Bia Walk (video): Presentation and Internal and External Validity of a Resource to Promote Social Skills of Preschoolers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
Texto Completo: | http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/2822 |
Resumo: | Learning social skills can occur naturally, but when this doesn’t occur, it is necessary to create conditions for such learning. One such condition is the use of different resources (books, videos, games) associated or not with social skills programs. This paper describes the process and product of making a video in which the main character (Bia) presents models of social skills alternatives on six demands: make request to her mother, refuse offer of a ride, to resolve a fight among friends, helping an old lady to cross street, request and negotiate to get ice cream, and make calls. The stages of pre-production, production, filming and post production of video are described, and the indicators of internal and external validity later obtained are analyzed. |
id |
UPM-1_e0d9352899d325d07f75cef6c0de4267 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/2822 |
network_acronym_str |
UPM-1 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Bia Walk (video): Presentation and Internal and External Validity of a Resource to Promote Social Skills of PreschoolersEl Paseo de Bia (vídeo): Presentación y Validez Interna y Externa de un Recurso para Promover las Habilidades Sociales de PreescolaresO Passeio de Bia (vídeo): Apresentação e Validade Interna e Externa de um Recurso para a Promoção de Habilidades Sociais de Pré-Escolaressocial skillspreschoolvideo resourcesinternal and external validityinterventionhabilidades socialespreescolaresrecursos de vídeovalidez interna y externaintervenciónhabilidades sociaispré-escolaresrecursos de vídeovalidade interna e externaintervençãoLearning social skills can occur naturally, but when this doesn’t occur, it is necessary to create conditions for such learning. One such condition is the use of different resources (books, videos, games) associated or not with social skills programs. This paper describes the process and product of making a video in which the main character (Bia) presents models of social skills alternatives on six demands: make request to her mother, refuse offer of a ride, to resolve a fight among friends, helping an old lady to cross street, request and negotiate to get ice cream, and make calls. The stages of pre-production, production, filming and post production of video are described, and the indicators of internal and external validity later obtained are analyzed.El aprendizaje de habilidades sociales puede ocurrir de forma natural, sin embargo cuando eso no ocurre, es necesario crear condiciones para ese aprendizaje. Una de esas condiciones es el uso de diferentes recursos (libros, vídeos, juegos) asociados o no la programas de habilidades sociales. Este trabajo describe el proceso y lo producto de la elaboración de un vídeo en que el personaje principal (Bia) presenta modelo de alternativas de habilidades sociales delante de seis demandas: hacer pedido su madre, rechazar la oferta de ser llevado en coche, solucionar una disputa entre amigos, ayudar una señora a cruzar la calle, hacer pedido y negociar para tomar un helado, y hacer invitaciones. Las etapas de pre-producción, producción, filmación y postproducción del vídeo se describen, y los indicadores de validez interna y externa obtenidos posteriormente se discuten.O aprendizado de habilidades sociais pode ocorrer de forma natural, porém quando isso não ocorre, é necessário criar condições para essa aprendizagem. Uma dessas condições é o uso de diferentes recursos (livros, vídeos, jogos), associados ou não a programas de habilidades sociais. Esse trabalho descreve o processo e o produto da elaboração de um vídeo em que a personagem principal (Bia) apresenta modelo de alternativas de habilidades sociais diante de seis demandas: fazer pedido a sua mãe, recusar oferta de carona, solucionar uma briga entre amigas, ajudar uma senhora a atravessar a rua, fazer pedido e negociar para tomar sorvete, e fazer convites. As etapas de pré-produção, produção, filmagem e pós-produção do vídeo são descritas e os indicadores de validade interna e externa obtidos posteriormente são analisados.Editora Mackenzie2011-04-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/2822Journal Psychology: Theory and Practice ; Vol. 13 No. 1 (2011); 34-47Revista Psicologia: Teoría y Práctica; Vol. 13 Núm. 1 (2011); 34-47Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 13 n. 1 (2011); 34-471980-69061516-3687reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)instacron:UPMporhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/2822/2871Comodo, Camila NegreirosDel Prette, AlmirDel Prette, Zilda Aparecida PereiraManólio, Carina Luizainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-08-29T19:57:15Zoai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/2822Revistahttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/indexPRIhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/oairevistapsico@mackenzie.br1980-69061516-3687opendoar:2023-01-12T16:39:42.253547Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Bia Walk (video): Presentation and Internal and External Validity of a Resource to Promote Social Skills of Preschoolers El Paseo de Bia (vídeo): Presentación y Validez Interna y Externa de un Recurso para Promover las Habilidades Sociales de Preescolares O Passeio de Bia (vídeo): Apresentação e Validade Interna e Externa de um Recurso para a Promoção de Habilidades Sociais de Pré-Escolares |
title |
Bia Walk (video): Presentation and Internal and External Validity of a Resource to Promote Social Skills of Preschoolers |
spellingShingle |
Bia Walk (video): Presentation and Internal and External Validity of a Resource to Promote Social Skills of Preschoolers Comodo, Camila Negreiros social skills preschool video resources internal and external validity intervention habilidades sociales preescolares recursos de vídeo validez interna y externa intervención habilidades sociais pré-escolares recursos de vídeo validade interna e externa intervenção |
title_short |
Bia Walk (video): Presentation and Internal and External Validity of a Resource to Promote Social Skills of Preschoolers |
title_full |
Bia Walk (video): Presentation and Internal and External Validity of a Resource to Promote Social Skills of Preschoolers |
title_fullStr |
Bia Walk (video): Presentation and Internal and External Validity of a Resource to Promote Social Skills of Preschoolers |
title_full_unstemmed |
Bia Walk (video): Presentation and Internal and External Validity of a Resource to Promote Social Skills of Preschoolers |
title_sort |
Bia Walk (video): Presentation and Internal and External Validity of a Resource to Promote Social Skills of Preschoolers |
author |
Comodo, Camila Negreiros |
author_facet |
Comodo, Camila Negreiros Del Prette, Almir Del Prette, Zilda Aparecida Pereira Manólio, Carina Luiza |
author_role |
author |
author2 |
Del Prette, Almir Del Prette, Zilda Aparecida Pereira Manólio, Carina Luiza |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Comodo, Camila Negreiros Del Prette, Almir Del Prette, Zilda Aparecida Pereira Manólio, Carina Luiza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
social skills preschool video resources internal and external validity intervention habilidades sociales preescolares recursos de vídeo validez interna y externa intervención habilidades sociais pré-escolares recursos de vídeo validade interna e externa intervenção |
topic |
social skills preschool video resources internal and external validity intervention habilidades sociales preescolares recursos de vídeo validez interna y externa intervención habilidades sociais pré-escolares recursos de vídeo validade interna e externa intervenção |
description |
Learning social skills can occur naturally, but when this doesn’t occur, it is necessary to create conditions for such learning. One such condition is the use of different resources (books, videos, games) associated or not with social skills programs. This paper describes the process and product of making a video in which the main character (Bia) presents models of social skills alternatives on six demands: make request to her mother, refuse offer of a ride, to resolve a fight among friends, helping an old lady to cross street, request and negotiate to get ice cream, and make calls. The stages of pre-production, production, filming and post production of video are described, and the indicators of internal and external validity later obtained are analyzed. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-04-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/2822 |
url |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/2822 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/2822/2871 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Psychology: Theory and Practice ; Vol. 13 No. 1 (2011); 34-47 Revista Psicologia: Teoría y Práctica; Vol. 13 Núm. 1 (2011); 34-47 Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 13 n. 1 (2011); 34-47 1980-6906 1516-3687 reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) instacron:UPM |
instname_str |
Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
instacron_str |
UPM |
institution |
UPM |
reponame_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapsico@mackenzie.br |
_version_ |
1797051380930707456 |