A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/108682 |
Resumo: | This Master‘s thesis is bounded to the research‘s line of Educational Practices and Teacher Education, of Post-Graduatied Program in Education, Faculty of Sciences and Technology, UNESP. It has as initial hipothesis the assumption of education systems in general, still have several doubts and insecurities related to the execution of evaluation processes that are able to promote high quality inclusive education for students with intellectual disabilities. The general objective is to analyze the process of learning assessment of students with intellectual disabilities, at regular class and at SRM of AEE, in four municipal schools of São Paulo/Brasil, seeking to identify the implications of this assessment for the development of these students. The theoretical framework consists of the conceptions of formative and mediator assessment, assumptions of culturalhistorical theory and the and principles of special education in the perspective of inclusive education... |
id |
UNSP_a7ddba0a1e877d76428e29b811747bba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/108682 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectualEducaçãoInclusão em educaçãoIncapacidade intelectualAvaliaçãoEducationThis Master‘s thesis is bounded to the research‘s line of Educational Practices and Teacher Education, of Post-Graduatied Program in Education, Faculty of Sciences and Technology, UNESP. It has as initial hipothesis the assumption of education systems in general, still have several doubts and insecurities related to the execution of evaluation processes that are able to promote high quality inclusive education for students with intellectual disabilities. The general objective is to analyze the process of learning assessment of students with intellectual disabilities, at regular class and at SRM of AEE, in four municipal schools of São Paulo/Brasil, seeking to identify the implications of this assessment for the development of these students. The theoretical framework consists of the conceptions of formative and mediator assessment, assumptions of culturalhistorical theory and the and principles of special education in the perspective of inclusive education...Esta dissertação está vinculada à linha de pesquisa Práticas Educativas e Formação de Professores, do Programa de Pós-Graduação em Educação, da Faculdade de Ciências e Tecnologia, UNESP, e tem como hipótese inicial a premissa de que os sistemas de ensino ainda apresentam severas dúvidas e inseguranças relacionadas à efetivação de processos de avaliação capazes de favorecer uma educação inclusiva de qualidade para estudantes com deficiência intelectual. O objetivo geral é analisar o processo de avaliação da aprendizagem escolar do EDI, em classes regulares e em SRM do AEE, de quatro escolas municipais do interior paulista (Brasil), buscando identificar as implicações dessa avaliação para o desenvolvimento dos referidos estudantes. O aporte teórico é constituído pelas concepções de avaliação formativa e mediadora, pressupostos da teoria histórico-cultural e princípios da educação especial, na perspectiva da educação inclusiva. O estudo se caracteriza como uma pesquisa de caráter descritivo-analítico...Universidade Estadual Paulista (Unesp)Schlünzen, Elisa Tomoe Moriya [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Terra, Maria Lúcia [UNESP]2014-08-13T14:50:51Z2014-08-13T14:50:51Z2014-03-21info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis229 f. : il.application/pdfTERRA, Maria Lúcia. A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual. 2014. 229 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Tecnologia, 2014.http://hdl.handle.net/11449/108682000763478000763478.pdf33004129044P67346754405819238Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-20T12:44:07Zoai:repositorio.unesp.br:11449/108682Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T15:17:18.493783Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual |
title |
A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual |
spellingShingle |
A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual Terra, Maria Lúcia [UNESP] Educação Inclusão em educação Incapacidade intelectual Avaliação Education |
title_short |
A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual |
title_full |
A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual |
title_fullStr |
A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual |
title_full_unstemmed |
A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual |
title_sort |
A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual |
author |
Terra, Maria Lúcia [UNESP] |
author_facet |
Terra, Maria Lúcia [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Schlünzen, Elisa Tomoe Moriya [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Terra, Maria Lúcia [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Inclusão em educação Incapacidade intelectual Avaliação Education |
topic |
Educação Inclusão em educação Incapacidade intelectual Avaliação Education |
description |
This Master‘s thesis is bounded to the research‘s line of Educational Practices and Teacher Education, of Post-Graduatied Program in Education, Faculty of Sciences and Technology, UNESP. It has as initial hipothesis the assumption of education systems in general, still have several doubts and insecurities related to the execution of evaluation processes that are able to promote high quality inclusive education for students with intellectual disabilities. The general objective is to analyze the process of learning assessment of students with intellectual disabilities, at regular class and at SRM of AEE, in four municipal schools of São Paulo/Brasil, seeking to identify the implications of this assessment for the development of these students. The theoretical framework consists of the conceptions of formative and mediator assessment, assumptions of culturalhistorical theory and the and principles of special education in the perspective of inclusive education... |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-08-13T14:50:51Z 2014-08-13T14:50:51Z 2014-03-21 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
TERRA, Maria Lúcia. A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual. 2014. 229 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Tecnologia, 2014. http://hdl.handle.net/11449/108682 000763478 000763478.pdf 33004129044P6 7346754405819238 |
identifier_str_mv |
TERRA, Maria Lúcia. A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual. 2014. 229 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Tecnologia, 2014. 000763478 000763478.pdf 33004129044P6 7346754405819238 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/108682 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
229 f. : il. application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128493900267520 |