Body: beyond the strange below the impossible
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3438 |
Resumo: | The essay discusses the concept of strange in the tale of Hoffmann and in psychoanalysis and emphasizes the robot as a representative figure of the stranger. Get the double and mentions the literary texts where we can find it. Works the interaction between the human body and concepts of "strange" and "double", through artistic activities related to the body. In this context, the technology emerges as a tool for both the artist and for the medical sciences manipulate the body and act on it. It is also undertaken by the body changes in the contemporary subject as a result of technological advance. |
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Body: beyond the strange below the impossibleO corpo: além do estranho, aquém do impossívelCorpoTecnologiaModificações corporaisEstranhoLiteraturaThe essay discusses the concept of strange in the tale of Hoffmann and in psychoanalysis and emphasizes the robot as a representative figure of the stranger. Get the double and mentions the literary texts where we can find it. Works the interaction between the human body and concepts of "strange" and "double", through artistic activities related to the body. In this context, the technology emerges as a tool for both the artist and for the medical sciences manipulate the body and act on it. It is also undertaken by the body changes in the contemporary subject as a result of technological advance.O ensaio aborda o conceito de estranho no conto de Hoffmann e na psicanálise e enfatiza a figura do autômato como representante do estranho. Traz o duplo e faz menção a textos literários onde podemos encontrá-lo. Trabalha a interlocução entre o corpo humano e os conceitos de “estranho” e “duplo”, percorrendo atividades artísticas ligadas ao corpo. Nesse âmbito, a tecnologia surge como instrumento tanto para o artista quanto para as ciências médicas manipularem o corpo e nele intervirem. Destacam-se ainda as modificações corporais empreendidas pelo sujeito na contemporaneidade como resultado do avanço tecnológico.Unioeste2009-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3438Travessias; Vol. 3 No. 3 (2009); e3438Travessias; Vol. 3 Núm. 3 (2009); e3438Travessias; v. 3 n. 3 (2009); e34381982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3438/2732Copyright (c) 2009 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCouy, Venus Brasileira2023-05-03T16:15:27Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3438Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2023-05-03T16:15:27Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false |
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