Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moreli, Mayra Gianoni [UNESP]
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/120084
Resumo: The large flow of businesses going abroad generates an ever more diverse internal multicultural organizational scenario. Different national cultures inside an organization can directly influence the management of people. Human values, languages, customs, work modes/routines and different habits can create conflicts among parties. This study deals with the role of Public Relations as a tool/strategy to deal with conflicting intercultural communication inside business organizations. The analysis is grounded on theoretical principles concerning the roles of communication professionals as the individuals responsible for the relationship between an institution and the internal public. The study introduces intercultural communication as a growing area to be explored by the Public Relations professional and highlights the possibility of emerging innovative solutions for organizational problems. It also brings reports by professionals that have intercultural experience concerning Brazil and Germany in an attempt to illustrate conflicts that might have been prevented by actions taken by a specialist in Communication in order to promote mutual understanding
id UNSP_2afd3bbeed57019bce1fc0bc488348d9
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/120084
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacionalCultura popularRelações publicasEducação multiculturalPopular cultureThe large flow of businesses going abroad generates an ever more diverse internal multicultural organizational scenario. Different national cultures inside an organization can directly influence the management of people. Human values, languages, customs, work modes/routines and different habits can create conflicts among parties. This study deals with the role of Public Relations as a tool/strategy to deal with conflicting intercultural communication inside business organizations. The analysis is grounded on theoretical principles concerning the roles of communication professionals as the individuals responsible for the relationship between an institution and the internal public. The study introduces intercultural communication as a growing area to be explored by the Public Relations professional and highlights the possibility of emerging innovative solutions for organizational problems. It also brings reports by professionals that have intercultural experience concerning Brazil and Germany in an attempt to illustrate conflicts that might have been prevented by actions taken by a specialist in Communication in order to promote mutual understandingO grande fluxo de empresas para países estrangeiros gera cada vez mais um cenário organizacional interno multicultural. As culturas nacionais divergentes dentro de uma organização influenciam diretamente a gestão de pessoas. Os valores humanos, línguas, costumes, modos de trabalho e hábitos diferentes podem gerar conflitos entre as partes. O estudo explana sobre o papel do relações públicas como gestor das comunicações interculturais conflituosas dentro das organizações. A reflexão é sustentada por bases teóricas sobre as funções do profissional da área como responsável pelo relacionamento da empresa com seu público interno. O trabalho apresenta a comunicação intercultural como um setor crescente a ser explorado pelo profissional em relações públicas, enfatizando a possibilidade de surgimento de soluções inovadoras aos problemas organizacionais. Apresentam-se ainda relatos de profissionais que possuem experiência intercultural entre Brasil e Alemanha, com vistas a exemplificar situações conflituosas que poderiam ser evitadas com ações de compreensão mútua por um comunicólogoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Rothberg, Danilo [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Moreli, Mayra Gianoni [UNESP]2015-03-23T15:23:45Z2015-03-23T15:23:45Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfMORELI, Mayra Gianoni. Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional. 2012. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2012.http://hdl.handle.net/11449/120084000726373000726373.pdf1764187818137062Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:18:16Zoai:repositorio.unesp.br:11449/120084Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T19:53:49.622707Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional
title Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional
spellingShingle Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional
Moreli, Mayra Gianoni [UNESP]
Cultura popular
Relações publicas
Educação multicultural
Popular culture
title_short Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional
title_full Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional
title_fullStr Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional
title_full_unstemmed Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional
title_sort Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional
author Moreli, Mayra Gianoni [UNESP]
author_facet Moreli, Mayra Gianoni [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Rothberg, Danilo [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Moreli, Mayra Gianoni [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Cultura popular
Relações publicas
Educação multicultural
Popular culture
topic Cultura popular
Relações publicas
Educação multicultural
Popular culture
description The large flow of businesses going abroad generates an ever more diverse internal multicultural organizational scenario. Different national cultures inside an organization can directly influence the management of people. Human values, languages, customs, work modes/routines and different habits can create conflicts among parties. This study deals with the role of Public Relations as a tool/strategy to deal with conflicting intercultural communication inside business organizations. The analysis is grounded on theoretical principles concerning the roles of communication professionals as the individuals responsible for the relationship between an institution and the internal public. The study introduces intercultural communication as a growing area to be explored by the Public Relations professional and highlights the possibility of emerging innovative solutions for organizational problems. It also brings reports by professionals that have intercultural experience concerning Brazil and Germany in an attempt to illustrate conflicts that might have been prevented by actions taken by a specialist in Communication in order to promote mutual understanding
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012
2015-03-23T15:23:45Z
2015-03-23T15:23:45Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv MORELI, Mayra Gianoni. Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional. 2012. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2012.
http://hdl.handle.net/11449/120084
000726373
000726373.pdf
1764187818137062
identifier_str_mv MORELI, Mayra Gianoni. Relações públicas e a mediação do diálogo intercultural na comunicação organizacional. 2012. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2012.
000726373
000726373.pdf
1764187818137062
url http://hdl.handle.net/11449/120084
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129137227857920