Estratégias de Segmentação de Hotéis para o Marketing BtoB: um Estudo em São Luís-MA
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/52426 |
Resumo: | The focus of this article are the travels by business reasons, which have great importance forthe development of tourism and hostelry even in localities with natural and cultural touristattractions, as is the case of the city of São Luís-MA. The objective was to study thesegmentation strategies used by hotels to Business to Business Marketing. For this, is done amultiple case study in two large hotels in the city belonging to internationals chains –Pestana São Luís Resort Hotel and Quality Grand São Luís Hotel – through an exploratoryqualitative research. The primary data collection was done through personal interviews withsales managers of the respectives hotels. The analysis of cases is based on three main points:the marketing hotels structure, the forms of segmentation used and the marketing actionsdirected to the business public. The segmentation strategies are used by the hotels, but theyare based in the use of fewer variables: current sales volume, potential of future sales and thesales channel. The specific actions for the business public are incipient, even considering thegreat importance of this market. |
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Estratégias de Segmentação de Hotéis para o Marketing BtoB: um Estudo em São Luís-MAEstrategias de Segmentación de Hoteles para el Marketing BtoB: un estudio en São Luís-MAHotels Segmentation Strategies for BtoB Marketing: a Study in São Luís-MAmarket segmentationhostelrybusiness tourism.segmentación del mercadohosteleríaturismo de negócios.segmentação de mercadohotelariaturismo de negócios.The focus of this article are the travels by business reasons, which have great importance forthe development of tourism and hostelry even in localities with natural and cultural touristattractions, as is the case of the city of São Luís-MA. The objective was to study thesegmentation strategies used by hotels to Business to Business Marketing. For this, is done amultiple case study in two large hotels in the city belonging to internationals chains –Pestana São Luís Resort Hotel and Quality Grand São Luís Hotel – through an exploratoryqualitative research. The primary data collection was done through personal interviews withsales managers of the respectives hotels. The analysis of cases is based on three main points:the marketing hotels structure, the forms of segmentation used and the marketing actionsdirected to the business public. The segmentation strategies are used by the hotels, but theyare based in the use of fewer variables: current sales volume, potential of future sales and thesales channel. The specific actions for the business public are incipient, even considering thegreat importance of this market.O foco deste artigo são as viagens por motivos de negócios, as quais têm grande importânciapara o desenvolvimento da atividade turística e hoteleira mesmo em localidades com atrativosturísticos naturais e culturais, como é caso da cidade de São Luís-MA. O objetivo foi estudaras estratégias de segmentação utilizadas pelos hotéis para o Marketing Business to Business.Para tanto, realiza-se um estudo de casos múltiplos em dois grandes hotéis da cidadepertencentes a redes hoteleiras internacionais – Pestana São Luís Resort Hotel e QualityGrand São Luís Hotel – por meio de uma pesquisa qualitativa de caráter exploratório. Acoleta dos dados primários foi feita por meio de entrevistas pessoais com os gerentes devendas dos respectivos hotéis. A análise dos casos baseia-se em três pontos principais: aestrutura de marketing dos hotéis, as formas de segmentação utilizadas e as ações demarketing voltadas ao público de negócios. Os hotéis fazem uso de estratégias desegmentação, contudo as utilizam com base em poucas variáveis: volume de vendas atual,potencial de vendas futuro e canal de vendas. As ações específicas para o público de negóciossão incipientes, mesmo considerando a grande importância desse mercado.El objetivo de este artículo son los viajes por razones de negocios, que tienen granimportancia para el desarrollo del turismo y la hospitalidad incluso en localidades conatractivos naturales y culturales, como es el caso de la ciudad de São Luís-MA. El objetivo esestudiar las estrategias de segmentación utilizadas por hoteles para el Marketing Business toBusiness. Para este, se lleva a cabo un estudio de caso múltiples en dos grandes hoteles de laciudad pertenecientes a cadenas de hoteles internacionales, Pestana São Luís Resort Hotel yQuality Grand São Luís Hotel, a través de una investigación cualitativa de carácterexploratoria. La colección de datos primarios se hizo a través de entrevistas personales conlos gerentes de ventas de los respectivos hoteles. El análisis de los casos se basa en trespuntos principales: la estructura de marketing de los hoteles, las formas de segmentaciónutilizados y lãs acciones de marketing dirigidas al público de negocios. Los hoteles utilizanestrategias de segmentación, pero las utilizan baseadas en pocas variables: volumen deventas actual, ventas potenciales futuras y canal de ventas. Las acciones específicas para elpúblico de negocios son incipientes, aun teniendo em cuenta la gran importância de estemercado.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2012-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/5242610.11606/issn.1984-4867.v23i2p380-407Revista Turismo em Análise; Vol. 23 No. 2 (2012); 380-407Revista Turismo em Análise; Vol. 23 Núm. 2 (2012); 380-407Revista Turismo em Análise; v. 23 n. 2 (2012); 380-4071984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/52426/56420Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Luciana BrandãoIkeda, Ana Akemi2015-11-13T15:58:36Zoai:revistas.usp.br:article/52426Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:58:36Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
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