SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Calazans da Rosa, Ana Amélia
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Aparecida Basso, Edcleia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Travessias (Cascavel. Online)
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181
Resumo: This paper is the result of a research developed as the final work of the major of Letras –Portuguese and English languages and their literature. Guided by the bakhtinian theory (BAKHTIN 2003; BAKHTIN/VOLOCHINOV, 2004), we discuss the presence of genres in the classroom as objects of teaching, the problems of teaching foreign language for teenagers, and then we present the activity with the genre blog, developed during the regency period. The subjects of this research were teenagers of the eighth grade of a public school in the city of Campo Mourão/PR and the teacher-researcher. This is a qualitative research, of social and interventional nature.
id Unioeste-1_58a22122d132951caf3d9ba712ef15e9
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/4181
network_acronym_str Unioeste-1
network_name_str Travessias (Cascavel. Online)
repository_id_str
spelling SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLSGÊNEROS DISCURSIVOS NAS AULAS DE LÍNGUA INGLESA: UMA PROPOSTA PARA ESCOLAS PÚBLICASGêneros discursivos. Adolescentes. Língua Inglesa. Blog. This paper is the result of a research developed as the final work of the major of Letras –Portuguese and English languages and their literature. Guided by the bakhtinian theory (BAKHTIN 2003; BAKHTIN/VOLOCHINOV, 2004), we discuss the presence of genres in the classroom as objects of teaching, the problems of teaching foreign language for teenagers, and then we present the activity with the genre blog, developed during the regency period. The subjects of this research were teenagers of the eighth grade of a public school in the city of Campo Mourão/PR and the teacher-researcher. This is a qualitative research, of social and interventional nature. O presente artigo é resultado da pesquisa que desenvolvemos como trabalho de conclusão do curso de Letras – licenciatura plena em Língua Portuguesa, Língua Inglesa e respectivas literaturas. Embasados na teoria enunciativa da linguagem (BAKHTIN 2003; BAKHTIN/VOLOCHINOV, 2004), discutimos a presença dos gêneros discursivos em sala de aula como objetos de ensino, a problemática de se ensinar Língua Estrangeira para adolescentes, e em seguida apresentamos a atividade com o gênero blog, por nós desenvolvida durante o período de regência compartilhada. Os sujeitos da pesquisa foram os adolescentes de uma oitava série (nono ano) do Ensino Fundamental de um colégio público da cidade de Campo Mourão/PR e a professora-pesquisadora. Trata-se de uma pesquisa qualitativa, de cunho social e interventivo.Unioeste2010-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181Travessias; Vol. 4 No. 2 (2010)Travessias; Vol. 4 Núm. 2 (2010)Travessias; v. 4 n. 2 (2010)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181/3249Copyright (c) 2010 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessCalazans da Rosa, Ana AméliaAparecida Basso, Edcleia2020-12-08T11:43:01Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/4181Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:01Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false
dc.title.none.fl_str_mv SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS
GÊNEROS DISCURSIVOS NAS AULAS DE LÍNGUA INGLESA: UMA PROPOSTA PARA ESCOLAS PÚBLICAS
title SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS
spellingShingle SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS
Calazans da Rosa, Ana Amélia
Gêneros discursivos. Adolescentes. Língua Inglesa. Blog.
title_short SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS
title_full SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS
title_fullStr SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS
title_full_unstemmed SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS
title_sort SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS
author Calazans da Rosa, Ana Amélia
author_facet Calazans da Rosa, Ana Amélia
Aparecida Basso, Edcleia
author_role author
author2 Aparecida Basso, Edcleia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Calazans da Rosa, Ana Amélia
Aparecida Basso, Edcleia
dc.subject.por.fl_str_mv Gêneros discursivos. Adolescentes. Língua Inglesa. Blog.
topic Gêneros discursivos. Adolescentes. Língua Inglesa. Blog.
description This paper is the result of a research developed as the final work of the major of Letras –Portuguese and English languages and their literature. Guided by the bakhtinian theory (BAKHTIN 2003; BAKHTIN/VOLOCHINOV, 2004), we discuss the presence of genres in the classroom as objects of teaching, the problems of teaching foreign language for teenagers, and then we present the activity with the genre blog, developed during the regency period. The subjects of this research were teenagers of the eighth grade of a public school in the city of Campo Mourão/PR and the teacher-researcher. This is a qualitative research, of social and interventional nature.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-08-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181/3249
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Unioeste
publisher.none.fl_str_mv Unioeste
dc.source.none.fl_str_mv Travessias; Vol. 4 No. 2 (2010)
Travessias; Vol. 4 Núm. 2 (2010)
Travessias; v. 4 n. 2 (2010)
1982-5935
reponame:Travessias (Cascavel. Online)
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron:Unioeste
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron_str Unioeste
institution Unioeste
reponame_str Travessias (Cascavel. Online)
collection Travessias (Cascavel. Online)
repository.name.fl_str_mv Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
repository.mail.fl_str_mv revista.travessias@unioeste.br
_version_ 1798044916795834368