Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p450 http://hdl.handle.net/11449/20835 |
Resumo: | On Physical Education, little has been discussed about the function of textbook and its development into the school. So, the purpose of this study was to establish the biggest criticisms made about didactic books and reflect about the production of this materials for this discipline. It is discussed that the textbook, like one of the possible materials, can help the teachers at school practice, as it will be working as a reference to be transformed by teachers, according to the reality they are insert, and considering the students needs, in a new perspective of Physical education. |
id |
UNSP_3c973215eb454cd52ec48e632eca16a0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/20835 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciaisTextbook on Physical Education school: initial considerationsTextbookPhysical Education in schoolSchool practiceOn Physical Education, little has been discussed about the function of textbook and its development into the school. So, the purpose of this study was to establish the biggest criticisms made about didactic books and reflect about the production of this materials for this discipline. It is discussed that the textbook, like one of the possible materials, can help the teachers at school practice, as it will be working as a reference to be transformed by teachers, according to the reality they are insert, and considering the students needs, in a new perspective of Physical education.Na Educação Física, pouco tem sido discutido a respeito do papel do livro didático e os seus desdobramentos no interior da escola. Assim, o objetivo desse estudo foi traçar as principais críticas tecidas aos livros didáticos e refletir sobre as possibilidades da produção desses materiais para a disciplina. Discute-se que o livro didático, como um dos materiais curriculares possíveis, pode auxiliar os professores na prática pedagógica, pois servirá como referencial a ser transformado pelo docente de acordo com a realidade na qual atua e as necessidades dos alunos, dentro de uma proposta renovadora de Educação Física.UNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educ Fis, Rio Claro, SP, BrazilFac Claretianas Rio Claro, Rio Claro, SP, BrazilMetrocamp, Campinas, SP, BrazilFAJ, Jaguariuna, SP, BrazilUNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educ Fis, Rio Claro, SP, BrazilUniversidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de BiociênciasUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Fac Claretianas Rio ClaroMetrocampFAJDarido, Suraya Cristina [UNESP]Impolcetto, Fernanda MoretoRuggiero Barroso, Andre LuisRodrigues, Heitor de Andrade2013-09-30T18:49:03Z2014-05-20T13:58:38Z2013-09-30T18:49:03Z2014-05-20T13:58:38Z2010-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article450-457application/pdfhttp://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p450Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 16, n. 2, p. 450-457, 2010.1980-6574http://hdl.handle.net/11449/20835WOS:000284782500019WOS000284782500019.pdf82351948325378240000-0003-0463-0125Web of Sciencereponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporMotriz: Revista de Educação Física0,254info:eu-repo/semantics/openAccess2023-12-27T06:22:03Zoai:repositorio.unesp.br:11449/20835Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:27:19.029999Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais Textbook on Physical Education school: initial considerations |
title |
Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais |
spellingShingle |
Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais Darido, Suraya Cristina [UNESP] Textbook Physical Education in school School practice |
title_short |
Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais |
title_full |
Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais |
title_fullStr |
Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais |
title_full_unstemmed |
Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais |
title_sort |
Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais |
author |
Darido, Suraya Cristina [UNESP] |
author_facet |
Darido, Suraya Cristina [UNESP] Impolcetto, Fernanda Moreto Ruggiero Barroso, Andre Luis Rodrigues, Heitor de Andrade |
author_role |
author |
author2 |
Impolcetto, Fernanda Moreto Ruggiero Barroso, Andre Luis Rodrigues, Heitor de Andrade |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) Fac Claretianas Rio Claro Metrocamp FAJ |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Darido, Suraya Cristina [UNESP] Impolcetto, Fernanda Moreto Ruggiero Barroso, Andre Luis Rodrigues, Heitor de Andrade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Textbook Physical Education in school School practice |
topic |
Textbook Physical Education in school School practice |
description |
On Physical Education, little has been discussed about the function of textbook and its development into the school. So, the purpose of this study was to establish the biggest criticisms made about didactic books and reflect about the production of this materials for this discipline. It is discussed that the textbook, like one of the possible materials, can help the teachers at school practice, as it will be working as a reference to be transformed by teachers, according to the reality they are insert, and considering the students needs, in a new perspective of Physical education. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-01-01 2013-09-30T18:49:03Z 2013-09-30T18:49:03Z 2014-05-20T13:58:38Z 2014-05-20T13:58:38Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p450 Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 16, n. 2, p. 450-457, 2010. 1980-6574 http://hdl.handle.net/11449/20835 WOS:000284782500019 WOS000284782500019.pdf 8235194832537824 0000-0003-0463-0125 |
url |
http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p450 http://hdl.handle.net/11449/20835 |
identifier_str_mv |
Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 16, n. 2, p. 450-457, 2010. 1980-6574 WOS:000284782500019 WOS000284782500019.pdf 8235194832537824 0000-0003-0463-0125 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Motriz: Revista de Educação Física 0,254 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
450-457 application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de Biociências |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de Biociências |
dc.source.none.fl_str_mv |
Web of Science reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129322002677760 |