SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181 |
Resumo: | This paper is the result of a research developed as the final work of the major of Letras –Portuguese and English languages and their literature. Guided by the bakhtinian theory (BAKHTIN 2003; BAKHTIN/VOLOCHINOV, 2004), we discuss the presence of genres in the classroom as objects of teaching, the problems of teaching foreign language for teenagers, and then we present the activity with the genre blog, developed during the regency period. The subjects of this research were teenagers of the eighth grade of a public school in the city of Campo Mourão/PR and the teacher-researcher. This is a qualitative research, of social and interventional nature. |
id |
Unioeste-1_58a22122d132951caf3d9ba712ef15e9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/4181 |
network_acronym_str |
Unioeste-1 |
network_name_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLSGÊNEROS DISCURSIVOS NAS AULAS DE LÍNGUA INGLESA: UMA PROPOSTA PARA ESCOLAS PÚBLICASGêneros discursivos. Adolescentes. Língua Inglesa. Blog. This paper is the result of a research developed as the final work of the major of Letras –Portuguese and English languages and their literature. Guided by the bakhtinian theory (BAKHTIN 2003; BAKHTIN/VOLOCHINOV, 2004), we discuss the presence of genres in the classroom as objects of teaching, the problems of teaching foreign language for teenagers, and then we present the activity with the genre blog, developed during the regency period. The subjects of this research were teenagers of the eighth grade of a public school in the city of Campo Mourão/PR and the teacher-researcher. This is a qualitative research, of social and interventional nature. O presente artigo é resultado da pesquisa que desenvolvemos como trabalho de conclusão do curso de Letras – licenciatura plena em Língua Portuguesa, Língua Inglesa e respectivas literaturas. Embasados na teoria enunciativa da linguagem (BAKHTIN 2003; BAKHTIN/VOLOCHINOV, 2004), discutimos a presença dos gêneros discursivos em sala de aula como objetos de ensino, a problemática de se ensinar Língua Estrangeira para adolescentes, e em seguida apresentamos a atividade com o gênero blog, por nós desenvolvida durante o período de regência compartilhada. Os sujeitos da pesquisa foram os adolescentes de uma oitava série (nono ano) do Ensino Fundamental de um colégio público da cidade de Campo Mourão/PR e a professora-pesquisadora. Trata-se de uma pesquisa qualitativa, de cunho social e interventivo.Unioeste2010-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181Travessias; Vol. 4 No. 2 (2010)Travessias; Vol. 4 Núm. 2 (2010)Travessias; v. 4 n. 2 (2010)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181/3249Copyright (c) 2010 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessCalazans da Rosa, Ana AméliaAparecida Basso, Edcleia2020-12-08T11:43:01Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/4181Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:01Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS GÊNEROS DISCURSIVOS NAS AULAS DE LÍNGUA INGLESA: UMA PROPOSTA PARA ESCOLAS PÚBLICAS |
title |
SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS |
spellingShingle |
SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS Calazans da Rosa, Ana Amélia Gêneros discursivos. Adolescentes. Língua Inglesa. Blog. |
title_short |
SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS |
title_full |
SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS |
title_fullStr |
SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS |
title_full_unstemmed |
SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS |
title_sort |
SPEECH GENRES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES: A PROPOSAL FOR PUBLIC SCHOOLS |
author |
Calazans da Rosa, Ana Amélia |
author_facet |
Calazans da Rosa, Ana Amélia Aparecida Basso, Edcleia |
author_role |
author |
author2 |
Aparecida Basso, Edcleia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Calazans da Rosa, Ana Amélia Aparecida Basso, Edcleia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gêneros discursivos. Adolescentes. Língua Inglesa. Blog. |
topic |
Gêneros discursivos. Adolescentes. Língua Inglesa. Blog. |
description |
This paper is the result of a research developed as the final work of the major of Letras –Portuguese and English languages and their literature. Guided by the bakhtinian theory (BAKHTIN 2003; BAKHTIN/VOLOCHINOV, 2004), we discuss the presence of genres in the classroom as objects of teaching, the problems of teaching foreign language for teenagers, and then we present the activity with the genre blog, developed during the regency period. The subjects of this research were teenagers of the eighth grade of a public school in the city of Campo Mourão/PR and the teacher-researcher. This is a qualitative research, of social and interventional nature. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/4181/3249 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
dc.source.none.fl_str_mv |
Travessias; Vol. 4 No. 2 (2010) Travessias; Vol. 4 Núm. 2 (2010) Travessias; v. 4 n. 2 (2010) 1982-5935 reponame:Travessias (Cascavel. Online) instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) instacron:Unioeste |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
instacron_str |
Unioeste |
institution |
Unioeste |
reponame_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
collection |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.travessias@unioeste.br |
_version_ |
1798044916795834368 |