A linguagem imagética no ensino de geografia

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Elisabete de Fátima Farias [UNESP]
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/155045
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-08-03/000700191.pdf
Resumo: The following job proposes the use of different languages that are worth the strength of the image feature to streamline and become more creative teaching of Geography, enhancing the teaching-learning through the combination of languages. Amidst all media and technological advances that disseminate information varied by multiple channels, we can see is that the school lacks the appropriation of communication products. From this problem, cast the discussion of alternative paths in education, emphasizing especially the experience of the student. However, when proposing the use of different languages in the classroom, do not forget that the wider spheres should be discussed so that not only create an illusory activity to disguise the educational project. Must rely on what is outside of school, and yet what is inside also use existing resources to build and produce new citizens together and form thinking. In this context, the aim is to provide subsidies for activities mediated by the teacher, can instigate reflection and the formation of critical citizens, readers of the world and to this end, the image with its great potential shown strong ally.
id UNSP_f6ce9fec3097218c4d805e45b85a57b1
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/155045
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling A linguagem imagética no ensino de geografiaGeografia - Estudo e ensinoGeografia linguisticaMetodos de ensinoThe following job proposes the use of different languages that are worth the strength of the image feature to streamline and become more creative teaching of Geography, enhancing the teaching-learning through the combination of languages. Amidst all media and technological advances that disseminate information varied by multiple channels, we can see is that the school lacks the appropriation of communication products. From this problem, cast the discussion of alternative paths in education, emphasizing especially the experience of the student. However, when proposing the use of different languages in the classroom, do not forget that the wider spheres should be discussed so that not only create an illusory activity to disguise the educational project. Must rely on what is outside of school, and yet what is inside also use existing resources to build and produce new citizens together and form thinking. In this context, the aim is to provide subsidies for activities mediated by the teacher, can instigate reflection and the formation of critical citizens, readers of the world and to this end, the image with its great potential shown strong ally.O seguinte Trabalho propõe o uso de diferentes linguagens que se valham da força do recurso imagem para dinamizar e tornar mais criativo o ensino de Geografia, potencializando o processo de ensino-aprendizagem através da associação de linguagens. Em meio a tantas mídias e avanços tecnológicos que disseminam variadas informações por múltiplos canais, o que se percebe é que a Escola carece da apropriação dos produtos da Comunicação. A partir dessa problemática, lança-se na discussão de caminhos alternativos na educação, relevando, sobretudo, a vivência do aluno. Contudo, ao se propor o uso de diferentes linguagens em sala de aula, não se esquece de que esferas mais amplas devam ser discutidas a fim de que não se crie apenas uma atividade ilusória que disfarce o projeto educacional. Deve-se valer do que está fora da escola e, contudo, do que está dentro dela também, usar de recursos já existentes e produzir novos para construir juntos e formar cidadãos pensantes. Nesse contexto, o que se pretende é dar subsídios para que as atividades, mediadas pelo professor, possam instigar a reflexão e a formação de cidadãos críticos, leitores do mundo e, para tal, a imagem com sua tamanha potencialidade se mostra forte aliada.Universidade Estadual Paulista (Unesp)Zacharias, Andréa Aparecida [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Silva, Elisabete de Fátima Farias [UNESP]2018-08-30T18:19:52Z2018-08-30T18:19:52Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis105 f.application/pdfSILVA, Elisabete de Fátima Farias. A linguagem imagética no ensino de geografia. 2012. 105 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Geografia) - Universidade Estadual Paulista, Campus Experimental de Ourinhos, 2012.http://hdl.handle.net/11449/155045000700191http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-08-03/000700191.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-26T20:26:32Zoai:repositorio.unesp.br:11449/155045Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T16:25:09.217876Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv A linguagem imagética no ensino de geografia
title A linguagem imagética no ensino de geografia
spellingShingle A linguagem imagética no ensino de geografia
Silva, Elisabete de Fátima Farias [UNESP]
Geografia - Estudo e ensino
Geografia linguistica
Metodos de ensino
title_short A linguagem imagética no ensino de geografia
title_full A linguagem imagética no ensino de geografia
title_fullStr A linguagem imagética no ensino de geografia
title_full_unstemmed A linguagem imagética no ensino de geografia
title_sort A linguagem imagética no ensino de geografia
author Silva, Elisabete de Fátima Farias [UNESP]
author_facet Silva, Elisabete de Fátima Farias [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Zacharias, Andréa Aparecida [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Elisabete de Fátima Farias [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Geografia - Estudo e ensino
Geografia linguistica
Metodos de ensino
topic Geografia - Estudo e ensino
Geografia linguistica
Metodos de ensino
description The following job proposes the use of different languages that are worth the strength of the image feature to streamline and become more creative teaching of Geography, enhancing the teaching-learning through the combination of languages. Amidst all media and technological advances that disseminate information varied by multiple channels, we can see is that the school lacks the appropriation of communication products. From this problem, cast the discussion of alternative paths in education, emphasizing especially the experience of the student. However, when proposing the use of different languages in the classroom, do not forget that the wider spheres should be discussed so that not only create an illusory activity to disguise the educational project. Must rely on what is outside of school, and yet what is inside also use existing resources to build and produce new citizens together and form thinking. In this context, the aim is to provide subsidies for activities mediated by the teacher, can instigate reflection and the formation of critical citizens, readers of the world and to this end, the image with its great potential shown strong ally.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012
2018-08-30T18:19:52Z
2018-08-30T18:19:52Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv SILVA, Elisabete de Fátima Farias. A linguagem imagética no ensino de geografia. 2012. 105 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Geografia) - Universidade Estadual Paulista, Campus Experimental de Ourinhos, 2012.
http://hdl.handle.net/11449/155045
000700191
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-08-03/000700191.pdf
identifier_str_mv SILVA, Elisabete de Fátima Farias. A linguagem imagética no ensino de geografia. 2012. 105 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Geografia) - Universidade Estadual Paulista, Campus Experimental de Ourinhos, 2012.
000700191
url http://hdl.handle.net/11449/155045
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-08-03/000700191.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 105 f.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808128647342587904