A linguagem imagética no ensino de geografia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/155045 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-08-03/000700191.pdf |
Resumo: | The following job proposes the use of different languages that are worth the strength of the image feature to streamline and become more creative teaching of Geography, enhancing the teaching-learning through the combination of languages. Amidst all media and technological advances that disseminate information varied by multiple channels, we can see is that the school lacks the appropriation of communication products. From this problem, cast the discussion of alternative paths in education, emphasizing especially the experience of the student. However, when proposing the use of different languages in the classroom, do not forget that the wider spheres should be discussed so that not only create an illusory activity to disguise the educational project. Must rely on what is outside of school, and yet what is inside also use existing resources to build and produce new citizens together and form thinking. In this context, the aim is to provide subsidies for activities mediated by the teacher, can instigate reflection and the formation of critical citizens, readers of the world and to this end, the image with its great potential shown strong ally. |
id |
UNSP_f6ce9fec3097218c4d805e45b85a57b1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/155045 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
A linguagem imagética no ensino de geografiaGeografia - Estudo e ensinoGeografia linguisticaMetodos de ensinoThe following job proposes the use of different languages that are worth the strength of the image feature to streamline and become more creative teaching of Geography, enhancing the teaching-learning through the combination of languages. Amidst all media and technological advances that disseminate information varied by multiple channels, we can see is that the school lacks the appropriation of communication products. From this problem, cast the discussion of alternative paths in education, emphasizing especially the experience of the student. However, when proposing the use of different languages in the classroom, do not forget that the wider spheres should be discussed so that not only create an illusory activity to disguise the educational project. Must rely on what is outside of school, and yet what is inside also use existing resources to build and produce new citizens together and form thinking. In this context, the aim is to provide subsidies for activities mediated by the teacher, can instigate reflection and the formation of critical citizens, readers of the world and to this end, the image with its great potential shown strong ally.O seguinte Trabalho propõe o uso de diferentes linguagens que se valham da força do recurso imagem para dinamizar e tornar mais criativo o ensino de Geografia, potencializando o processo de ensino-aprendizagem através da associação de linguagens. Em meio a tantas mídias e avanços tecnológicos que disseminam variadas informações por múltiplos canais, o que se percebe é que a Escola carece da apropriação dos produtos da Comunicação. A partir dessa problemática, lança-se na discussão de caminhos alternativos na educação, relevando, sobretudo, a vivência do aluno. Contudo, ao se propor o uso de diferentes linguagens em sala de aula, não se esquece de que esferas mais amplas devam ser discutidas a fim de que não se crie apenas uma atividade ilusória que disfarce o projeto educacional. Deve-se valer do que está fora da escola e, contudo, do que está dentro dela também, usar de recursos já existentes e produzir novos para construir juntos e formar cidadãos pensantes. Nesse contexto, o que se pretende é dar subsídios para que as atividades, mediadas pelo professor, possam instigar a reflexão e a formação de cidadãos críticos, leitores do mundo e, para tal, a imagem com sua tamanha potencialidade se mostra forte aliada.Universidade Estadual Paulista (Unesp)Zacharias, Andréa Aparecida [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Silva, Elisabete de Fátima Farias [UNESP]2018-08-30T18:19:52Z2018-08-30T18:19:52Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis105 f.application/pdfSILVA, Elisabete de Fátima Farias. A linguagem imagética no ensino de geografia. 2012. 105 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Geografia) - Universidade Estadual Paulista, Campus Experimental de Ourinhos, 2012.http://hdl.handle.net/11449/155045000700191http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-08-03/000700191.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-26T20:26:32Zoai:repositorio.unesp.br:11449/155045Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T16:25:09.217876Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A linguagem imagética no ensino de geografia |
title |
A linguagem imagética no ensino de geografia |
spellingShingle |
A linguagem imagética no ensino de geografia Silva, Elisabete de Fátima Farias [UNESP] Geografia - Estudo e ensino Geografia linguistica Metodos de ensino |
title_short |
A linguagem imagética no ensino de geografia |
title_full |
A linguagem imagética no ensino de geografia |
title_fullStr |
A linguagem imagética no ensino de geografia |
title_full_unstemmed |
A linguagem imagética no ensino de geografia |
title_sort |
A linguagem imagética no ensino de geografia |
author |
Silva, Elisabete de Fátima Farias [UNESP] |
author_facet |
Silva, Elisabete de Fátima Farias [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Zacharias, Andréa Aparecida [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Elisabete de Fátima Farias [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Geografia - Estudo e ensino Geografia linguistica Metodos de ensino |
topic |
Geografia - Estudo e ensino Geografia linguistica Metodos de ensino |
description |
The following job proposes the use of different languages that are worth the strength of the image feature to streamline and become more creative teaching of Geography, enhancing the teaching-learning through the combination of languages. Amidst all media and technological advances that disseminate information varied by multiple channels, we can see is that the school lacks the appropriation of communication products. From this problem, cast the discussion of alternative paths in education, emphasizing especially the experience of the student. However, when proposing the use of different languages in the classroom, do not forget that the wider spheres should be discussed so that not only create an illusory activity to disguise the educational project. Must rely on what is outside of school, and yet what is inside also use existing resources to build and produce new citizens together and form thinking. In this context, the aim is to provide subsidies for activities mediated by the teacher, can instigate reflection and the formation of critical citizens, readers of the world and to this end, the image with its great potential shown strong ally. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012 2018-08-30T18:19:52Z 2018-08-30T18:19:52Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
SILVA, Elisabete de Fátima Farias. A linguagem imagética no ensino de geografia. 2012. 105 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Geografia) - Universidade Estadual Paulista, Campus Experimental de Ourinhos, 2012. http://hdl.handle.net/11449/155045 000700191 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-08-03/000700191.pdf |
identifier_str_mv |
SILVA, Elisabete de Fátima Farias. A linguagem imagética no ensino de geografia. 2012. 105 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Geografia) - Universidade Estadual Paulista, Campus Experimental de Ourinhos, 2012. 000700191 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/155045 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-08-03/000700191.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
105 f. application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128647342587904 |