Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Edwaldo
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Oliveira, Taise da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Alterjor
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/167282
Resumo: The objective of this article was to show the importance of the strategic use of organizational communication, focusing on the internal environment, and the current views driven by technological possibilities, evaluating how it can be a tool for reconciling the interests of employees and the company. The methodology adopted is a qualitative bibliographic approach. It was concluded that it is through looking at the subjects as complete beings and imbued with a particular culture, considering respect for the diversity of perspectives, that it becomes possible to optimize the resolution of problems within organizations and to harmonize interests.
id USP-34_8d01fb83b543ef2e86e6a7f9e69111fa
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/167282
network_acronym_str USP-34
network_name_str Revista Alterjor
repository_id_str
spelling Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interessesEstratégias organizacionaisComunicação integradaSistema comunicacionalOrganizational strategiesIntegrated communicationCommunication systemThe objective of this article was to show the importance of the strategic use of organizational communication, focusing on the internal environment, and the current views driven by technological possibilities, evaluating how it can be a tool for reconciling the interests of employees and the company. The methodology adopted is a qualitative bibliographic approach. It was concluded that it is through looking at the subjects as complete beings and imbued with a particular culture, considering respect for the diversity of perspectives, that it becomes possible to optimize the resolution of problems within organizations and to harmonize interests.O objetivo deste artigo foi mostrar a importância do uso estratégico da comunicação organizacional, com foco no ambiente interno, e as visões atuais impulsionadas pelas possibilidades tecnológicas, avaliando como ela pode ser uma ferramenta para a compatibilização dos interesses dos empregados e da empresa. A metodologia adotada é de abordagem bibliográfica qualitativa. Concluiu-se que é mediante um olhar para os sujeitos como seres completos e imbuídos de uma cultura particular, considerando o respeito à diversidade de perspectivas, que se torna possível otimizar a resolução de problemas dentro das organizações e compatibilizar os interesses.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2020-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/16728210.11606/issn.2176-1507.v22i2p397-409Alterjor Journal; Vol. 22 No. 2 (2020): Alternative and Popular Journalism; 397-409Revista Alterjor; v. 22 n. 2 (2020): Jornalismo Popular e Alternativo; 397-4092176-1507reponame:Revista Alterjorinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/167282/162133Copyright (c) 2020 Creative Commons (BY-NC-ND)http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta, EdwaldoOliveira, Taise da Silva2020-10-18T10:45:19Zoai:revistas.usp.br:article/167282Revistahttp://www.usp.br/alterjor/PUBhttp://www.usp.br/alterjor/ojs/index.php/alterjor/oai||lumaluly@usp.br|| dennisol@usp.br|| carlostavaresjr@bol.com.br2176-15072176-1507opendoar:2023-09-13T12:18:17.695241Revista Alterjor - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses
title Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses
spellingShingle Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses
Costa, Edwaldo
Estratégias organizacionais
Comunicação integrada
Sistema comunicacional
Organizational strategies
Integrated communication
Communication system
title_short Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses
title_full Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses
title_fullStr Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses
title_full_unstemmed Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses
title_sort Comunicação organizacional: uma ferramenta estratégica de compatibilização de interesses
author Costa, Edwaldo
author_facet Costa, Edwaldo
Oliveira, Taise da Silva
author_role author
author2 Oliveira, Taise da Silva
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Edwaldo
Oliveira, Taise da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Estratégias organizacionais
Comunicação integrada
Sistema comunicacional
Organizational strategies
Integrated communication
Communication system
topic Estratégias organizacionais
Comunicação integrada
Sistema comunicacional
Organizational strategies
Integrated communication
Communication system
description The objective of this article was to show the importance of the strategic use of organizational communication, focusing on the internal environment, and the current views driven by technological possibilities, evaluating how it can be a tool for reconciling the interests of employees and the company. The methodology adopted is a qualitative bibliographic approach. It was concluded that it is through looking at the subjects as complete beings and imbued with a particular culture, considering respect for the diversity of perspectives, that it becomes possible to optimize the resolution of problems within organizations and to harmonize interests.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-07-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/167282
10.11606/issn.2176-1507.v22i2p397-409
url https://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/167282
identifier_str_mv 10.11606/issn.2176-1507.v22i2p397-409
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/alterjor/article/view/167282/162133
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Creative Commons (BY-NC-ND)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Creative Commons (BY-NC-ND)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Alterjor Journal; Vol. 22 No. 2 (2020): Alternative and Popular Journalism; 397-409
Revista Alterjor; v. 22 n. 2 (2020): Jornalismo Popular e Alternativo; 397-409
2176-1507
reponame:Revista Alterjor
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista Alterjor
collection Revista Alterjor
repository.name.fl_str_mv Revista Alterjor - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||lumaluly@usp.br|| dennisol@usp.br|| carlostavaresjr@bol.com.br
_version_ 1800222019540746240