Storytelling as a strategic communicational resource: constructing the identity and image of an organization
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Organicom (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139221 |
Resumo: | The purpose of this article is to understand how storytelling can be used as a strategic communicational resource by constructing narratives in the contexts of the organizations, reinforcing their identity and image among the various publics. Storytelling represents a new way of narrating or telling stories in the world of contemporaneous organizations, seeking to be a narrative that is attentive to the opinions and points of view of their interlocutors, using new formats that are more interesting for the renewal of their speeches. |
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Storytelling as a strategic communicational resource: constructing the identity and image of an organizationStorytelling como recurso comunicacional estratégico: construyendo la identidad y la imagen de una organizaciónStorytelling como recurso comunicacional estratégico: construindo a identidade e a imagem de uma organizaçãoStorytelling. Narrativas. Organizaciones. Subjetividades.Storytelling. Narrativas. Organizações. Subjetividades.The purpose of this article is to understand how storytelling can be used as a strategic communicational resource by constructing narratives in the contexts of the organizations, reinforcing their identity and image among the various publics. Storytelling represents a new way of narrating or telling stories in the world of contemporaneous organizations, seeking to be a narrative that is attentive to the opinions and points of view of their interlocutors, using new formats that are more interesting for the renewal of their speeches.O objetivo deste artigo é compreender como o storytelling pode ser utilizado como um recurso estratégico comunicacional construindo narrativas no contexto das organizações, reforçando sua identidade e imagem perante os diversos públicos. O storytelling constitui uma nova forma de narrar ou contar histórias no mundo das organizações contemporâneas, buscando ser uma narrativa atenta às opiniões e aos pontos de vista dos seus interlocutores, utilizando novos formatos que sejam mais interessantes para renovar seus discursos. El objetivo de este artículo es comprender cómo el storytelling puede ser utilizado como un recurso estratégico comunicacional construyendo narrativas en el contexto de las organizaciones, reforzando su identidad e imagen delante de los diversos públicos. El storytelling constituye una nueva forma de narrar o contar historias en el mundo de las organizaciones contemporáneas, buscando ser una narrativa atenta a las opiniones y a los puntos de vista de sus interlocutores, utilizando nuevos formatos que sean más interesantes para renovar sus discursos.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2014-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/13922110.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139221Organicom; v. 11 n. 20 (2014): Memória Institucional, Narrativas e Storytelling; 93-1062238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139221/134563Copyright (c) 2017 Organicominfo:eu-repo/semantics/openAccessMagalhães, Anita Cristina Cardoso2017-11-08T16:08:15Zoai:revistas.usp.br:article/139221Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:35.571810Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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