Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Egry, Emiko Yoshikawa
Data de Publicação: 1991
Outros Autores: Bertolozzi, Maria Rita, Shima, Hisako
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136219
Resumo: This study refer to, Integration Teaching-Assistance Project which has been developed since 1986, between Nursing School of São Paulo University and technical team of Health Services of Tabão da Serra — a Municipality of São Paulo State. It describes the development of that Project which has been oriented towards gradual approaching of theory to practice, through praxiologic conduction, aiming the transformation of assistance and teaching qualities in the Public Health.
id USP-24_3fe106fc5a75b05e9be5fc0370876589
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/136219
network_acronym_str USP-24
network_name_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository_id_str
spelling Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conductionINTEGRAÇÃO DOCENTE-ASSISTENCIAL: A TRANSFORMAÇÃO DA QUALIDADE DO ENSINO E DA ASSISTÊNCIA EM SAÚDE COLETIVA ATRAVÉS DA CONDUÇÃO PRAXIOLÓGICAIntegração docente-assistencialEnfermagem em saúde públicaTraining supportPublic health nursingThis study refer to, Integration Teaching-Assistance Project which has been developed since 1986, between Nursing School of São Paulo University and technical team of Health Services of Tabão da Serra — a Municipality of São Paulo State. It describes the development of that Project which has been oriented towards gradual approaching of theory to practice, through praxiologic conduction, aiming the transformation of assistance and teaching qualities in the Public Health.Este trabalho descreve o desenvolvimento do Projeto de Integração Docente-Assistencial iniciado em 1986, com participação de professores e alunos da Escola de Enfermagem da USP c equipe técnica das Unidades Básicas de Saúde do Município de Taboão da Serra. O Projeto foi orientado no sentido de uma aproximação gradativa entre a teoria e a prática de saúde coletiva, através da condução praxiológica, buscando a transformação da qualidade de assistência e de ensino na área de Saúde Coletiva, num processo de participação conjunta dos profissionais de campo, docentes, pessoal auxiliar de saúde, alunos e a comunidade.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1991-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13621910.1590/0080-6234199102500200169Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 25 n. 2 (1991); 169-176Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 25 No. 2 (1991); 169-176Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 25 Núm. 2 (1991); 169-1761980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136219/132032http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessEgry, Emiko YoshikawaBertolozzi, Maria RitaShima, Hisako2017-08-11T17:22:47Zoai:revistas.usp.br:article/136219Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T17:22:47Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction
INTEGRAÇÃO DOCENTE-ASSISTENCIAL: A TRANSFORMAÇÃO DA QUALIDADE DO ENSINO E DA ASSISTÊNCIA EM SAÚDE COLETIVA ATRAVÉS DA CONDUÇÃO PRAXIOLÓGICA
title Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction
spellingShingle Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction
Egry, Emiko Yoshikawa
Integração docente-assistencial
Enfermagem em saúde pública
Training support
Public health nursing
title_short Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction
title_full Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction
title_fullStr Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction
title_full_unstemmed Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction
title_sort Integration Teaching-Assistance: the transformation of public health practics and teaching qualities through praxiologic conduction
author Egry, Emiko Yoshikawa
author_facet Egry, Emiko Yoshikawa
Bertolozzi, Maria Rita
Shima, Hisako
author_role author
author2 Bertolozzi, Maria Rita
Shima, Hisako
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Egry, Emiko Yoshikawa
Bertolozzi, Maria Rita
Shima, Hisako
dc.subject.por.fl_str_mv Integração docente-assistencial
Enfermagem em saúde pública
Training support
Public health nursing
topic Integração docente-assistencial
Enfermagem em saúde pública
Training support
Public health nursing
description This study refer to, Integration Teaching-Assistance Project which has been developed since 1986, between Nursing School of São Paulo University and technical team of Health Services of Tabão da Serra — a Municipality of São Paulo State. It describes the development of that Project which has been oriented towards gradual approaching of theory to practice, through praxiologic conduction, aiming the transformation of assistance and teaching qualities in the Public Health.
publishDate 1991
dc.date.none.fl_str_mv 1991-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136219
10.1590/0080-6234199102500200169
url https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136219
identifier_str_mv 10.1590/0080-6234199102500200169
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136219/132032
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 25 n. 2 (1991); 169-176
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 25 No. 2 (1991); 169-176
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 25 Núm. 2 (1991); 169-176
1980-220X
0080-6234
reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
collection Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||nursingscholar@usp.br
_version_ 1800221742543667200