Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Darido, Suraya Cristina [UNESP]
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Impolcetto, Fernanda Moreto, Ruggiero Barroso, Andre Luis, Rodrigues, Heitor de Andrade
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p450
http://hdl.handle.net/11449/20835
Resumo: On Physical Education, little has been discussed about the function of textbook and its development into the school. So, the purpose of this study was to establish the biggest criticisms made about didactic books and reflect about the production of this materials for this discipline. It is discussed that the textbook, like one of the possible materials, can help the teachers at school practice, as it will be working as a reference to be transformed by teachers, according to the reality they are insert, and considering the students needs, in a new perspective of Physical education.
id UNSP_3c973215eb454cd52ec48e632eca16a0
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/20835
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciaisTextbook on Physical Education school: initial considerationsTextbookPhysical Education in schoolSchool practiceOn Physical Education, little has been discussed about the function of textbook and its development into the school. So, the purpose of this study was to establish the biggest criticisms made about didactic books and reflect about the production of this materials for this discipline. It is discussed that the textbook, like one of the possible materials, can help the teachers at school practice, as it will be working as a reference to be transformed by teachers, according to the reality they are insert, and considering the students needs, in a new perspective of Physical education.Na Educação Física, pouco tem sido discutido a respeito do papel do livro didático e os seus desdobramentos no interior da escola. Assim, o objetivo desse estudo foi traçar as principais críticas tecidas aos livros didáticos e refletir sobre as possibilidades da produção desses materiais para a disciplina. Discute-se que o livro didático, como um dos materiais curriculares possíveis, pode auxiliar os professores na prática pedagógica, pois servirá como referencial a ser transformado pelo docente de acordo com a realidade na qual atua e as necessidades dos alunos, dentro de uma proposta renovadora de Educação Física.UNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educ Fis, Rio Claro, SP, BrazilFac Claretianas Rio Claro, Rio Claro, SP, BrazilMetrocamp, Campinas, SP, BrazilFAJ, Jaguariuna, SP, BrazilUNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educ Fis, Rio Claro, SP, BrazilUniversidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de BiociênciasUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Fac Claretianas Rio ClaroMetrocampFAJDarido, Suraya Cristina [UNESP]Impolcetto, Fernanda MoretoRuggiero Barroso, Andre LuisRodrigues, Heitor de Andrade2013-09-30T18:49:03Z2014-05-20T13:58:38Z2013-09-30T18:49:03Z2014-05-20T13:58:38Z2010-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article450-457application/pdfhttp://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p450Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 16, n. 2, p. 450-457, 2010.1980-6574http://hdl.handle.net/11449/20835WOS:000284782500019WOS000284782500019.pdf82351948325378240000-0003-0463-0125Web of Sciencereponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporMotriz: Revista de Educação Física0,254info:eu-repo/semantics/openAccess2023-12-27T06:22:03Zoai:repositorio.unesp.br:11449/20835Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462023-12-27T06:22:03Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais
Textbook on Physical Education school: initial considerations
title Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais
spellingShingle Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais
Darido, Suraya Cristina [UNESP]
Textbook
Physical Education in school
School practice
title_short Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais
title_full Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais
title_fullStr Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais
title_full_unstemmed Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais
title_sort Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais
author Darido, Suraya Cristina [UNESP]
author_facet Darido, Suraya Cristina [UNESP]
Impolcetto, Fernanda Moreto
Ruggiero Barroso, Andre Luis
Rodrigues, Heitor de Andrade
author_role author
author2 Impolcetto, Fernanda Moreto
Ruggiero Barroso, Andre Luis
Rodrigues, Heitor de Andrade
author2_role author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
Fac Claretianas Rio Claro
Metrocamp
FAJ
dc.contributor.author.fl_str_mv Darido, Suraya Cristina [UNESP]
Impolcetto, Fernanda Moreto
Ruggiero Barroso, Andre Luis
Rodrigues, Heitor de Andrade
dc.subject.por.fl_str_mv Textbook
Physical Education in school
School practice
topic Textbook
Physical Education in school
School practice
description On Physical Education, little has been discussed about the function of textbook and its development into the school. So, the purpose of this study was to establish the biggest criticisms made about didactic books and reflect about the production of this materials for this discipline. It is discussed that the textbook, like one of the possible materials, can help the teachers at school practice, as it will be working as a reference to be transformed by teachers, according to the reality they are insert, and considering the students needs, in a new perspective of Physical education.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-01-01
2013-09-30T18:49:03Z
2013-09-30T18:49:03Z
2014-05-20T13:58:38Z
2014-05-20T13:58:38Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p450
Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 16, n. 2, p. 450-457, 2010.
1980-6574
http://hdl.handle.net/11449/20835
WOS:000284782500019
WOS000284782500019.pdf
8235194832537824
0000-0003-0463-0125
url http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p450
http://hdl.handle.net/11449/20835
identifier_str_mv Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 16, n. 2, p. 450-457, 2010.
1980-6574
WOS:000284782500019
WOS000284782500019.pdf
8235194832537824
0000-0003-0463-0125
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Motriz: Revista de Educação Física
0,254
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 450-457
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de Biociências
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de Biociências
dc.source.none.fl_str_mv Web of Science
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1803047140532944896