Marketing, empowerment and interactivity: the discursive ethos of the Lola Cosmetics brand in virtual ecology
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Organicom (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/150222 |
Resumo: | The ecology of communication stimulates the multiplicity of voices in the organization-public relationship, broadening the negotiation of interests in relation to the social engagement of brands, such as women’s empowerment. This research analyzed the ethos of Lola Cosmetics on Facebook regarding the releases “Boa Noite, Cinderela” and “Abusa de mim” in 2015. Although the brand provides friendly ways to approach its consumers and publicly assume its mistakes, it is still necessary to (re)think their communicative strategies to minimize conflicts and to reduce the desynchrony between discourse and organizational practice. |
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Marketing, empowerment and interactivity: the discursive ethos of the Lola Cosmetics brand in virtual ecologyMarketing, empoderamento e interatividade: o ethos discursivo da marca Lola Cosmetics na Ecologia virtualMarketing, empoderamiento e interactividad: el ethos discursivo de la marca Lola Cosmetics en la Ecología VirtualOrganizational communicationVirtual ecologyEmpowermentLola cosmeticsDiscourse analysisComunicación organizacionalEcología virtualEmpoderamientoLola cosmeticsAnálisis del discursoComunicação organizacionalEcologia virtualEmpoderamentoLola cosmeticsAnálise de discursoThe ecology of communication stimulates the multiplicity of voices in the organization-public relationship, broadening the negotiation of interests in relation to the social engagement of brands, such as women’s empowerment. This research analyzed the ethos of Lola Cosmetics on Facebook regarding the releases “Boa Noite, Cinderela” and “Abusa de mim” in 2015. Although the brand provides friendly ways to approach its consumers and publicly assume its mistakes, it is still necessary to (re)think their communicative strategies to minimize conflicts and to reduce the desynchrony between discourse and organizational practice.La ecología de la comunicación estimula la multiplicidad de voces respecto a la relación organización-público, ensanchando la negociación de intereses sobre el compromiso social de las marcas como el empoderamiento femenino. Analizamos el ethos de Lola Cosmetics en Facebook en lo que se refiere a los lanzamientos “Boa Noite, Cinderela” y “Abusa de mim” del 2015. Pese a la marca promover modos de acercamiento amistoso en la interactividad con sus consumidoras y asumir públicamente sus errores, aún necesita (re)pensar sus estrategias comunicativas para disminuir los conflictos y eliminar la falta de sincronía entre el discurso y la práctica organizacional. A ecologia da comunicação estimula a multiplicidade de vozes na relação organização-público, alargando a negociação de interesses em relação ao engajamento social das marcas como empoderamento feminino. Analisamos o ethos da Lola Cosmetics no Facebook quanto aos lançamentos “Boa noite, Cinderela” e “Abusa de mim” em 2015. Apesar de a marca proporcionar modos amistosos de aproximação com suas consumidoras e assumir publicamente seus erros, ainda carece (re)pensar suas estratégias comunicativas para minimizar conflitualidades e eliminar a dessincronia entre discurso e prática organizacional.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2018-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/15022210.11606/issn.2238-2593.organicom.2018.150222Organicom; v. 15 n. 29 (2018): Relações Públicas e Marketing: convergência na era digital; 67-782238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/150222/153072Copyright (c) 2018 Marcelo Pereira da Silva, Jéssica de cássia Rossi, Ana Carolina Trindadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Marcelo Pereira daRossi, Jéssica de CássiaTrindade, Ana Carolina2019-06-13T15:18:23Zoai:revistas.usp.br:article/150222Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:46.546633Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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