An overview of Teletandem mediation courses for teacher education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.1590/1678-460X2021370107 http://hdl.handle.net/11449/211367 |
Resumo: | This paper aims to investigate practices in teacher education in the context of the Teletandem Brasil Project (Vassallo & Telles, 2006). Through web conferencing tools, the project pairs up Brazilian university students learning foreign languages with foreign university students learning Portuguese. The partnerships are supported by mediation sessions conducted by professors and researchers of the Teletandem Project. In this paper, we present some theoretical concepts related to telecollaboration (Belz, 2003; O’Dowd, 2007; 2018), besides providing a detailed description and comparison of four editions of preparatory courses for teletandem mediators, organized by researchers of the project. The results of the analysis may provide alternatives for teacher education in a context of growing transcultural connections. |
id |
UNSP_54e72a2214c69babaff02f27b670d282 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/211367 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
An overview of Teletandem mediation courses for teacher educationUm panorama de cursos de mediação em Teletandem para a formação de professoresTeletandemMediationTeacher educationCourse designTeletandemMediaçãoFormação de professoresElaboração de cursosThis paper aims to investigate practices in teacher education in the context of the Teletandem Brasil Project (Vassallo & Telles, 2006). Through web conferencing tools, the project pairs up Brazilian university students learning foreign languages with foreign university students learning Portuguese. The partnerships are supported by mediation sessions conducted by professors and researchers of the Teletandem Project. In this paper, we present some theoretical concepts related to telecollaboration (Belz, 2003; O’Dowd, 2007; 2018), besides providing a detailed description and comparison of four editions of preparatory courses for teletandem mediators, organized by researchers of the project. The results of the analysis may provide alternatives for teacher education in a context of growing transcultural connections.Este artigo busca investigar práticas de formação de professores no contexto do projeto Teletandem Brasil (Vassallo & Telles, 2006). Por meio de ferramentas de webconferência, o projeto emparelha estudantes universitários brasileiros que aprendem uma língua estrangeira com estudantes universitários estrangeiros que aprendem português. As parcerias são apoiadas por sessões de mediação conduzidas por professores e pesquisadores do projeto Teletandem. Neste artigo, apresentamos alguns conceitos teóricos relacionados à telecolaboração (Belz, 2003; O’Dowd, 2007; 2018), além de fazer uma descrição e comparação detalhadas de quatro edições de cursos para mediadores de teletandem, organizadas por pesquisadores do projeto. Os resultados da análise podem fornecer alternativas para a formação de professores em um contexto de crescentes conexões transculturais.Universidade Estadual do Norte do ParanáUniversidade Estadual PaulistaUniversidade Estadual PaulistaPontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUC-SPUniversidade Estadual do Norte do ParanáUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Souza, Micheli Gomes DeZakir, Maisa De Alcântara [UNESP]Garcia, Daniela Nogueira De Moraes [UNESP]2021-07-14T10:23:19Z2021-07-14T10:23:19Z2021-03-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article-application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/1678-460X2021370107DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUC-SP, v. 37, n. 1, p. -, 2021.0102-44501678-460Xhttp://hdl.handle.net/11449/21136710.1590/1678-460X2021370107S0102-44502021000100406S0102-44502021000100406.pdfSciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPengDELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-26T06:28:43Zoai:repositorio.unesp.br:11449/211367Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-06T00:00:23.097387Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
An overview of Teletandem mediation courses for teacher education Um panorama de cursos de mediação em Teletandem para a formação de professores |
title |
An overview of Teletandem mediation courses for teacher education |
spellingShingle |
An overview of Teletandem mediation courses for teacher education Souza, Micheli Gomes De Teletandem Mediation Teacher education Course design Teletandem Mediação Formação de professores Elaboração de cursos |
title_short |
An overview of Teletandem mediation courses for teacher education |
title_full |
An overview of Teletandem mediation courses for teacher education |
title_fullStr |
An overview of Teletandem mediation courses for teacher education |
title_full_unstemmed |
An overview of Teletandem mediation courses for teacher education |
title_sort |
An overview of Teletandem mediation courses for teacher education |
author |
Souza, Micheli Gomes De |
author_facet |
Souza, Micheli Gomes De Zakir, Maisa De Alcântara [UNESP] Garcia, Daniela Nogueira De Moraes [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Zakir, Maisa De Alcântara [UNESP] Garcia, Daniela Nogueira De Moraes [UNESP] |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Norte do Paraná Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Micheli Gomes De Zakir, Maisa De Alcântara [UNESP] Garcia, Daniela Nogueira De Moraes [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teletandem Mediation Teacher education Course design Teletandem Mediação Formação de professores Elaboração de cursos |
topic |
Teletandem Mediation Teacher education Course design Teletandem Mediação Formação de professores Elaboração de cursos |
description |
This paper aims to investigate practices in teacher education in the context of the Teletandem Brasil Project (Vassallo & Telles, 2006). Through web conferencing tools, the project pairs up Brazilian university students learning foreign languages with foreign university students learning Portuguese. The partnerships are supported by mediation sessions conducted by professors and researchers of the Teletandem Project. In this paper, we present some theoretical concepts related to telecollaboration (Belz, 2003; O’Dowd, 2007; 2018), besides providing a detailed description and comparison of four editions of preparatory courses for teletandem mediators, organized by researchers of the project. The results of the analysis may provide alternatives for teacher education in a context of growing transcultural connections. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-14T10:23:19Z 2021-07-14T10:23:19Z 2021-03-29 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dx.doi.org/10.1590/1678-460X2021370107 DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUC-SP, v. 37, n. 1, p. -, 2021. 0102-4450 1678-460X http://hdl.handle.net/11449/211367 10.1590/1678-460X2021370107 S0102-44502021000100406 S0102-44502021000100406.pdf |
url |
http://dx.doi.org/10.1590/1678-460X2021370107 http://hdl.handle.net/11449/211367 |
identifier_str_mv |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUC-SP, v. 37, n. 1, p. -, 2021. 0102-4450 1678-460X 10.1590/1678-460X2021370107 S0102-44502021000100406 S0102-44502021000100406.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
- application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUC-SP |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUC-SP |
dc.source.none.fl_str_mv |
SciELO reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129571435839488 |