Reading and comprehension practices in children education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43968 |
Resumo: | The aim of this article is offer same contributions to a theoretical description on educational practices. Firstly in the systemic proposal tradition, the article points out the practices and procedures used by Childhood Education. Secondly, the Family, School, Group of Peers and Media, will be observed on a integrated way, trough examples of Childhood Education. At the same time, those institutions of socialization determine which are able to describe this educational field. Finally, the paper points out, as example, a former application of these categories in acontext of interrelation between Media and Childhood Education. |
id |
USP-71_d2e0d53741f409664e453697b61218a4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/43968 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Reading and comprehension practices in children educationLer e interpretar práticas em educação infantilcomunicaçãoeducaçãoeducação infantilmídiapráticas educativas.communicationeducationChildhood Educationmediaeducational practices.The aim of this article is offer same contributions to a theoretical description on educational practices. Firstly in the systemic proposal tradition, the article points out the practices and procedures used by Childhood Education. Secondly, the Family, School, Group of Peers and Media, will be observed on a integrated way, trough examples of Childhood Education. At the same time, those institutions of socialization determine which are able to describe this educational field. Finally, the paper points out, as example, a former application of these categories in acontext of interrelation between Media and Childhood Education.O artigo apresenta, inicialmente, um quadro teórico voltado para as práticas educativas em geral. A seguir, no plano da tradição sistêmica, foca o tema das práticas em educação infantil. As instâncias socializadoras família, escola, grupo de pais e mídia são vistas integradamente através de exemplos em educação infantil e condicionam a construção de um conjunto de categorias aptas a descreverem os terrenos educativos. Finalmente, destacacomo exemplo uma aplicação destas categorias presentes num estudo anterior, realizada no âmbito da inter‑relação mídiae educação infantil.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4396810.11606/issn.2316-9125.v15i1p63-76Comunicação & Educação; v. 15 n. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-76Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-76Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-762316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43968/47589Barone, Antonio Fernando Corrêainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:37:46Zoai:revistas.usp.br:article/43968Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:05.086420Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reading and comprehension practices in children education Ler e interpretar práticas em educação infantil |
title |
Reading and comprehension practices in children education |
spellingShingle |
Reading and comprehension practices in children education Barone, Antonio Fernando Corrêa comunicação educação educação infantil mídia práticas educativas. communication education Childhood Education media educational practices. |
title_short |
Reading and comprehension practices in children education |
title_full |
Reading and comprehension practices in children education |
title_fullStr |
Reading and comprehension practices in children education |
title_full_unstemmed |
Reading and comprehension practices in children education |
title_sort |
Reading and comprehension practices in children education |
author |
Barone, Antonio Fernando Corrêa |
author_facet |
Barone, Antonio Fernando Corrêa |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barone, Antonio Fernando Corrêa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comunicação educação educação infantil mídia práticas educativas. communication education Childhood Education media educational practices. |
topic |
comunicação educação educação infantil mídia práticas educativas. communication education Childhood Education media educational practices. |
description |
The aim of this article is offer same contributions to a theoretical description on educational practices. Firstly in the systemic proposal tradition, the article points out the practices and procedures used by Childhood Education. Secondly, the Family, School, Group of Peers and Media, will be observed on a integrated way, trough examples of Childhood Education. At the same time, those institutions of socialization determine which are able to describe this educational field. Finally, the paper points out, as example, a former application of these categories in acontext of interrelation between Media and Childhood Education. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43968 10.11606/issn.2316-9125.v15i1p63-76 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43968 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v15i1p63-76 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43968/47589 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 15 n. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-76 Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-76 Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 1 (2010): Linguages da comunicação e desafios educacionais: o problema da formação de jovens docentes; 63-76 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047090803638272 |