THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISING

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rabaiolli, Janderle
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Travessias (Cascavel. Online)
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3208
Resumo: The goods of the speech form some of the main theories proposed by theRussian philosopher Mikhail Bakhtin for the linguistic studies and phenomena that involvethe language. His/her conceituação and characterization allow to analyze the speeches for his/her similarity in the several spheres of the society, what takes the a grouping for similarcharacteristics. The merchandising editorial is one of the products of the communicationmercadológica and susceptible to understanding starting from the concepts of discursivegoods, because it presents the sobreposição of the speeches. Like this, the objective of thisarticle is to lecture on the merchandising editorial, in the search for the characterization of thatformat of the communication mercadológica while language strategy and persuasion.
id Unioeste-1_5fd4e03b45f8cabaa7b2a55e4640fbf6
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3208
network_acronym_str Unioeste-1
network_name_str Travessias (Cascavel. Online)
repository_id_str
spelling THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISINGA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA PELO MERCHANDISINGDiscursoGêneroComunicaçãoMerchandising.The goods of the speech form some of the main theories proposed by theRussian philosopher Mikhail Bakhtin for the linguistic studies and phenomena that involvethe language. His/her conceituação and characterization allow to analyze the speeches for his/her similarity in the several spheres of the society, what takes the a grouping for similarcharacteristics. The merchandising editorial is one of the products of the communicationmercadológica and susceptible to understanding starting from the concepts of discursivegoods, because it presents the sobreposição of the speeches. Like this, the objective of thisarticle is to lecture on the merchandising editorial, in the search for the characterization of thatformat of the communication mercadológica while language strategy and persuasion.Os gêneros do discurso formam umas das principais teorias propostas pelofilósofo russo Mikhail Bakhtin para os estudos lingüísticos e fenômenos que envolvema linguagem. Sua conceituação e caracterização permitem analisar os discursos por suasimilaridade nas diversas esferas da sociedade, o que leva a um agrupamento porcaracterísticas similares. O merchandising editorial é um dos produtos da comunicaçãomercadológica e passível de entendimento a partir dos conceitos de gênerosdiscursivos, pois apresenta a sobreposição dos discursos. Assim, o objetivo desteartigo é dissertar sobre o merchandising editorial, na busca pela caracterização desseformato da comunicação mercadológica enquanto estratégia de linguagem epersuasão.Unioeste2009-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3208Travessias; Vol. 3 No. 1 (2009)Travessias; Vol. 3 Núm. 1 (2009)Travessias; v. 3 n. 1 (2009)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3208/2527Copyright (c) 2009 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessRabaiolli, Janderle2020-12-08T11:43:14Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3208Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:14Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false
dc.title.none.fl_str_mv THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISING
A COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA PELO MERCHANDISING
title THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISING
spellingShingle THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISING
Rabaiolli, Janderle
Discurso
Gênero
Comunicação
Merchandising.
title_short THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISING
title_full THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISING
title_fullStr THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISING
title_full_unstemmed THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISING
title_sort THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISING
author Rabaiolli, Janderle
author_facet Rabaiolli, Janderle
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rabaiolli, Janderle
dc.subject.por.fl_str_mv Discurso
Gênero
Comunicação
Merchandising.
topic Discurso
Gênero
Comunicação
Merchandising.
description The goods of the speech form some of the main theories proposed by theRussian philosopher Mikhail Bakhtin for the linguistic studies and phenomena that involvethe language. His/her conceituação and characterization allow to analyze the speeches for his/her similarity in the several spheres of the society, what takes the a grouping for similarcharacteristics. The merchandising editorial is one of the products of the communicationmercadológica and susceptible to understanding starting from the concepts of discursivegoods, because it presents the sobreposição of the speeches. Like this, the objective of thisarticle is to lecture on the merchandising editorial, in the search for the characterization of thatformat of the communication mercadológica while language strategy and persuasion.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3208
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3208
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3208/2527
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Unioeste
publisher.none.fl_str_mv Unioeste
dc.source.none.fl_str_mv Travessias; Vol. 3 No. 1 (2009)
Travessias; Vol. 3 Núm. 1 (2009)
Travessias; v. 3 n. 1 (2009)
1982-5935
reponame:Travessias (Cascavel. Online)
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron:Unioeste
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron_str Unioeste
institution Unioeste
reponame_str Travessias (Cascavel. Online)
collection Travessias (Cascavel. Online)
repository.name.fl_str_mv Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
repository.mail.fl_str_mv revista.travessias@unioeste.br
_version_ 1798044914907348992