THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISING
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3208 |
Resumo: | The goods of the speech form some of the main theories proposed by theRussian philosopher Mikhail Bakhtin for the linguistic studies and phenomena that involvethe language. His/her conceituação and characterization allow to analyze the speeches for his/her similarity in the several spheres of the society, what takes the a grouping for similarcharacteristics. The merchandising editorial is one of the products of the communicationmercadológica and susceptible to understanding starting from the concepts of discursivegoods, because it presents the sobreposição of the speeches. Like this, the objective of thisarticle is to lecture on the merchandising editorial, in the search for the characterization of thatformat of the communication mercadológica while language strategy and persuasion. |
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THE MARKETING COMMUNICATION FOR THE MERCHANDISINGA COMUNICAÇÃO MERCADOLÓGICA PELO MERCHANDISINGDiscursoGêneroComunicaçãoMerchandising.The goods of the speech form some of the main theories proposed by theRussian philosopher Mikhail Bakhtin for the linguistic studies and phenomena that involvethe language. His/her conceituação and characterization allow to analyze the speeches for his/her similarity in the several spheres of the society, what takes the a grouping for similarcharacteristics. The merchandising editorial is one of the products of the communicationmercadológica and susceptible to understanding starting from the concepts of discursivegoods, because it presents the sobreposição of the speeches. Like this, the objective of thisarticle is to lecture on the merchandising editorial, in the search for the characterization of thatformat of the communication mercadológica while language strategy and persuasion.Os gêneros do discurso formam umas das principais teorias propostas pelofilósofo russo Mikhail Bakhtin para os estudos lingüísticos e fenômenos que envolvema linguagem. Sua conceituação e caracterização permitem analisar os discursos por suasimilaridade nas diversas esferas da sociedade, o que leva a um agrupamento porcaracterísticas similares. O merchandising editorial é um dos produtos da comunicaçãomercadológica e passível de entendimento a partir dos conceitos de gênerosdiscursivos, pois apresenta a sobreposição dos discursos. Assim, o objetivo desteartigo é dissertar sobre o merchandising editorial, na busca pela caracterização desseformato da comunicação mercadológica enquanto estratégia de linguagem epersuasão.Unioeste2009-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3208Travessias; Vol. 3 No. 1 (2009)Travessias; Vol. 3 Núm. 1 (2009)Travessias; v. 3 n. 1 (2009)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3208/2527Copyright (c) 2009 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessRabaiolli, Janderle2020-12-08T11:43:14Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3208Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:14Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
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