Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/120902 |
Resumo: | The current paper presents itself as a pioneer and innovative initiative of thinking communication applying it to a very specific target audience: the homosexual segment. In the course of this study, peculiar characteristics concerning the needs and aspirations of this group have been analyzed. Data confirm this segment has one of the most meaningful market potential nowadays. In view of this, it has been carried out a detailed analysis about a Brazilian company entrepreneurship which proposed itself to enter into connection with this target. Finally it is made available to the reader a guide containing the guidelines and all the appropriate practices by the time a company decides to encompass the gay segment |
id |
UNSP_41e34efa45aed52451d0fff3a5a9c164 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/120902 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidadeHomossexualismoComunicação em marketingMercadoEmpreendedorismoThe current paper presents itself as a pioneer and innovative initiative of thinking communication applying it to a very specific target audience: the homosexual segment. In the course of this study, peculiar characteristics concerning the needs and aspirations of this group have been analyzed. Data confirm this segment has one of the most meaningful market potential nowadays. In view of this, it has been carried out a detailed analysis about a Brazilian company entrepreneurship which proposed itself to enter into connection with this target. Finally it is made available to the reader a guide containing the guidelines and all the appropriate practices by the time a company decides to encompass the gay segmentO presente trabalho apresenta-se como uma iniciativa pioneira e inovadora de pensar a comunicação voltada para um público-alvo bastante específico: o segmento homossexual. Ao decorrer deste estudo, são analisadas características peculiares que tangem às necessidades e anseios desse grupo. Dados comprovam que este é um dos segmentos de maior potencial de mercado da atualidade. Em virtude deste fato, é feita uma análise minuciosa sobre o empreendedorismo de uma organização brasileira que se propôs a relacionar-se com esse target. Por fim, é disponibilizado ao leitor um guia que reúne as diretrizes e todas as práticas adequadas quando uma organização decide atingir o segmento gayUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Gobbi, Maria Cristina [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Ruiz, Guilherme de Oliveira [UNESP]2015-03-23T15:28:07Z2015-03-23T15:28:07Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfRUIZ, Guilherme de Oliveira. Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011.http://hdl.handle.net/11449/120902000682026ruiz_go_tcc_bauru.pdf2302756561160804Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:18:16Zoai:repositorio.unesp.br:11449/120902Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T19:52:02.924161Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade |
title |
Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade |
spellingShingle |
Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade Ruiz, Guilherme de Oliveira [UNESP] Homossexualismo Comunicação em marketing Mercado Empreendedorismo |
title_short |
Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade |
title_full |
Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade |
title_fullStr |
Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade |
title_full_unstemmed |
Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade |
title_sort |
Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade |
author |
Ruiz, Guilherme de Oliveira [UNESP] |
author_facet |
Ruiz, Guilherme de Oliveira [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Gobbi, Maria Cristina [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ruiz, Guilherme de Oliveira [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Homossexualismo Comunicação em marketing Mercado Empreendedorismo |
topic |
Homossexualismo Comunicação em marketing Mercado Empreendedorismo |
description |
The current paper presents itself as a pioneer and innovative initiative of thinking communication applying it to a very specific target audience: the homosexual segment. In the course of this study, peculiar characteristics concerning the needs and aspirations of this group have been analyzed. Data confirm this segment has one of the most meaningful market potential nowadays. In view of this, it has been carried out a detailed analysis about a Brazilian company entrepreneurship which proposed itself to enter into connection with this target. Finally it is made available to the reader a guide containing the guidelines and all the appropriate practices by the time a company decides to encompass the gay segment |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011 2015-03-23T15:28:07Z 2015-03-23T15:28:07Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
RUIZ, Guilherme de Oliveira. Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011. http://hdl.handle.net/11449/120902 000682026 ruiz_go_tcc_bauru.pdf 2302756561160804 |
identifier_str_mv |
RUIZ, Guilherme de Oliveira. Mercado GLS: como obter sucesso com o público de maior potencial da atualidade. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011. 000682026 ruiz_go_tcc_bauru.pdf 2302756561160804 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/120902 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129131172331520 |