Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Braghini, Katya Zuquim
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/89950
Resumo: Ivory Tower is a film that shows a half century process of dismantling of the public subsidy lines to higher education students in the United States and the gradual increase in private funding that transforms new graduates in debtors even before they are workers. It makes clear the commodification style of higher education in the country as a historical process that simultaneously preaches the consumption of student devices; the relentless pursuit of social prestige and the gradual decomposition of the residential graduation model, so dear to the American educational tradition.
id USP-71_c008d99a3b520a05259b67a69174e96b
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/89950
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United StatesTorre de Marfim – Um panorama sobre a mercantilização do ensino superior nos Estados Unidosmercantilização do ensinoensino superiorfinanciamento educacionalinovação educacionalgraduaçãoensino superiorIvory Tower is a film that shows a half century process of dismantling of the public subsidy lines to higher education students in the United States and the gradual increase in private funding that transforms new graduates in debtors even before they are workers. It makes clear the commodification style of higher education in the country as a historical process that simultaneously preaches the consumption of student devices; the relentless pursuit of social prestige and the gradual decomposition of the residential graduation model, so dear to the American educational tradition.Torre de Marfim é um filme que mostra um processo de meio século de desmantelamento das linhas de subsídio público aos estudantes do ensino superior nos Estados Unidos e o paulatino aumento dos financiamentos privados que acabam por transformar os recém-formados em devedores antes mesmo de seres trabalhadores. Deixa evidente o estilo de mercantilização da educação superior no país como um processo histórico que ao mesmo tempo prega o consumo dos aparelhos estudantis; a busca incessante por prestígio social e a progressiva decomposição do modelo de graduação residencial, tão caro à tradição educacional estadunidense.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2015-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/8995010.11606/issn.2316-9125.v20i1p147-153Comunicação & Educação; v. 20 n. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-153Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-153Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-1532316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/89950/96721Copyright (c) 2015 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBraghini, Katya Zuquim2015-10-02T14:35:37Zoai:revistas.usp.br:article/89950Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:19.402850Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States
Torre de Marfim – Um panorama sobre a mercantilização do ensino superior nos Estados Unidos
title Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States
spellingShingle Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States
Braghini, Katya Zuquim
mercantilização do ensino
ensino superior
financiamento educacional
inovação educacional
graduação
ensino superior
title_short Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States
title_full Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States
title_fullStr Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States
title_full_unstemmed Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States
title_sort Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States
author Braghini, Katya Zuquim
author_facet Braghini, Katya Zuquim
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Braghini, Katya Zuquim
dc.subject.por.fl_str_mv mercantilização do ensino
ensino superior
financiamento educacional
inovação educacional
graduação
ensino superior
topic mercantilização do ensino
ensino superior
financiamento educacional
inovação educacional
graduação
ensino superior
description Ivory Tower is a film that shows a half century process of dismantling of the public subsidy lines to higher education students in the United States and the gradual increase in private funding that transforms new graduates in debtors even before they are workers. It makes clear the commodification style of higher education in the country as a historical process that simultaneously preaches the consumption of student devices; the relentless pursuit of social prestige and the gradual decomposition of the residential graduation model, so dear to the American educational tradition.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-05-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/89950
10.11606/issn.2316-9125.v20i1p147-153
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/89950
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v20i1p147-153
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/89950/96721
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 20 n. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-153
Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-153
Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-153
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047091736870912