¿Quién está motivado para aprender en los cursos ofrecidos por las empresas?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/7233 |
Resumo: | With the growing competitiveness of the market, the organizations have made Training and Development Programs aims better results. This survey had as its main objective to verify if the individual, training and organizational characteristics influence the results of motivation to learn. The sample was of 220 workers who would be trained in seven private companies of the Rio de Janeiro. The scales to measure the motivation to learn and beliefs about the training were previously validated. There were descriptive and standard multiple regression analyses. The results indicate that the beliefs about training, the kind of training, the kind of instructor and the time of work are determinants of motivation to learn. We discussed practical implications of the results and suggested agenda to search for the area. |
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¿Quién está motivado para aprender en los cursos ofrecidos por las empresas? Quem está motivado para aprender nos cursos oferecidos pelas empresas? Who is motivated to learn in training offered by the companies? motivaçãocrençastreinamentomotivacióncreenciascapacitaciónmotivationbeliefstraining With the growing competitiveness of the market, the organizations have made Training and Development Programs aims better results. This survey had as its main objective to verify if the individual, training and organizational characteristics influence the results of motivation to learn. The sample was of 220 workers who would be trained in seven private companies of the Rio de Janeiro. The scales to measure the motivation to learn and beliefs about the training were previously validated. There were descriptive and standard multiple regression analyses. The results indicate that the beliefs about training, the kind of training, the kind of instructor and the time of work are determinants of motivation to learn. We discussed practical implications of the results and suggested agenda to search for the area. El mercado laboral se ha vuelto más competitivo y las organizaciones han desarrollado programas de Capacitación y Desarrollo, con el fin de lograr resultados efectivos con relación a los recursos humanos. Esta investigación tuvo como objetivo principal verificar si las características del cliente, de la formación y de la organización influyen en el resultado de la motivación para aprender. La muestra fue de conveniencia, con 220 trabajadores que estaban empezando las acciones de formación, en siete empresas privadas en el estado de Rio de Janeiro. Se utilizó escalas validadas para medir la motivación para aprender y creencias sobre el sistema de formación. Fueron efectuados análisis descriptivo y regresión múltiple estándar. Los resultados indican que las creencias sobre el sistema de formación, el tipo de formación, el tipo de instructor y el tiempo de la empresa son predictores de la motivación para aprender. Fueron discutidas las repercusiones prácticas de las conclusiones y sugerido programa de investigación en el tema. O mercado de trabalho tem se tornado mais competitivo e as organizações têm realizado programas de treinamento e desenvolvimento, buscando resultados eficazes em relação aos recursos humanos. Esta investigação teve como objetivo principal verificar se as características da clientela, do treinamento e das organizações influenciam nos resultados da motivação para aprender. A amostra foi obtida por conveniência, com 220 trabalhadores que estavam iniciando ações de capacitação em sete empresas privadas do Estado do Rio de Janeiro. Utilizaram-se escalas validadas para mensurar a motivação para aprender e as crenças sobre o sistema de treinamento. Foram realizadas análises descritivas e regressão múltipla padrão. Os resultados indicam que as crenças em relação ao sistema e tipo de treinamento, tipo de instrutor e tempo de empresa são preditoras da motivação para aprender. Foram discutidas implicações práticas dos resultados e sugerida agenda de pesquisa para a área. Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2010-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/723310.1590/S0103-863X2010000200006Paidéia (Ribeirão Preto); v. 20 n. 46 (2010); 187-196 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 20 No. 46 (2010); 187-196 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 20 Núm. 46 (2010); 187-196 1982-43270103-863Xreponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/7233/8716Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccessMourão, LucianaMarins, Jesiane2012-05-03T17:30:48Zoai:revistas.usp.br:article/7233Revistahttps://www.revistas.usp.br/paideiaPUBhttps://www.revistas.usp.br/paideia/oai||paideia@usp.br1982-43270103-863Xopendoar:2012-05-03T17:30:48Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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