Triage in an adult emergency service: patient satisfaction
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/147683 |
Resumo: | OBJECTIVE Assess the degree of patient satisfaction with triage in the adult emergency service of a public hospital. METHOD Exploratory, descriptive, cross-sectional study with a quantitative approach. Three hundred patients were interviewed and the data were analyzed using descriptive statistics based on sociodemographic variables and those related to patient satisfaction. RESULTS There was a predominance of women, with elementary education and a mean age of 41 years. Most of the interviewees reported being satisfied in regard to the following items: timely service, embracement, trust, environment (comfort, cleanliness and signage), humanization (courtesy, respect, and interest), timely referral/scheduling of appointments and care expectations. CONCLUSION There was a high level of patient satisfaction, evidenced by the strong association of user satisfaction with the items investigated. |
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Triage in an adult emergency service: patient satisfactionAcogida con clasificación de riesgo del servicio de urgencias adulto: satisfacción del usuarioAcolhimento com classificação de risco do serviço de Pronto-Socorro Adulto: satisfação do usuárioSatisfação do PacienteServiços Médicos de EmergênciaAdministração de Serviços de SaúdeQualidade da Assistência à SaúdeEnfermagem em EmergênciaSatisfacción del PacienteServicios Médicos de EmergenciaAdministración de los Servicios de SaludCalidad de la Atención de SaludEnfermería de UrgenciaPatient SatisfactionEmergency Medical ServicesHealth Services AdministrationQuality of Health CareEmergency Nursing OBJECTIVE Assess the degree of patient satisfaction with triage in the adult emergency service of a public hospital. METHOD Exploratory, descriptive, cross-sectional study with a quantitative approach. Three hundred patients were interviewed and the data were analyzed using descriptive statistics based on sociodemographic variables and those related to patient satisfaction. RESULTS There was a predominance of women, with elementary education and a mean age of 41 years. Most of the interviewees reported being satisfied in regard to the following items: timely service, embracement, trust, environment (comfort, cleanliness and signage), humanization (courtesy, respect, and interest), timely referral/scheduling of appointments and care expectations. CONCLUSION There was a high level of patient satisfaction, evidenced by the strong association of user satisfaction with the items investigated. OBJETIVO Evaluar el grado de satisfacción de los usuarios en el sector de Acogida con Clasificación de Riesgo del Servicio de Urgencias Adulto de un hospital público. MÉTODO Investigación exploratoria, descriptiva y transversal con abordaje cuantitativo. Fueron entrevistados 300 usuarios y los datos fueron analizados por medio de estadística descriptiva a partir de variables sociodemográficas y las relacionadas con la satisfacción del usuario. RESULTADOS Hubo predominancia del sexo femenino, nivel de escolaridad básico y edad media de 41 años. La mayoría de los entrevistados respondió estar satisfecho con relación a los elementos: agilidad en la atención; acogida; confianza; entorno (confort, limpieza, señalización), humanización (educación, respeto e interés); agilidad en la derivación/programación de consulta y expectación sobre el servicio. CONCLUSIÓN Se verificó elevado grado de satisfacción de los usuarios, evidenciada por la fuerte asociación de la satisfacción del usuario con los elementos investigados. OBJETIVO Avaliar o grau de satisfação dos usuários no setor de Acolhimento com Classificação de Risco do Pronto-Socorro Adulto de um hospital público. MÉTODO Pesquisa exploratória, descritiva e transversal com abordagem quantitativa. Foram entrevistados 300 usuários e os dados foram analisados por meio de estatística descritiva a partir de variáveis sociodemográficas e as relacionadas à satisfação do usuário. RESULTADOS Houve predominância do sexo feminino, nível de escolaridade fundamental e idade média de 41 anos. A maioria dos entrevistados respondeu estar satisfeito em relação aos itens: agilidade no atendimento; acolhimento; confiança; ambiência (conforto, limpeza, sinalização), humanização (educação, respeito e interesse); agilidade no encaminhamento/agendamento de consulta e expectativa sobre o serviço. CONCLUSÃO Verificou-se elevado grau de satisfação dos usuários, evidenciada pela forte associação da satisfação do usuário com os itens investigados.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2016-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/14768310.1590/S0080-623420160000400008Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 50 n. 3 (2016); 427-433Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 50 No. 3 (2016); 427-433Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 50 Núm. 3 (2016); 427-4331980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPengporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/147683/141244https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/147683/141245http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Pollyane LilianePaiva, Luciana Faria, Veridiana BernardesOhl, Rosali Isabel BarduchiChavaglia, Suzel Regina Ribeiro2018-06-27T17:52:08Zoai:revistas.usp.br:article/147683Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2018-06-27T17:52:08Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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