Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/89950 |
Resumo: | Ivory Tower is a film that shows a half century process of dismantling of the public subsidy lines to higher education students in the United States and the gradual increase in private funding that transforms new graduates in debtors even before they are workers. It makes clear the commodification style of higher education in the country as a historical process that simultaneously preaches the consumption of student devices; the relentless pursuit of social prestige and the gradual decomposition of the residential graduation model, so dear to the American educational tradition. |
id |
USP-71_c008d99a3b520a05259b67a69174e96b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/89950 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United StatesTorre de Marfim – Um panorama sobre a mercantilização do ensino superior nos Estados Unidosmercantilização do ensinoensino superiorfinanciamento educacionalinovação educacionalgraduaçãoensino superiorIvory Tower is a film that shows a half century process of dismantling of the public subsidy lines to higher education students in the United States and the gradual increase in private funding that transforms new graduates in debtors even before they are workers. It makes clear the commodification style of higher education in the country as a historical process that simultaneously preaches the consumption of student devices; the relentless pursuit of social prestige and the gradual decomposition of the residential graduation model, so dear to the American educational tradition.Torre de Marfim é um filme que mostra um processo de meio século de desmantelamento das linhas de subsídio público aos estudantes do ensino superior nos Estados Unidos e o paulatino aumento dos financiamentos privados que acabam por transformar os recém-formados em devedores antes mesmo de seres trabalhadores. Deixa evidente o estilo de mercantilização da educação superior no país como um processo histórico que ao mesmo tempo prega o consumo dos aparelhos estudantis; a busca incessante por prestígio social e a progressiva decomposição do modelo de graduação residencial, tão caro à tradição educacional estadunidense.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2015-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/8995010.11606/issn.2316-9125.v20i1p147-153Comunicação & Educação; v. 20 n. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-153Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-153Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-1532316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/89950/96721Copyright (c) 2015 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBraghini, Katya Zuquim2015-10-02T14:35:37Zoai:revistas.usp.br:article/89950Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:19.402850Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States Torre de Marfim – Um panorama sobre a mercantilização do ensino superior nos Estados Unidos |
title |
Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States |
spellingShingle |
Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States Braghini, Katya Zuquim mercantilização do ensino ensino superior financiamento educacional inovação educacional graduação ensino superior |
title_short |
Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States |
title_full |
Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States |
title_fullStr |
Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States |
title_full_unstemmed |
Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States |
title_sort |
Ivory Tower – An Overview of the Commodification of Higher Education in the United States |
author |
Braghini, Katya Zuquim |
author_facet |
Braghini, Katya Zuquim |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Braghini, Katya Zuquim |
dc.subject.por.fl_str_mv |
mercantilização do ensino ensino superior financiamento educacional inovação educacional graduação ensino superior |
topic |
mercantilização do ensino ensino superior financiamento educacional inovação educacional graduação ensino superior |
description |
Ivory Tower is a film that shows a half century process of dismantling of the public subsidy lines to higher education students in the United States and the gradual increase in private funding that transforms new graduates in debtors even before they are workers. It makes clear the commodification style of higher education in the country as a historical process that simultaneously preaches the consumption of student devices; the relentless pursuit of social prestige and the gradual decomposition of the residential graduation model, so dear to the American educational tradition. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-05-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/89950 10.11606/issn.2316-9125.v20i1p147-153 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/89950 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v20i1p147-153 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/89950/96721 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 20 n. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-153 Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-153 Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 1 (2015): Comunicação & Educação: Aprendizagens na era digital; 147-153 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091736870912 |