Is entering in the interior space the equivalent of leaving? On uncreativeness and non-identity in “Blind Light” (2014), by Marília Garcia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Texto Poético |
Texto Completo: | https://textopoetico.emnuvens.com.br/rtp/article/view/944 |
Resumo: | This essay analyzes traces of lack of identity and creativity existing in the poem “Blind Light” (2014), by Marília Garcia. In order to answer the question “Is entering the interior space equivalent to leaving?” (GARCIA, 2016, p. 79) ideas about uncreative writing developed by Marjorie Perloff and Kenneth Goldsmith are used. It is considered that “Blind Light”, by excessively citing works and dialogues of other theorists or artists, builds its meanings from external elements to its form and content, i.e. from the appropriation of works preexisting itself. |
id |
ANPOLL-1_657b082a9ed79556c77c228b7b419a7a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.textopoetico.emnuvens.com.br:article/944 |
network_acronym_str |
ANPOLL-1 |
network_name_str |
Texto Poético |
repository_id_str |
|
spelling |
Is entering in the interior space the equivalent of leaving? On uncreativeness and non-identity in “Blind Light” (2014), by Marília Garcia¿Entrar al espacio interior es equivalente a salir? Sobre la no creativa y la no identidad en “Blind Light”(2014), de Marília GarciaEntrar no espaço interior equivale a sair? A não criatividade e a não identidade em “Blind Light”(2014), de Marília GarciaMarília GarciaMarjorie PerloffKenneth GoldsmithNão criatividadeNão identidadeMarília GarciaMarjorie PerloffKenneth GoldsmithUncreativenessNonidentityMarília GarciaMarjorie PerloffKenneth GoldsmithNo creatividadNo identidadThis essay analyzes traces of lack of identity and creativity existing in the poem “Blind Light” (2014), by Marília Garcia. In order to answer the question “Is entering the interior space equivalent to leaving?” (GARCIA, 2016, p. 79) ideas about uncreative writing developed by Marjorie Perloff and Kenneth Goldsmith are used. It is considered that “Blind Light”, by excessively citing works and dialogues of other theorists or artists, builds its meanings from external elements to its form and content, i.e. from the appropriation of works preexisting itself.Este ensayo tiene como objetivo analizar las huellas de falta de identidad y creatividad existentes en el poema “Blind Light” (2014), de Marília Garcia, para responder a la pregunta “¿Entrar en el espacio interior equivale a salir?” (GARCIA, 2016, p. 79). Para ello se utilizan ideas sobre escritura no creativa desarrolladas por Marjorie Perloff y Kenneth Goldsmith. Se considera que “Blind Light”, al citar en exceso obras y diálogos de otros teóricos o artistas, construye su significación a partir de elementos externos a su forma y contenido, es decir, a partir de la apropiación de obras preexistentes a ella misma.Este ensaio analisa traços de ausências de identidade e criatividade existentes no poema “Blind Light” (2014), de Marília Garcia, a fim de responder a pergunta “Entrar no espaço interior equivale a sair?” (GARCIA, 2016, p. 79). Para isso, utiliza-se ideias acerca da escrita não criativa desenvolvidas por Marjorie Perloff e Kenneth Goldsmith. Considera-se que “Blind Light”, ao excessivamente citar obras e diálogos de outros(as) teóricos ou artistas, constrói a sua significância a partir de elementos externos à sua forma e ao seu conteúdo, isto é, a partir da apropriação de obras preexistentes a si mesmo.GT Teoria do Texto Poético ANPOLL2023-01-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://textopoetico.emnuvens.com.br/rtp/article/view/94410.25094/rtp.2023n38a944Texto Poético; v. 19 n. 38 (2023): Poesia e escrita não criativa; 69-901808-5385reponame:Texto Poéticoinstname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)instacron:Anpollporhttps://textopoetico.emnuvens.com.br/rtp/article/view/944/595Copyright (c) 2023 Texto Poéticoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRaupp Mayer, BiancaLenira de Freitas Bittencourt , Rita 2023-01-31T11:09:58Zoai:ojs.textopoetico.emnuvens.com.br:article/944Revistahttp://revistatextopoetico.com.br/index.php/rtpPUBhttps://textopoetico.emnuvens.com.br/rtp/oai||solfiuza@gmail.com|| idafalves@gmail.com1808-53851808-5385opendoar:2023-01-31T11:09:58Texto Poético - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Is entering in the interior space the equivalent of leaving? On uncreativeness and non-identity in “Blind Light” (2014), by Marília Garcia ¿Entrar al espacio interior es equivalente a salir? Sobre la no creativa y la no identidad en “Blind Light”(2014), de Marília Garcia Entrar no espaço interior equivale a sair? A não criatividade e a não identidade em “Blind Light”(2014), de Marília Garcia |
title |
Is entering in the interior space the equivalent of leaving? On uncreativeness and non-identity in “Blind Light” (2014), by Marília Garcia |
spellingShingle |
Is entering in the interior space the equivalent of leaving? On uncreativeness and non-identity in “Blind Light” (2014), by Marília Garcia Raupp Mayer, Bianca Marília Garcia Marjorie Perloff Kenneth Goldsmith Não criatividade Não identidade Marília Garcia Marjorie Perloff Kenneth Goldsmith Uncreativeness Nonidentity Marília Garcia Marjorie Perloff Kenneth Goldsmith No creatividad No identidad |
title_short |
Is entering in the interior space the equivalent of leaving? On uncreativeness and non-identity in “Blind Light” (2014), by Marília Garcia |
title_full |
Is entering in the interior space the equivalent of leaving? On uncreativeness and non-identity in “Blind Light” (2014), by Marília Garcia |
title_fullStr |
Is entering in the interior space the equivalent of leaving? On uncreativeness and non-identity in “Blind Light” (2014), by Marília Garcia |
title_full_unstemmed |
Is entering in the interior space the equivalent of leaving? On uncreativeness and non-identity in “Blind Light” (2014), by Marília Garcia |
title_sort |
Is entering in the interior space the equivalent of leaving? On uncreativeness and non-identity in “Blind Light” (2014), by Marília Garcia |
author |
Raupp Mayer, Bianca |
author_facet |
Raupp Mayer, Bianca Lenira de Freitas Bittencourt , Rita |
author_role |
author |
author2 |
Lenira de Freitas Bittencourt , Rita |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Raupp Mayer, Bianca Lenira de Freitas Bittencourt , Rita |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Marília Garcia Marjorie Perloff Kenneth Goldsmith Não criatividade Não identidade Marília Garcia Marjorie Perloff Kenneth Goldsmith Uncreativeness Nonidentity Marília Garcia Marjorie Perloff Kenneth Goldsmith No creatividad No identidad |
topic |
Marília Garcia Marjorie Perloff Kenneth Goldsmith Não criatividade Não identidade Marília Garcia Marjorie Perloff Kenneth Goldsmith Uncreativeness Nonidentity Marília Garcia Marjorie Perloff Kenneth Goldsmith No creatividad No identidad |
description |
This essay analyzes traces of lack of identity and creativity existing in the poem “Blind Light” (2014), by Marília Garcia. In order to answer the question “Is entering the interior space equivalent to leaving?” (GARCIA, 2016, p. 79) ideas about uncreative writing developed by Marjorie Perloff and Kenneth Goldsmith are used. It is considered that “Blind Light”, by excessively citing works and dialogues of other theorists or artists, builds its meanings from external elements to its form and content, i.e. from the appropriation of works preexisting itself. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-01-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://textopoetico.emnuvens.com.br/rtp/article/view/944 10.25094/rtp.2023n38a944 |
url |
https://textopoetico.emnuvens.com.br/rtp/article/view/944 |
identifier_str_mv |
10.25094/rtp.2023n38a944 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://textopoetico.emnuvens.com.br/rtp/article/view/944/595 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Texto Poético info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Texto Poético |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
GT Teoria do Texto Poético ANPOLL |
publisher.none.fl_str_mv |
GT Teoria do Texto Poético ANPOLL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Texto Poético; v. 19 n. 38 (2023): Poesia e escrita não criativa; 69-90 1808-5385 reponame:Texto Poético instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL) instacron:Anpoll |
instname_str |
Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL) |
instacron_str |
Anpoll |
institution |
Anpoll |
reponame_str |
Texto Poético |
collection |
Texto Poético |
repository.name.fl_str_mv |
Texto Poético - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||solfiuza@gmail.com|| idafalves@gmail.com |
_version_ |
1798329788971089920 |