(PSYCHO)pedagogy, psychoanausis and education: an introductory class

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lajonquière, Leandro de
Data de Publicação: 1998
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estilos da Clínica (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60741
Resumo: This paper discusses the disjunction between Education and Pedagogy, based on the psychoanalytical criticism to the modern notion of psychological individual.
id USP-67_13046b5a463ff5547ff37ac8bec44001
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/60741
network_acronym_str USP-67
network_name_str Estilos da Clínica (Online)
repository_id_str
spelling (PSYCHO)pedagogy, psychoanausis and education: an introductory class(PSICO) pedagogia, psicanálise e educação: uma aula introdutóriaPsicopedagogiapsicanálise-educaçãopedagogia criticaPsycopedagogypsychoanalysis-educationcritical pedagogyThis paper discusses the disjunction between Education and Pedagogy, based on the psychoanalytical criticism to the modern notion of psychological individual.Tendo como referência a crítica psicanalítica à noção moderna de indivíduo psicológico, observa-se a disjunção existente entre educação e (psico)pedagogia.Universidade de São Paulo1998-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/6074110.11606/issn.1981-1624.v3i5p120-134Estilos da Clinica; v. 3 n. 5 (1998); 120-134Estilos da Clinica; ##issue.vol## 3 ##issue.no## 5 (1998); 120-134Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 3 N. 5 (1998); 120-134Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 3 No. 5 (1998); 120-134Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 3 No 5 (1998); 120-134Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 3 Núm. 5 (1998); 120-1341981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60741/63790Lajonquière, Leandro deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:05:49Zoai:revistas.usp.br:article/60741Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:05:49Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv (PSYCHO)pedagogy, psychoanausis and education: an introductory class
(PSICO) pedagogia, psicanálise e educação: uma aula introdutória
title (PSYCHO)pedagogy, psychoanausis and education: an introductory class
spellingShingle (PSYCHO)pedagogy, psychoanausis and education: an introductory class
Lajonquière, Leandro de
Psicopedagogia
psicanálise-educação
pedagogia critica
Psycopedagogy
psychoanalysis-education
critical pedagogy
title_short (PSYCHO)pedagogy, psychoanausis and education: an introductory class
title_full (PSYCHO)pedagogy, psychoanausis and education: an introductory class
title_fullStr (PSYCHO)pedagogy, psychoanausis and education: an introductory class
title_full_unstemmed (PSYCHO)pedagogy, psychoanausis and education: an introductory class
title_sort (PSYCHO)pedagogy, psychoanausis and education: an introductory class
author Lajonquière, Leandro de
author_facet Lajonquière, Leandro de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lajonquière, Leandro de
dc.subject.por.fl_str_mv Psicopedagogia
psicanálise-educação
pedagogia critica
Psycopedagogy
psychoanalysis-education
critical pedagogy
topic Psicopedagogia
psicanálise-educação
pedagogia critica
Psycopedagogy
psychoanalysis-education
critical pedagogy
description This paper discusses the disjunction between Education and Pedagogy, based on the psychoanalytical criticism to the modern notion of psychological individual.
publishDate 1998
dc.date.none.fl_str_mv 1998-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60741
10.11606/issn.1981-1624.v3i5p120-134
url https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60741
identifier_str_mv 10.11606/issn.1981-1624.v3i5p120-134
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60741/63790
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Estilos da Clinica; v. 3 n. 5 (1998); 120-134
Estilos da Clinica; ##issue.vol## 3 ##issue.no## 5 (1998); 120-134
Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 3 N. 5 (1998); 120-134
Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 3 No. 5 (1998); 120-134
Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 3 No 5 (1998); 120-134
Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 3 Núm. 5 (1998); 120-134
1981-1624
1415-7128
reponame:Estilos da Clínica (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Estilos da Clínica (Online)
collection Estilos da Clínica (Online)
repository.name.fl_str_mv Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistaestilosdaclinica@usp.br
_version_ 1797067493580210176