Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1991 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136219 |
Resumo: | This study refer to, Integration Teaching-Assistance Project which has been developed since 1986, between Nursing School of São Paulo University and technical team of Health Services of Tabão da Serra — a Municipality of São Paulo State. It describes the development of that Project which has been oriented towards gradual approaching of theory to practice, through praxiologic conduction, aiming the transformation of assistance and teaching qualities in the Public Health. |
id |
USP-24_3fe106fc5a75b05e9be5fc0370876589 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/136219 |
network_acronym_str |
USP-24 |
network_name_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conductionINTEGRAÇÃO DOCENTE-ASSISTENCIAL: A TRANSFORMAÇÃO DA QUALIDADE DO ENSINO E DA ASSISTÊNCIA EM SAÚDE COLETIVA ATRAVÉS DA CONDUÇÃO PRAXIOLÓGICAIntegração docente-assistencialEnfermagem em saúde públicaTraining supportPublic health nursingThis study refer to, Integration Teaching-Assistance Project which has been developed since 1986, between Nursing School of São Paulo University and technical team of Health Services of Tabão da Serra — a Municipality of São Paulo State. It describes the development of that Project which has been oriented towards gradual approaching of theory to practice, through praxiologic conduction, aiming the transformation of assistance and teaching qualities in the Public Health.Este trabalho descreve o desenvolvimento do Projeto de Integração Docente-Assistencial iniciado em 1986, com participação de professores e alunos da Escola de Enfermagem da USP c equipe técnica das Unidades Básicas de Saúde do Município de Taboão da Serra. O Projeto foi orientado no sentido de uma aproximação gradativa entre a teoria e a prática de saúde coletiva, através da condução praxiológica, buscando a transformação da qualidade de assistência e de ensino na área de Saúde Coletiva, num processo de participação conjunta dos profissionais de campo, docentes, pessoal auxiliar de saúde, alunos e a comunidade.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1991-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13621910.1590/0080-6234199102500200169Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 25 n. 2 (1991); 169-176Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 25 No. 2 (1991); 169-176Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 25 Núm. 2 (1991); 169-1761980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136219/132032http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessEgry, Emiko YoshikawaBertolozzi, Maria RitaShima, Hisako2017-08-11T17:22:47Zoai:revistas.usp.br:article/136219Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T17:22:47Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction INTEGRAÇÃO DOCENTE-ASSISTENCIAL: A TRANSFORMAÇÃO DA QUALIDADE DO ENSINO E DA ASSISTÊNCIA EM SAÚDE COLETIVA ATRAVÉS DA CONDUÇÃO PRAXIOLÓGICA |
title |
Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction |
spellingShingle |
Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction Egry, Emiko Yoshikawa Integração docente-assistencial Enfermagem em saúde pública Training support Public health nursing |
title_short |
Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction |
title_full |
Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction |
title_fullStr |
Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction |
title_full_unstemmed |
Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction |
title_sort |
Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction |
author |
Egry, Emiko Yoshikawa |
author_facet |
Egry, Emiko Yoshikawa Bertolozzi, Maria Rita Shima, Hisako |
author_role |
author |
author2 |
Bertolozzi, Maria Rita Shima, Hisako |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Egry, Emiko Yoshikawa Bertolozzi, Maria Rita Shima, Hisako |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Integração docente-assistencial Enfermagem em saúde pública Training support Public health nursing |
topic |
Integração docente-assistencial Enfermagem em saúde pública Training support Public health nursing |
description |
This study refer to, Integration Teaching-Assistance Project which has been developed since 1986, between Nursing School of São Paulo University and technical team of Health Services of Tabão da Serra — a Municipality of São Paulo State. It describes the development of that Project which has been oriented towards gradual approaching of theory to practice, through praxiologic conduction, aiming the transformation of assistance and teaching qualities in the Public Health. |
publishDate |
1991 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1991-08-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136219 10.1590/0080-6234199102500200169 |
url |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136219 |
identifier_str_mv |
10.1590/0080-6234199102500200169 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136219/132032 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 25 n. 2 (1991); 169-176 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 25 No. 2 (1991); 169-176 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 25 Núm. 2 (1991); 169-176 1980-220X 0080-6234 reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
collection |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||nursingscholar@usp.br |
_version_ |
1800221742543667200 |