Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pina, Ticiana Petean [UNESP]
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Sant'Ana, Antonio Lázaro [UNESP], Gonzaga, Douglas De Araujo, Pina, Mathues Alexandre Dos Santos [UNESP]
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/220895
Resumo: This article makes a diagnosis of the young children of seated students of the Technical Course in Agropecuaria Modality Alternation of Etec Andradina (SP), seeking to apprehend the vision of these young people about the School, the pedagogy employed; Their future experiences and intentions. A questionnaire was applied to 15 young people. It was verified that the great majority of the students is satisfied with the modality in alternation, affirms that it applies in the lot of the family great part or almost everything that it learns in the School and they feel prepared for the future.
id UNSP_027b75d240bbc8da22b13ed7ba770a02
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/220895
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-BrasilCharacteristics, school daily and student perceptions of the agricultural technical course integrated to the high school in the alternance modality in ETEC of Andradina-SP-BRAZILAlternation pedagogyRural educationSuccessionYoung peopleThis article makes a diagnosis of the young children of seated students of the Technical Course in Agropecuaria Modality Alternation of Etec Andradina (SP), seeking to apprehend the vision of these young people about the School, the pedagogy employed; Their future experiences and intentions. A questionnaire was applied to 15 young people. It was verified that the great majority of the students is satisfied with the modality in alternation, affirms that it applies in the lot of the family great part or almost everything that it learns in the School and they feel prepared for the future.Universidade Estadual Paulista Julo de Mesuita Filho CampusUniversidade do Estado de Mato Grosso campusUniversidade Estadual Paulista Julo de Mesuita Filho CampusUniversidade Estadual Paulista (UNESP)Universidade do Estado de Mato Grosso campusPina, Ticiana Petean [UNESP]Sant'Ana, Antonio Lázaro [UNESP]Gonzaga, Douglas De AraujoPina, Mathues Alexandre Dos Santos [UNESP]2022-04-28T19:06:41Z2022-04-28T19:06:41Z2017-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleEspacios, v. 38, n. 35, 2017.0798-1015http://hdl.handle.net/11449/2208952-s2.0-85026540037Scopusreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporEspaciosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-04-28T19:06:41Zoai:repositorio.unesp.br:11449/220895Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T15:01:36.265437Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil
Characteristics, school daily and student perceptions of the agricultural technical course integrated to the high school in the alternance modality in ETEC of Andradina-SP-BRAZIL
title Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil
spellingShingle Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil
Pina, Ticiana Petean [UNESP]
Alternation pedagogy
Rural education
Succession
Young people
title_short Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil
title_full Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil
title_fullStr Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil
title_full_unstemmed Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil
title_sort Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil
author Pina, Ticiana Petean [UNESP]
author_facet Pina, Ticiana Petean [UNESP]
Sant'Ana, Antonio Lázaro [UNESP]
Gonzaga, Douglas De Araujo
Pina, Mathues Alexandre Dos Santos [UNESP]
author_role author
author2 Sant'Ana, Antonio Lázaro [UNESP]
Gonzaga, Douglas De Araujo
Pina, Mathues Alexandre Dos Santos [UNESP]
author2_role author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Universidade do Estado de Mato Grosso campus
dc.contributor.author.fl_str_mv Pina, Ticiana Petean [UNESP]
Sant'Ana, Antonio Lázaro [UNESP]
Gonzaga, Douglas De Araujo
Pina, Mathues Alexandre Dos Santos [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Alternation pedagogy
Rural education
Succession
Young people
topic Alternation pedagogy
Rural education
Succession
Young people
description This article makes a diagnosis of the young children of seated students of the Technical Course in Agropecuaria Modality Alternation of Etec Andradina (SP), seeking to apprehend the vision of these young people about the School, the pedagogy employed; Their future experiences and intentions. A questionnaire was applied to 15 young people. It was verified that the great majority of the students is satisfied with the modality in alternation, affirms that it applies in the lot of the family great part or almost everything that it learns in the School and they feel prepared for the future.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-01-01
2022-04-28T19:06:41Z
2022-04-28T19:06:41Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv Espacios, v. 38, n. 35, 2017.
0798-1015
http://hdl.handle.net/11449/220895
2-s2.0-85026540037
identifier_str_mv Espacios, v. 38, n. 35, 2017.
0798-1015
2-s2.0-85026540037
url http://hdl.handle.net/11449/220895
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Espacios
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.source.none.fl_str_mv Scopus
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808128447787040768