Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1999 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60792 |
Resumo: | In this work we try to develop an analogy between psychoanalysis and science education focussing the paradoxes that seem to be implicit in their exercise: the impossibility to obtain a complete satisfaction, the difficulties to overcome the resistences for a change, the paradox of the dissolution of transference. |
id |
USP-67_c3ac1baf58668f782aa83cb4c374d208 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/60792 |
network_acronym_str |
USP-67 |
network_name_str |
Estilos da Clínica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?Psicanálise e educação: tarefas "intrigantes"?Ensino de ciênciasrelação transferencialinsatisfação radicalScience educationtransferencebasic dissatisfactionIn this work we try to develop an analogy between psychoanalysis and science education focussing the paradoxes that seem to be implicit in their exercise: the impossibility to obtain a complete satisfaction, the difficulties to overcome the resistences for a change, the paradox of the dissolution of transference.Neste trabalho tentaremos desenvolver uma analogia entre o processo analítico e de educação em ciências, focalizando os paradoxos que parecem implícitos em seu exercício: a impossibilidade de uma satisfação total, as dificuldades para superar as resistências num processo de mudança, o paradoxo da dissolução da transferência.Universidade de São Paulo1999-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/6079210.11606/issn.1981-1624.v4i6p126-137Estilos da Clinica; v. 4 n. 6 (1999); 126-137Estilos da Clinica; ##issue.vol## 4 ##issue.no## 6 (1999); 126-137Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 4 N. 6 (1999); 126-137Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 4 No. 6 (1999); 126-137Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 4 No 6 (1999); 126-137Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 4 Núm. 6 (1999); 126-1371981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60792/63841Villani, Albertoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:05:35Zoai:revistas.usp.br:article/60792Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:05:35Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Psychoanalysis and education: intriguing" tasks? Psicanálise e educação: tarefas "intrigantes"? |
title |
Psychoanalysis and education: intriguing" tasks? |
spellingShingle |
Psychoanalysis and education: intriguing" tasks? Villani, Alberto Ensino de ciências relação transferencial insatisfação radical Science education transference basic dissatisfaction |
title_short |
Psychoanalysis and education: intriguing" tasks? |
title_full |
Psychoanalysis and education: intriguing" tasks? |
title_fullStr |
Psychoanalysis and education: intriguing" tasks? |
title_full_unstemmed |
Psychoanalysis and education: intriguing" tasks? |
title_sort |
Psychoanalysis and education: intriguing" tasks? |
author |
Villani, Alberto |
author_facet |
Villani, Alberto |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Villani, Alberto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino de ciências relação transferencial insatisfação radical Science education transference basic dissatisfaction |
topic |
Ensino de ciências relação transferencial insatisfação radical Science education transference basic dissatisfaction |
description |
In this work we try to develop an analogy between psychoanalysis and science education focussing the paradoxes that seem to be implicit in their exercise: the impossibility to obtain a complete satisfaction, the difficulties to overcome the resistences for a change, the paradox of the dissolution of transference. |
publishDate |
1999 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1999-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60792 10.11606/issn.1981-1624.v4i6p126-137 |
url |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60792 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1981-1624.v4i6p126-137 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60792/63841 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estilos da Clinica; v. 4 n. 6 (1999); 126-137 Estilos da Clinica; ##issue.vol## 4 ##issue.no## 6 (1999); 126-137 Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 4 N. 6 (1999); 126-137 Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 4 No. 6 (1999); 126-137 Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 4 No 6 (1999); 126-137 Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 4 Núm. 6 (1999); 126-137 1981-1624 1415-7128 reponame:Estilos da Clínica (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Estilos da Clínica (Online) |
collection |
Estilos da Clínica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaestilosdaclinica@usp.br |
_version_ |
1797067493983911936 |