Multiplicação e convergência das mídias: desafios para a educação física escolar
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.5007/2175-8042.2010n34p122 http://hdl.handle.net/11449/134432 |
Resumo: | This article presents pedagogical reflections on the relationship between media and physical education, a scenario in which digital technologies facilitate and expand access to media. Then there is the need to approach physical education to the media, given its importance in symbolic representation and behavior of students within the movement body culture. The primary intentions of the media are not necessarily compatible with the purposes of school. This apparent contradiction leads us to wonder, in dialogue with the area of media education, which would be the potential of media as a strategy for pedagogical action. |
id |
UNSP_4c00e09041f5ef8d037d71a59ec2385e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/134432 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Multiplicação e convergência das mídias: desafios para a educação física escolarMediaSchoolPhysical educationMedia-educationMídiasEscolaEducação FísicaMídia-educaçãoThis article presents pedagogical reflections on the relationship between media and physical education, a scenario in which digital technologies facilitate and expand access to media. Then there is the need to approach physical education to the media, given its importance in symbolic representation and behavior of students within the movement body culture. The primary intentions of the media are not necessarily compatible with the purposes of school. This apparent contradiction leads us to wonder, in dialogue with the area of media education, which would be the potential of media as a strategy for pedagogical action.Este artigo apresenta reflexões pedagógicas sobre as relações entre as mídias e Educação Física escolar, num cenário em que as tecnologias digitais facilitam e ampliam o acesso aos meios de informação e comunicação. Há então necessidade de aproximação da Educação Física às mídias, em face de sua importância nas representações simbólicas e no comportamento dos alunos no âmbito da cultura corporal de movimento. As intenções primárias das mídias não são necessariamente compatíveis com as finalidades escolares. Esta aparente contradição leva-nos a indagar, em diálogo com a área de mídia-educação, quais seriam as potencialidades das mídias como estratégia de ação pedagógicaUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Departamento de Educação Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz E. Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Departamento de Educação Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz E. Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Camilo, Rodrigo Cordeiro [UNESP]Betti, Mauro [UNESP]2016-03-02T12:56:42Z2016-03-02T12:56:42Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article122-135application/pdfhttp://dx.doi.org/10.5007/2175-8042.2010n34p122Motrivivencia, ano XXII, n. 34, p. 122-135, 2010.0103-4111http://hdl.handle.net/11449/13443210.5007/2175-8042.2010n34p122ISSN0103-4111-2010-XXII-34-122-135.pdf6026760351434205Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporMotrivivenciainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-24T18:53:21Zoai:repositorio.unesp.br:11449/134432Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:14:42.036676Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Multiplicação e convergência das mídias: desafios para a educação física escolar |
title |
Multiplicação e convergência das mídias: desafios para a educação física escolar |
spellingShingle |
Multiplicação e convergência das mídias: desafios para a educação física escolar Camilo, Rodrigo Cordeiro [UNESP] Media School Physical education Media-education Mídias Escola Educação Física Mídia-educação |
title_short |
Multiplicação e convergência das mídias: desafios para a educação física escolar |
title_full |
Multiplicação e convergência das mídias: desafios para a educação física escolar |
title_fullStr |
Multiplicação e convergência das mídias: desafios para a educação física escolar |
title_full_unstemmed |
Multiplicação e convergência das mídias: desafios para a educação física escolar |
title_sort |
Multiplicação e convergência das mídias: desafios para a educação física escolar |
author |
Camilo, Rodrigo Cordeiro [UNESP] |
author_facet |
Camilo, Rodrigo Cordeiro [UNESP] Betti, Mauro [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Betti, Mauro [UNESP] |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Camilo, Rodrigo Cordeiro [UNESP] Betti, Mauro [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Media School Physical education Media-education Mídias Escola Educação Física Mídia-educação |
topic |
Media School Physical education Media-education Mídias Escola Educação Física Mídia-educação |
description |
This article presents pedagogical reflections on the relationship between media and physical education, a scenario in which digital technologies facilitate and expand access to media. Then there is the need to approach physical education to the media, given its importance in symbolic representation and behavior of students within the movement body culture. The primary intentions of the media are not necessarily compatible with the purposes of school. This apparent contradiction leads us to wonder, in dialogue with the area of media education, which would be the potential of media as a strategy for pedagogical action. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010 2016-03-02T12:56:42Z 2016-03-02T12:56:42Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dx.doi.org/10.5007/2175-8042.2010n34p122 Motrivivencia, ano XXII, n. 34, p. 122-135, 2010. 0103-4111 http://hdl.handle.net/11449/134432 10.5007/2175-8042.2010n34p122 ISSN0103-4111-2010-XXII-34-122-135.pdf 6026760351434205 |
url |
http://dx.doi.org/10.5007/2175-8042.2010n34p122 http://hdl.handle.net/11449/134432 |
identifier_str_mv |
Motrivivencia, ano XXII, n. 34, p. 122-135, 2010. 0103-4111 10.5007/2175-8042.2010n34p122 ISSN0103-4111-2010-XXII-34-122-135.pdf 6026760351434205 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Motrivivencia |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
122-135 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129177865420800 |