Reading and comprehension practices in children education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barone, Antonio Fernando Corrêa
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43968
Resumo: The aim of this article is offer same contributions to a theoretical description on educational practices. Firstly in the systemic proposal tradition, the article points out the practices and procedures used by Childhood Education. Secondly, the Family, School, Group of Peers and Media, will be observed on a integrated way, trough examples of Childhood Education. At the same time, those institutions of socialization determine which are able to describe this educational field. Finally, the paper points out, as example, a former application of these categories in acontext of interrelation between Media and Childhood Education.
id USP-71_d2e0d53741f409664e453697b61218a4
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/43968
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Reading and comprehension practices in children educationLer e interpretar práticas em educação infantilcomunicaçãoeducaçãoeducação infantilmídiapráticas educativas.communicationeducationChildhood Educationmediaeducational practices.The aim of this article is offer same contributions to a theoretical description on educational practices. Firstly in the systemic proposal tradition, the article points out the practices and procedures used by Childhood Education. Secondly, the Family, School, Group of Peers and Media, will be observed on a integrated way, trough examples of Childhood Education. At the same time, those institutions of socialization determine which are able to describe this educational field. Finally, the paper points out, as example, a former application of these categories in acontext of interrelation between Media and Childhood Education.O artigo apresenta, inicialmente, um quadro teórico voltado para as práticas educativas em geral. A seguir, no plano da tradição sistêmica, foca o tema das práticas em educação infantil. As instâncias socializadoras família, escola, grupo de pais e mídia são vistas integradamente através de exemplos em educação infantil e condicionam a construção de um conjunto de categorias aptas a descreverem os terrenos educativos. Finalmente, destacacomo exemplo uma aplicação destas categorias presentes num estudo anterior, realizada no âmbito da inter‑relação mídiae educação infantil.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4396810.11606/issn.2316-9125.v15i1p63-76Comunicação & Educação; v. 15 n. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-76Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-76Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-762316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43968/47589Barone, Antonio Fernando Corrêainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:37:46Zoai:revistas.usp.br:article/43968Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:05.086420Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Reading and comprehension practices in children education
Ler e interpretar práticas em educação infantil
title Reading and comprehension practices in children education
spellingShingle Reading and comprehension practices in children education
Barone, Antonio Fernando Corrêa
comunicação
educação
educação infantil
mídia
práticas educativas.
communication
education
Childhood Education
media
educational practices.
title_short Reading and comprehension practices in children education
title_full Reading and comprehension practices in children education
title_fullStr Reading and comprehension practices in children education
title_full_unstemmed Reading and comprehension practices in children education
title_sort Reading and comprehension practices in children education
author Barone, Antonio Fernando Corrêa
author_facet Barone, Antonio Fernando Corrêa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barone, Antonio Fernando Corrêa
dc.subject.por.fl_str_mv comunicação
educação
educação infantil
mídia
práticas educativas.
communication
education
Childhood Education
media
educational practices.
topic comunicação
educação
educação infantil
mídia
práticas educativas.
communication
education
Childhood Education
media
educational practices.
description The aim of this article is offer same contributions to a theoretical description on educational practices. Firstly in the systemic proposal tradition, the article points out the practices and procedures used by Childhood Education. Secondly, the Family, School, Group of Peers and Media, will be observed on a integrated way, trough examples of Childhood Education. At the same time, those institutions of socialization determine which are able to describe this educational field. Finally, the paper points out, as example, a former application of these categories in acontext of interrelation between Media and Childhood Education.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43968
10.11606/issn.2316-9125.v15i1p63-76
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43968
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v15i1p63-76
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43968/47589
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 15 n. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-76
Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-76
Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-76
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047090803638272