Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/45974 |
Resumo: | Psychoanalysis in the question of school inclusion puts subjective conditions first, while the juridical discourse tries to delimit the objective conditions to include. How can these two dimensions be articulated? |
id |
USP-67_f3469f1451a8ed7edd5c589ee01937a6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/45974 |
network_acronym_str |
USP-67 |
network_name_str |
Estilos da Clínica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?Psicanálise e inclusão escolar: direito ou sintoma?DireitoLugar de exceçãoInclusãoRightsExceptedPositionInclusionPsychoanalysis in the question of school inclusion puts subjective conditions first, while the juridical discourse tries to delimit the objective conditions to include. How can these two dimensions be articulated?A psicanálise na questão da inclusão escolar põe em primeiro plano as condições subjetivas, enquanto o discurso jurídico tenta delimitar as condições objetivas para incluir. Como articular estas duas dimensões?Universidade de São Paulo2004-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4597410.11606/issn.1981-1624.v9i16p92-101Estilos da Clinica; v. 9 n. 16 (2004); 92-101Estilos da Clinica; ##issue.vol## 9 ##issue.no## 16 (2004); 92-101Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 9 N. 16 (2004); 92-101Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 9 No. 16 (2004); 92-101Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 9 No 16 (2004); 92-101Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 9 Núm. 16 (2004); 92-1011981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/45974/49588Voltolini, Rinaldoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:03:09Zoai:revistas.usp.br:article/45974Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:03:09Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom? Psicanálise e inclusão escolar: direito ou sintoma? |
title |
Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom? |
spellingShingle |
Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom? Voltolini, Rinaldo Direito Lugar de exceção Inclusão Rights Excepted Position Inclusion |
title_short |
Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom? |
title_full |
Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom? |
title_fullStr |
Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom? |
title_full_unstemmed |
Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom? |
title_sort |
Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom? |
author |
Voltolini, Rinaldo |
author_facet |
Voltolini, Rinaldo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Voltolini, Rinaldo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Direito Lugar de exceção Inclusão Rights Excepted Position Inclusion |
topic |
Direito Lugar de exceção Inclusão Rights Excepted Position Inclusion |
description |
Psychoanalysis in the question of school inclusion puts subjective conditions first, while the juridical discourse tries to delimit the objective conditions to include. How can these two dimensions be articulated? |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/45974 10.11606/issn.1981-1624.v9i16p92-101 |
url |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/45974 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1981-1624.v9i16p92-101 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/45974/49588 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estilos da Clinica; v. 9 n. 16 (2004); 92-101 Estilos da Clinica; ##issue.vol## 9 ##issue.no## 16 (2004); 92-101 Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 9 N. 16 (2004); 92-101 Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 9 No. 16 (2004); 92-101 Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 9 No 16 (2004); 92-101 Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 9 Núm. 16 (2004); 92-101 1981-1624 1415-7128 reponame:Estilos da Clínica (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Estilos da Clínica (Online) |
collection |
Estilos da Clínica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaestilosdaclinica@usp.br |
_version_ |
1797067492372250624 |