Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moretto Neto, Luís
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Schmitt, Valentina Gomes Haensel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Turismo em Análise
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14161
Resumo: The present study had as its objective to analyze the foreign tourist's consumer behavior in Florianopolis, between the months of May and June of 2006. The utilized variables for analyzes were: the foreign tourist, the consumer behavior characteristics, the individual determinants of the consumer behavior and the elements of the product of tourism. The studied population represents the foreign tourist demand in the city of Florianopolis, in the year of 2006, the sample group had a total of 204 participants. Both, notices and propositions, especially, the space and the studied time, while consumer, allow to achieve inferences and to define strategic market actions.
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spelling Consumer behaviour at tourism: the foreign tourist at Florianópolis -Santa Catarina, BrazilComportamento do consumidor no turismo: o turista estrangeiro em Florianópolis - Santa Catarina, Brasilcomportamento do consumidorturismomarketing.consumer behaviortourismmarketing.The present study had as its objective to analyze the foreign tourist's consumer behavior in Florianopolis, between the months of May and June of 2006. The utilized variables for analyzes were: the foreign tourist, the consumer behavior characteristics, the individual determinants of the consumer behavior and the elements of the product of tourism. The studied population represents the foreign tourist demand in the city of Florianopolis, in the year of 2006, the sample group had a total of 204 participants. Both, notices and propositions, especially, the space and the studied time, while consumer, allow to achieve inferences and to define strategic market actions.O presente estudo tem por objetivo analisar o comportamento de consumo do turista estrangeiro na cidade de Florianópolis, no período compreendido entre os meses de maio a junho de 2006, a partir da avaliação das determinantes individuais de consumo e dos elementos que integram o produto turístico disponível. Fundamentados em base teórica que possibilita análise do comportamento do consumidor e a partir de inferências realizadas no mercado turístico, particularmente, através de estudo de caso. A população estudada, 204 indivíduos, representando a demanda de turistas estrangeiros que visitaram, em 2006, a cidade de Florianópolis. As constatações e proposições relacionadas ao comportamento do turista estrangeiro, notadamente, no espaço e período estudados, enquanto consumidor, permitem realizar inferências e definir ações estratégicas de mercado.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/1416110.11606/issn.1984-4867.v19i3p388-404Revista Turismo em Análise; Vol. 19 No. 3 (2008); 388-404Revista Turismo em Análise; Vol. 19 Núm. 3 (2008); 388-404Revista Turismo em Análise; v. 19 n. 3 (2008); 388-4041984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14161/15979Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessMoretto Neto, LuísSchmitt, Valentina Gomes Haensel2015-11-13T15:56:43Zoai:revistas.usp.br:article/14161Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:56:43Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false
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