Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Voltolini, Rinaldo
Data de Publicação: 2004
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estilos da Clínica (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/45974
Resumo: Psychoanalysis in the question of school inclusion puts subjective conditions first, while the juridical discourse tries to delimit the objective conditions to include. How can these two dimensions be articulated?
id USP-67_f3469f1451a8ed7edd5c589ee01937a6
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/45974
network_acronym_str USP-67
network_name_str Estilos da Clínica (Online)
repository_id_str
spelling Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?Psicanálise e inclusão escolar: direito ou sintoma?DireitoLugar de exceçãoInclusãoRightsExceptedPositionInclusionPsychoanalysis in the question of school inclusion puts subjective conditions first, while the juridical discourse tries to delimit the objective conditions to include. How can these two dimensions be articulated?A psicanálise na questão da inclusão escolar põe em primeiro plano as condições subjetivas, enquanto o discurso jurídico tenta delimitar as condições objetivas para incluir. Como articular estas duas dimensões?Universidade de São Paulo2004-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4597410.11606/issn.1981-1624.v9i16p92-101Estilos da Clinica; v. 9 n. 16 (2004); 92-101Estilos da Clinica; ##issue.vol## 9 ##issue.no## 16 (2004); 92-101Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 9 N. 16 (2004); 92-101Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 9 No. 16 (2004); 92-101Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 9 No 16 (2004); 92-101Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 9 Núm. 16 (2004); 92-1011981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/45974/49588Voltolini, Rinaldoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:03:09Zoai:revistas.usp.br:article/45974Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:03:09Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?
Psicanálise e inclusão escolar: direito ou sintoma?
title Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?
spellingShingle Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?
Voltolini, Rinaldo
Direito
Lugar de exceção
Inclusão
Rights
Excepted
Position
Inclusion
title_short Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?
title_full Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?
title_fullStr Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?
title_full_unstemmed Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?
title_sort Psychoanalysis and school inclusion: rigths or symptom?
author Voltolini, Rinaldo
author_facet Voltolini, Rinaldo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Voltolini, Rinaldo
dc.subject.por.fl_str_mv Direito
Lugar de exceção
Inclusão
Rights
Excepted
Position
Inclusion
topic Direito
Lugar de exceção
Inclusão
Rights
Excepted
Position
Inclusion
description Psychoanalysis in the question of school inclusion puts subjective conditions first, while the juridical discourse tries to delimit the objective conditions to include. How can these two dimensions be articulated?
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-06-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/45974
10.11606/issn.1981-1624.v9i16p92-101
url https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/45974
identifier_str_mv 10.11606/issn.1981-1624.v9i16p92-101
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/45974/49588
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Estilos da Clinica; v. 9 n. 16 (2004); 92-101
Estilos da Clinica; ##issue.vol## 9 ##issue.no## 16 (2004); 92-101
Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 9 N. 16 (2004); 92-101
Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 9 No. 16 (2004); 92-101
Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 9 No 16 (2004); 92-101
Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 9 Núm. 16 (2004); 92-101
1981-1624
1415-7128
reponame:Estilos da Clínica (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Estilos da Clínica (Online)
collection Estilos da Clínica (Online)
repository.name.fl_str_mv Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistaestilosdaclinica@usp.br
_version_ 1797067492372250624