The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gains
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Organicom (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138944 |
Resumo: | Se investiga la naturaleza ambigua del riesgo de la reputación y se discute cómo las empresas reaccionan ante la dualidad de la gestión de la reputación. Abarca, además, las herramientas desarrolladas por el Reputation Institute, que contribuyen a la mensuración y gestión de las amenazas y oportunidades con las cuales las empresas se deparan en la gestión de sus reputaciones, facilitando, así, el proceso de toma de decisión. |
id |
USP-72_8d16d13b2f6e9182b2245bb187ca87d8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/138944 |
network_acronym_str |
USP-72 |
network_name_str |
Organicom (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gainsThe two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gainsThe two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gainsReputación corporativa.Reputação corporativa.Corporate reputation.Se investiga la naturaleza ambigua del riesgo de la reputación y se discute cómo las empresas reaccionan ante la dualidad de la gestión de la reputación. Abarca, además, las herramientas desarrolladas por el Reputation Institute, que contribuyen a la mensuración y gestión de las amenazas y oportunidades con las cuales las empresas se deparan en la gestión de sus reputaciones, facilitando, así, el proceso de toma de decisión.This article examines the Janus-faced nature of reputation risk and discusses how companies address the duality of reputation management. It also showcases a decisionmaking tool developed by Reputation Institute that companies are now using to help identify and address the largest threats and opportunities they face in managing their reputations.Este artigo examina a natureza ambígua do risco da reputação e discute como as empresas lidam com a dualidade da gestão da reputação. Ele também exibe ferramentas desenvolvidas pelo Reputation Institute que auxiliam na identificação e no gerenciamento de ameaças e oportunidades com as quais empresas se deparam na gestão de suas reputações, facilitando, assim, o processo de tomada de decisão.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2007-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/13894410.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138944Organicom; v. 4 n. 7 (2007): Identidade, marca e gestão da reputação corporativa; 70-832238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPenghttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138944/134292Copyright (c) 2017 Organicominfo:eu-repo/semantics/openAccessFombrum, Charles J.Nielsen, Kasper UlfTrad, Nicolas G.2017-10-31T10:16:23Zoai:revistas.usp.br:article/138944Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:20.394472Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gains The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gains The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gains |
title |
The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gains |
spellingShingle |
The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gains Fombrum, Charles J. Reputación corporativa. Reputação corporativa. Corporate reputation. |
title_short |
The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gains |
title_full |
The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gains |
title_fullStr |
The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gains |
title_full_unstemmed |
The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gains |
title_sort |
The two faces of reputation risk: anticipating downside losses while exploiting upside gains |
author |
Fombrum, Charles J. |
author_facet |
Fombrum, Charles J. Nielsen, Kasper Ulf Trad, Nicolas G. |
author_role |
author |
author2 |
Nielsen, Kasper Ulf Trad, Nicolas G. |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fombrum, Charles J. Nielsen, Kasper Ulf Trad, Nicolas G. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Reputación corporativa. Reputação corporativa. Corporate reputation. |
topic |
Reputación corporativa. Reputação corporativa. Corporate reputation. |
description |
Se investiga la naturaleza ambigua del riesgo de la reputación y se discute cómo las empresas reaccionan ante la dualidad de la gestión de la reputación. Abarca, además, las herramientas desarrolladas por el Reputation Institute, que contribuyen a la mensuración y gestión de las amenazas y oportunidades con las cuales las empresas se deparan en la gestión de sus reputaciones, facilitando, así, el proceso de toma de decisión. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-12-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138944 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138944 |
url |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138944 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138944 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138944/134292 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Organicom info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Organicom |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Organicom; v. 4 n. 7 (2007): Identidade, marca e gestão da reputação corporativa; 70-83 2238-2593 1807-1236 reponame:Organicom (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Organicom (Online) |
collection |
Organicom (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaorganicom@usp.br |
_version_ |
1797047108436492288 |