Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Alterjor |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/167282 |
Resumo: | The objective of this article was to show the importance of the strategic use of organizational communication, focusing on the internal environment, and the current views driven by technological possibilities, evaluating how it can be a tool for reconciling the interests of employees and the company. The methodology adopted is a qualitative bibliographic approach. It was concluded that it is through looking at the subjects as complete beings and imbued with a particular culture, considering respect for the diversity of perspectives, that it becomes possible to optimize the resolution of problems within organizations and to harmonize interests. |
id |
USP-34_8d01fb83b543ef2e86e6a7f9e69111fa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/167282 |
network_acronym_str |
USP-34 |
network_name_str |
Revista Alterjor |
repository_id_str |
|
spelling |
Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interessesEstratégias organizacionaisComunicação integradaSistema comunicacionalOrganizational strategiesIntegrated communicationCommunication systemThe objective of this article was to show the importance of the strategic use of organizational communication, focusing on the internal environment, and the current views driven by technological possibilities, evaluating how it can be a tool for reconciling the interests of employees and the company. The methodology adopted is a qualitative bibliographic approach. It was concluded that it is through looking at the subjects as complete beings and imbued with a particular culture, considering respect for the diversity of perspectives, that it becomes possible to optimize the resolution of problems within organizations and to harmonize interests.O objetivo deste artigo foi mostrar a importância do uso estratégico da comunicação organizacional, com foco no ambiente interno, e as visões atuais impulsionadas pelas possibilidades tecnológicas, avaliando como ela pode ser uma ferramenta para a compatibilização dos interesses dos empregados e da empresa. A metodologia adotada é de abordagem bibliográfica qualitativa. Concluiu-se que é mediante um olhar para os sujeitos como seres completos e imbuídos de uma cultura particular, considerando o respeito à diversidade de perspectivas, que se torna possível otimizar a resolução de problemas dentro das organizações e compatibilizar os interesses.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2020-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/16728210.11606/issn.2176-1507.v22i2p397-409Alterjor Journal; Vol. 22 No. 2 (2020): Alternative and Popular Journalism; 397-409Revista Alterjor; v. 22 n. 2 (2020): Jornalismo Popular e Alternativo; 397-4092176-1507reponame:Revista Alterjorinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/167282/162133Copyright (c) 2020 Creative Commons (BY-NC-ND)http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta, EdwaldoOliveira, Taise da Silva2020-10-18T10:45:19Zoai:revistas.usp.br:article/167282Revistahttp://www.usp.br/alterjor/PUBhttp://www.usp.br/alterjor/ojs/index.php/alterjor/oai||lumaluly@usp.br|| dennisol@usp.br|| carlostavaresjr@bol.com.br2176-15072176-1507opendoar:2023-09-13T12:18:17.695241Revista Alterjor - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses |
title |
Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses |
spellingShingle |
Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses Costa, Edwaldo Estratégias organizacionais Comunicação integrada Sistema comunicacional Organizational strategies Integrated communication Communication system |
title_short |
Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses |
title_full |
Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses |
title_fullStr |
Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses |
title_full_unstemmed |
Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses |
title_sort |
Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses |
author |
Costa, Edwaldo |
author_facet |
Costa, Edwaldo Oliveira, Taise da Silva |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Taise da Silva |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Edwaldo Oliveira, Taise da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estratégias organizacionais Comunicação integrada Sistema comunicacional Organizational strategies Integrated communication Communication system |
topic |
Estratégias organizacionais Comunicação integrada Sistema comunicacional Organizational strategies Integrated communication Communication system |
description |
The objective of this article was to show the importance of the strategic use of organizational communication, focusing on the internal environment, and the current views driven by technological possibilities, evaluating how it can be a tool for reconciling the interests of employees and the company. The methodology adopted is a qualitative bibliographic approach. It was concluded that it is through looking at the subjects as complete beings and imbued with a particular culture, considering respect for the diversity of perspectives, that it becomes possible to optimize the resolution of problems within organizations and to harmonize interests. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/167282 10.11606/issn.2176-1507.v22i2p397-409 |
url |
https://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/167282 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2176-1507.v22i2p397-409 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/167282/162133 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Creative Commons (BY-NC-ND) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Creative Commons (BY-NC-ND) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Alterjor Journal; Vol. 22 No. 2 (2020): Alternative and Popular Journalism; 397-409 Revista Alterjor; v. 22 n. 2 (2020): Jornalismo Popular e Alternativo; 397-409 2176-1507 reponame:Revista Alterjor instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista Alterjor |
collection |
Revista Alterjor |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Alterjor - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||lumaluly@usp.br|| dennisol@usp.br|| carlostavaresjr@bol.com.br |
_version_ |
1800222019540746240 |