Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Villani, Alberto
Data de Publicação: 1999
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estilos da Clínica (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60792
Resumo: In this work we try to develop an analogy between psychoanalysis and science education focussing the paradoxes that seem to be implicit in their exercise: the impossibility to obtain a complete satisfaction, the difficulties to overcome the resistences for a change, the paradox of the dissolution of transference.
id USP-67_c3ac1baf58668f782aa83cb4c374d208
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/60792
network_acronym_str USP-67
network_name_str Estilos da Clínica (Online)
repository_id_str
spelling Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?Psicanálise e educação: tarefas "intrigantes"?Ensino de ciênciasrelação transferencialinsatisfação radicalScience educationtransferencebasic dissatisfactionIn this work we try to develop an analogy between psychoanalysis and science education focussing the paradoxes that seem to be implicit in their exercise: the impossibility to obtain a complete satisfaction, the difficulties to overcome the resistences for a change, the paradox of the dissolution of transference.Neste trabalho tentaremos desenvolver uma analogia entre o processo analítico e de educação em ciências, focalizando os paradoxos que parecem implícitos em seu exercício: a impossibilidade de uma satisfação total, as dificuldades para superar as resistências num processo de mudança, o paradoxo da dissolução da transferência.Universidade de São Paulo1999-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/6079210.11606/issn.1981-1624.v4i6p126-137Estilos da Clinica; v. 4 n. 6 (1999); 126-137Estilos da Clinica; ##issue.vol## 4 ##issue.no## 6 (1999); 126-137Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 4 N. 6 (1999); 126-137Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 4 No. 6 (1999); 126-137Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 4 No 6 (1999); 126-137Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 4 Núm. 6 (1999); 126-1371981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60792/63841Villani, Albertoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:05:35Zoai:revistas.usp.br:article/60792Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:05:35Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?
Psicanálise e educação: tarefas "intrigantes"?
title Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?
spellingShingle Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?
Villani, Alberto
Ensino de ciências
relação transferencial
insatisfação radical
Science education
transference
basic dissatisfaction
title_short Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?
title_full Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?
title_fullStr Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?
title_full_unstemmed Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?
title_sort Psychoanalysis and education: intriguing" tasks?
author Villani, Alberto
author_facet Villani, Alberto
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Villani, Alberto
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino de ciências
relação transferencial
insatisfação radical
Science education
transference
basic dissatisfaction
topic Ensino de ciências
relação transferencial
insatisfação radical
Science education
transference
basic dissatisfaction
description In this work we try to develop an analogy between psychoanalysis and science education focussing the paradoxes that seem to be implicit in their exercise: the impossibility to obtain a complete satisfaction, the difficulties to overcome the resistences for a change, the paradox of the dissolution of transference.
publishDate 1999
dc.date.none.fl_str_mv 1999-06-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60792
10.11606/issn.1981-1624.v4i6p126-137
url https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60792
identifier_str_mv 10.11606/issn.1981-1624.v4i6p126-137
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/60792/63841
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Estilos da Clinica; v. 4 n. 6 (1999); 126-137
Estilos da Clinica; ##issue.vol## 4 ##issue.no## 6 (1999); 126-137
Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 4 N. 6 (1999); 126-137
Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 4 No. 6 (1999); 126-137
Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 4 No 6 (1999); 126-137
Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 4 Núm. 6 (1999); 126-137
1981-1624
1415-7128
reponame:Estilos da Clínica (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Estilos da Clínica (Online)
collection Estilos da Clínica (Online)
repository.name.fl_str_mv Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistaestilosdaclinica@usp.br
_version_ 1797067493983911936