Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, Brazil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14161 |
Resumo: | The present study had as its objective to analyze the foreign tourist's consumer behavior in Florianopolis, between the months of May and June of 2006. The utilized variables for analyzes were: the foreign tourist, the consumer behavior characteristics, the individual determinants of the consumer behavior and the elements of the product of tourism. The studied population represents the foreign tourist demand in the city of Florianopolis, in the year of 2006, the sample group had a total of 204 participants. Both, notices and propositions, especially, the space and the studied time, while consumer, allow to achieve inferences and to define strategic market actions. |
id |
USP - 65_e9b403281b53f641bb1d9183aad8c4a5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/14161 |
network_acronym_str |
USP - 65 |
network_name_str |
Revista Turismo em Análise |
repository_id_str |
|
spelling |
Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, BrazilComportamento do consumidor no turismo: o turista estrangeiro em Florianópolis - Santa Catarina, Brasilcomportamento do consumidorturismomarketing.consumer behaviortourismmarketing.The present study had as its objective to analyze the foreign tourist's consumer behavior in Florianopolis, between the months of May and June of 2006. The utilized variables for analyzes were: the foreign tourist, the consumer behavior characteristics, the individual determinants of the consumer behavior and the elements of the product of tourism. The studied population represents the foreign tourist demand in the city of Florianopolis, in the year of 2006, the sample group had a total of 204 participants. Both, notices and propositions, especially, the space and the studied time, while consumer, allow to achieve inferences and to define strategic market actions.O presente estudo tem por objetivo analisar o comportamento de consumo do turista estrangeiro na cidade de Florianópolis, no período compreendido entre os meses de maio a junho de 2006, a partir da avaliação das determinantes individuais de consumo e dos elementos que integram o produto turístico disponível. Fundamentados em base teórica que possibilita análise do comportamento do consumidor e a partir de inferências realizadas no mercado turístico, particularmente, através de estudo de caso. A população estudada, 204 indivíduos, representando a demanda de turistas estrangeiros que visitaram, em 2006, a cidade de Florianópolis. As constatações e proposições relacionadas ao comportamento do turista estrangeiro, notadamente, no espaço e período estudados, enquanto consumidor, permitem realizar inferências e definir ações estratégicas de mercado.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/1416110.11606/issn.1984-4867.v19i3p388-404Revista Turismo em Análise; Vol. 19 No. 3 (2008); 388-404Revista Turismo em Análise; Vol. 19 Núm. 3 (2008); 388-404Revista Turismo em Análise; v. 19 n. 3 (2008); 388-4041984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14161/15979Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessMoretto Neto, LuísSchmitt, Valentina Gomes Haensel2015-11-13T15:56:43Zoai:revistas.usp.br:article/14161Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:56:43Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, Brazil Comportamento do consumidor no turismo: o turista estrangeiro em Florianópolis - Santa Catarina, Brasil |
title |
Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, Brazil |
spellingShingle |
Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, Brazil Moretto Neto, Luís comportamento do consumidor turismo marketing. consumer behavior tourism marketing. |
title_short |
Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, Brazil |
title_full |
Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, Brazil |
title_fullStr |
Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, Brazil |
title_full_unstemmed |
Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, Brazil |
title_sort |
Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, Brazil |
author |
Moretto Neto, Luís |
author_facet |
Moretto Neto, Luís Schmitt, Valentina Gomes Haensel |
author_role |
author |
author2 |
Schmitt, Valentina Gomes Haensel |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moretto Neto, Luís Schmitt, Valentina Gomes Haensel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comportamento do consumidor turismo marketing. consumer behavior tourism marketing. |
topic |
comportamento do consumidor turismo marketing. consumer behavior tourism marketing. |
description |
The present study had as its objective to analyze the foreign tourist's consumer behavior in Florianopolis, between the months of May and June of 2006. The utilized variables for analyzes were: the foreign tourist, the consumer behavior characteristics, the individual determinants of the consumer behavior and the elements of the product of tourism. The studied population represents the foreign tourist demand in the city of Florianopolis, in the year of 2006, the sample group had a total of 204 participants. Both, notices and propositions, especially, the space and the studied time, while consumer, allow to achieve inferences and to define strategic market actions. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares Peer-reviewed Revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14161 10.11606/issn.1984-4867.v19i3p388-404 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14161 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1984-4867.v19i3p388-404 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14161/15979 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Turismo em Análise; Vol. 19 No. 3 (2008); 388-404 Revista Turismo em Análise; Vol. 19 Núm. 3 (2008); 388-404 Revista Turismo em Análise; v. 19 n. 3 (2008); 388-404 1984-4867 0103-5541 reponame:Revista Turismo em Análise instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista Turismo em Análise |
collection |
Revista Turismo em Análise |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
tanalise@usp.br || bragadc@usp.br |
_version_ |
1797054164981776384 |