Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44838 |
Resumo: | This issue’s activities are organized in three themes: ecological communicaton in the struggle for environment preservation, with special attention to water as as a limited social good; theact of reading, its influence in the social wareness and the reader’s daily culture; and the connections of Communicaton withEducation and the everlasting challenge of ICTs, for the intersection of mediatic cultures and new ways for the subjects tobe in the world. |
id |
USP-71_1827562bc5f3a76114b59b7b7b675def |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44838 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2Atividades com Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2comunicação ecológicacomunicaçãoeducaçãoTICsrecepção.environmental communicatoncommunicationeducationICTsreception.This issue’s activities are organized in three themes: ecological communicaton in the struggle for environment preservation, with special attention to water as as a limited social good; theact of reading, its influence in the social wareness and the reader’s daily culture; and the connections of Communicaton withEducation and the everlasting challenge of ICTs, for the intersection of mediatic cultures and new ways for the subjects tobe in the world.As atividades nesta edição estão organizadas em três temas: a comunicação ecológica na luta pela preservação do meioambiente, com especial atenção à água como um bem social e finito; o ato de ler, sua influência na formação da consciênciasocial e a cultura cotidiana do leitor; e os vínculos da comunicação com a educação e o permanente desafio das TICs, pelasinterseções das culturas mediáticas e pelas novas maneiras de os sujeitos serem e estarem no mundo.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4483810.11606/issn.2316-9125.v15i2p161-167Comunicação & Educação; v. 15 n. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 161-167Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 161-167Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 161-1672316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44838/48470Itacarambi, Ruth Ribasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:37:04Zoai:revistas.usp.br:article/44838Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:07.046891Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2 Atividades com Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2 |
title |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2 |
spellingShingle |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2 Itacarambi, Ruth Ribas comunicação ecológica comunicação educação TICs recepção. environmental communicaton communication education ICTs reception. |
title_short |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2 |
title_full |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2 |
title_fullStr |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2 |
title_full_unstemmed |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2 |
title_sort |
Activities with articles of Comunicação & Educação – Ano XV – n. 2 |
author |
Itacarambi, Ruth Ribas |
author_facet |
Itacarambi, Ruth Ribas |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Itacarambi, Ruth Ribas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comunicação ecológica comunicação educação TICs recepção. environmental communicaton communication education ICTs reception. |
topic |
comunicação ecológica comunicação educação TICs recepção. environmental communicaton communication education ICTs reception. |
description |
This issue’s activities are organized in three themes: ecological communicaton in the struggle for environment preservation, with special attention to water as as a limited social good; theact of reading, its influence in the social wareness and the reader’s daily culture; and the connections of Communicaton withEducation and the everlasting challenge of ICTs, for the intersection of mediatic cultures and new ways for the subjects tobe in the world. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44838 10.11606/issn.2316-9125.v15i2p161-167 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44838 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v15i2p161-167 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44838/48470 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 15 n. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 161-167 Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 161-167 Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 2 (2010): Comunicação e escola: pesquisando jovens professores; 161-167 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047090850824192 |