Product placement como instrumento de comunicação de marcas: análise do filme 007 - operação skyfall
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/155662 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2017-07-12/000887557.pdf |
Resumo: | Considering the plurality of communication and the increasing competition, advertisers seek new ways to interact with their audience, which leads to advertising to attract the consumer through creative and alternative media. From marketing practices, product placement is a tool used within the cinema, aimed at transmitting advertising messages in an innovative and effective way. Thus, the present work aims to analyze the advertising and cinematographic language, through the case study of the film 007 - Operation Skyfall, seeking to identify the forms of classification of product placement in the film, and how this technique has been improved in a collaborative way for brands and products to reach the public |
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Product placement como instrumento de comunicação de marcas: análise do filme 007 - operação skyfallComunicaçãoMarketingMarca de produtosCinema na publicidadeBranding (Marketing)Considering the plurality of communication and the increasing competition, advertisers seek new ways to interact with their audience, which leads to advertising to attract the consumer through creative and alternative media. From marketing practices, product placement is a tool used within the cinema, aimed at transmitting advertising messages in an innovative and effective way. Thus, the present work aims to analyze the advertising and cinematographic language, through the case study of the film 007 - Operation Skyfall, seeking to identify the forms of classification of product placement in the film, and how this technique has been improved in a collaborative way for brands and products to reach the publicConsiderando a pluralidade de meios comunicacionais e o aumento da concorrência, os anunciantes buscam novas formas de interagir com seu público, o que leva a publicidade a atrair o consumidor através de mídias criativas e alternativas. Das práticas de marketing, o product placement é uma ferramenta utilizada dentro do cinema, visando transmitir mensagens publicitárias de forma inovadora e eficaz. Dessa forma, o presente trabalho tem por objetivo analisar a linguagem publicitária e cinematográfica, através do estudo do caso do filme 007 - Operação Skyfall, buscando identificar as formas de classificação do product placement no filme, e como esta técnica tem se aprimorado de forma colaborativa para que marcas e produtos cheguem ao conhecimento do públicoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Rodrigues, Eli Vagner Francisco [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Golia, Francine Ferreira de Nardi [UNESP]2018-08-30T18:22:37Z2018-08-30T18:22:37Z2017-03-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis80 p.application/pdfGOLIA, Francine Ferreira de Nardi. Product placement como instrumento de comunicação de marcas: análise do filme 007 - operação skyfall. 2017. 80 p. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social-Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2017.http://hdl.handle.net/11449/155662000887557http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2017-07-12/000887557.pdf54820110312704420000-0002-6668-1369Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:18:17Zoai:repositorio.unesp.br:11449/155662Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:49:28.510329Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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