A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Terra, Maria Lúcia [UNESP]
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/108682
Resumo: This Master‘s thesis is bounded to the research‘s line of Educational Practices and Teacher Education, of Post-Graduatied Program in Education, Faculty of Sciences and Technology, UNESP. It has as initial hipothesis the assumption of education systems in general, still have several doubts and insecurities related to the execution of evaluation processes that are able to promote high quality inclusive education for students with intellectual disabilities. The general objective is to analyze the process of learning assessment of students with intellectual disabilities, at regular class and at SRM of AEE, in four municipal schools of São Paulo/Brasil, seeking to identify the implications of this assessment for the development of these students. The theoretical framework consists of the conceptions of formative and mediator assessment, assumptions of culturalhistorical theory and the and principles of special education in the perspective of inclusive education...
id UNSP_a7ddba0a1e877d76428e29b811747bba
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/108682
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectualEducaçãoInclusão em educaçãoIncapacidade intelectualAvaliaçãoEducationThis Master‘s thesis is bounded to the research‘s line of Educational Practices and Teacher Education, of Post-Graduatied Program in Education, Faculty of Sciences and Technology, UNESP. It has as initial hipothesis the assumption of education systems in general, still have several doubts and insecurities related to the execution of evaluation processes that are able to promote high quality inclusive education for students with intellectual disabilities. The general objective is to analyze the process of learning assessment of students with intellectual disabilities, at regular class and at SRM of AEE, in four municipal schools of São Paulo/Brasil, seeking to identify the implications of this assessment for the development of these students. The theoretical framework consists of the conceptions of formative and mediator assessment, assumptions of culturalhistorical theory and the and principles of special education in the perspective of inclusive education...Esta dissertação está vinculada à linha de pesquisa Práticas Educativas e Formação de Professores, do Programa de Pós-Graduação em Educação, da Faculdade de Ciências e Tecnologia, UNESP, e tem como hipótese inicial a premissa de que os sistemas de ensino ainda apresentam severas dúvidas e inseguranças relacionadas à efetivação de processos de avaliação capazes de favorecer uma educação inclusiva de qualidade para estudantes com deficiência intelectual. O objetivo geral é analisar o processo de avaliação da aprendizagem escolar do EDI, em classes regulares e em SRM do AEE, de quatro escolas municipais do interior paulista (Brasil), buscando identificar as implicações dessa avaliação para o desenvolvimento dos referidos estudantes. O aporte teórico é constituído pelas concepções de avaliação formativa e mediadora, pressupostos da teoria histórico-cultural e princípios da educação especial, na perspectiva da educação inclusiva. O estudo se caracteriza como uma pesquisa de caráter descritivo-analítico...Universidade Estadual Paulista (Unesp)Schlünzen, Elisa Tomoe Moriya [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Terra, Maria Lúcia [UNESP]2014-08-13T14:50:51Z2014-08-13T14:50:51Z2014-03-21info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis229 f. : il.application/pdfTERRA, Maria Lúcia. A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual. 2014. 229 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Tecnologia, 2014.http://hdl.handle.net/11449/108682000763478000763478.pdf33004129044P67346754405819238Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-20T12:44:07Zoai:repositorio.unesp.br:11449/108682Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T15:17:18.493783Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual
title A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual
spellingShingle A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual
Terra, Maria Lúcia [UNESP]
Educação
Inclusão em educação
Incapacidade intelectual
Avaliação
Education
title_short A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual
title_full A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual
title_fullStr A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual
title_full_unstemmed A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual
title_sort A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual
author Terra, Maria Lúcia [UNESP]
author_facet Terra, Maria Lúcia [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Schlünzen, Elisa Tomoe Moriya [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Terra, Maria Lúcia [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Educação
Inclusão em educação
Incapacidade intelectual
Avaliação
Education
topic Educação
Inclusão em educação
Incapacidade intelectual
Avaliação
Education
description This Master‘s thesis is bounded to the research‘s line of Educational Practices and Teacher Education, of Post-Graduatied Program in Education, Faculty of Sciences and Technology, UNESP. It has as initial hipothesis the assumption of education systems in general, still have several doubts and insecurities related to the execution of evaluation processes that are able to promote high quality inclusive education for students with intellectual disabilities. The general objective is to analyze the process of learning assessment of students with intellectual disabilities, at regular class and at SRM of AEE, in four municipal schools of São Paulo/Brasil, seeking to identify the implications of this assessment for the development of these students. The theoretical framework consists of the conceptions of formative and mediator assessment, assumptions of culturalhistorical theory and the and principles of special education in the perspective of inclusive education...
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-08-13T14:50:51Z
2014-08-13T14:50:51Z
2014-03-21
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv TERRA, Maria Lúcia. A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual. 2014. 229 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Tecnologia, 2014.
http://hdl.handle.net/11449/108682
000763478
000763478.pdf
33004129044P6
7346754405819238
identifier_str_mv TERRA, Maria Lúcia. A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual. 2014. 229 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Tecnologia, 2014.
000763478
000763478.pdf
33004129044P6
7346754405819238
url http://hdl.handle.net/11449/108682
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 229 f. : il.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808128493900267520