Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Soares, Maria do Carmo Figueredo
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: RevistaBrasileiradePós-Graduação
Texto Completo: http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/215
Resumo: This report relates to a didactic experience while conducting the disciplines Seminar I and II, belonging to the Graduate Program in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco. The CAPES Periodical Gateway was utilized as a didactic tool for the restructuring of both the disciplines themselves and their development in conjunction with the graduate students. This type of class construction was based on a commitment to the creation of a critical and reflective university with quality teaching and an effective utilization of available teaching resources. A considerable quantity of scientific material is available online via the internet through the CAPES gateway, which boasts more than 15,000 national and international scientific periodical titles.
id CAPES-1_46c739a35985255b0d28eb8010e4811f
oai_identifier_str oai:ojs.192.168.0.141:article/215
network_acronym_str CAPES-1
network_name_str RevistaBrasileiradePós-Graduação
spelling Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of PernambucoExperiência didática utilizando o Portal de Periódicos da Capes no Programa de Pós-Graduação em Recursos Pesqueiros e Aquicultura da Universidade Federal Rural de PernambucoExperiencia didáctica utilizando el Portal de Periódicos de la Capes en el Programa de Posgrado en Recursos Pesqueros y Acuicultura de la Universidad Federal Rural de PernambucoCapes. Seminários. Projeto de Pesquisa. Recurso Didático.CAPES. Seminars. Research Project. Didactic Resource.Capes. Seminarios. Proyecto de Investigación. Recurso Didáctico.This report relates to a didactic experience while conducting the disciplines Seminar I and II, belonging to the Graduate Program in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco. The CAPES Periodical Gateway was utilized as a didactic tool for the restructuring of both the disciplines themselves and their development in conjunction with the graduate students. This type of class construction was based on a commitment to the creation of a critical and reflective university with quality teaching and an effective utilization of available teaching resources. A considerable quantity of scientific material is available online via the internet through the CAPES gateway, which boasts more than 15,000 national and international scientific periodical titles.Este é um relato de experiência do oferecimento das disciplinas Seminários I e II do Programa de Pós-Graduação em Recursos Pesqueiros da Universidade Federal Rural de Pernambuco, utilizando como instrumento didático o Portal de Periódicos da Capes, tanto para a reestruturação das disciplinas propriamente ditas como para o seu desenvolvimento com os alunos da pós-graduação. Essa construção teve como premissa o compromisso com uma universidade crítico-reflexiva, com a qualidade do ensino e a exploração de um recurso disponível, pois com a internet havia o acesso on-line de parte importante da produção científica por meio do Portal de Periódicos da Capes, que contém mais de 15 mil títulos de periódicos de dados científicos nacionais e internacionais.Este es un relato de experiencia del ofrecimiento de las disciplinas Seminarios I y II del Programa de Posgrado en Recursos Pesqueros de la Universidad Federal Rural de Pernambuco, utilizando como instrumento didáctico el Portal de Periódicos de la Capes tanto para la reestructuración de las disciplinas propiamente dichas como para su desarrollo con los alumnos del posgrado. Esta construcción tuvo como premisa el compromiso con una universidad crítico reflexiva, con la calidad de la enseñanza y la explotación de un recurso disponible, ya que con Internet se contaba con acceso on-line a una parte importante de la producción científica por medio del Portal de Periódicos de la Capes, que contiene más de 15 mil títulos de periódicos con datos científicos nacionales e internacionales.Revista Brasileira de Pós-GraduaçãoSoares, Maria do Carmo Figueredo2011-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/21510.21713/2358-2332.2011.v8.215RBPG; v. 8, n. 15 (2011)Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 8, n. 15 (2011)2358-23321806-8405reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduaçãoinstname:CAPESinstacron:CAPESporhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/215/205##submission.copyrightStatement##info:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-20T15:50:36Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco
Experiência didática utilizando o Portal de Periódicos da Capes no Programa de Pós-Graduação em Recursos Pesqueiros e Aquicultura da Universidade Federal Rural de Pernambuco
Experiencia didáctica utilizando el Portal de Periódicos de la Capes en el Programa de Posgrado en Recursos Pesqueros y Acuicultura de la Universidad Federal Rural de Pernambuco
title Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco
spellingShingle Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco
Soares, Maria do Carmo Figueredo
Capes. Seminários. Projeto de Pesquisa. Recurso Didático.
CAPES. Seminars. Research Project. Didactic Resource.
Capes. Seminarios. Proyecto de Investigación. Recurso Didáctico.
title_short Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco
title_full Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco
title_fullStr Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco
title_full_unstemmed Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco
title_sort Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco
author Soares, Maria do Carmo Figueredo
author_facet Soares, Maria do Carmo Figueredo
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Soares, Maria do Carmo Figueredo
dc.subject.none.fl_str_mv


dc.subject.por.fl_str_mv Capes. Seminários. Projeto de Pesquisa. Recurso Didático.
CAPES. Seminars. Research Project. Didactic Resource.
Capes. Seminarios. Proyecto de Investigación. Recurso Didáctico.
topic Capes. Seminários. Projeto de Pesquisa. Recurso Didático.
CAPES. Seminars. Research Project. Didactic Resource.
Capes. Seminarios. Proyecto de Investigación. Recurso Didáctico.
dc.description.none.fl_txt_mv This report relates to a didactic experience while conducting the disciplines Seminar I and II, belonging to the Graduate Program in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco. The CAPES Periodical Gateway was utilized as a didactic tool for the restructuring of both the disciplines themselves and their development in conjunction with the graduate students. This type of class construction was based on a commitment to the creation of a critical and reflective university with quality teaching and an effective utilization of available teaching resources. A considerable quantity of scientific material is available online via the internet through the CAPES gateway, which boasts more than 15,000 national and international scientific periodical titles.
Este é um relato de experiência do oferecimento das disciplinas Seminários I e II do Programa de Pós-Graduação em Recursos Pesqueiros da Universidade Federal Rural de Pernambuco, utilizando como instrumento didático o Portal de Periódicos da Capes, tanto para a reestruturação das disciplinas propriamente ditas como para o seu desenvolvimento com os alunos da pós-graduação. Essa construção teve como premissa o compromisso com uma universidade crítico-reflexiva, com a qualidade do ensino e a exploração de um recurso disponível, pois com a internet havia o acesso on-line de parte importante da produção científica por meio do Portal de Periódicos da Capes, que contém mais de 15 mil títulos de periódicos de dados científicos nacionais e internacionais.
Este es un relato de experiencia del ofrecimiento de las disciplinas Seminarios I y II del Programa de Posgrado en Recursos Pesqueros de la Universidad Federal Rural de Pernambuco, utilizando como instrumento didáctico el Portal de Periódicos de la Capes tanto para la reestructuración de las disciplinas propiamente dichas como para su desarrollo con los alumnos del posgrado. Esta construcción tuvo como premisa el compromiso con una universidad crítico reflexiva, con la calidad de la enseñanza y la explotación de un recurso disponible, ya que con Internet se contaba con acceso on-line a una parte importante de la producción científica por medio del Portal de Periódicos de la Capes, que contiene más de 15 mil títulos de periódicos con datos científicos nacionales e internacionales.
description This report relates to a didactic experience while conducting the disciplines Seminar I and II, belonging to the Graduate Program in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco. The CAPES Periodical Gateway was utilized as a didactic tool for the restructuring of both the disciplines themselves and their development in conjunction with the graduate students. This type of class construction was based on a commitment to the creation of a critical and reflective university with quality teaching and an effective utilization of available teaching resources. A considerable quantity of scientific material is available online via the internet through the CAPES gateway, which boasts more than 15,000 national and international scientific periodical titles.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-03-31
dc.type.none.fl_str_mv


dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/215
10.21713/2358-2332.2011.v8.215
url http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/215
identifier_str_mv 10.21713/2358-2332.2011.v8.215
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/215/205
dc.rights.driver.fl_str_mv ##submission.copyrightStatement##
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv ##submission.copyrightStatement##
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pós-Graduação
publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pós-Graduação
dc.source.none.fl_str_mv RBPG; v. 8, n. 15 (2011)
Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 8, n. 15 (2011)
2358-2332
1806-8405
reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduação
instname:CAPES
instacron:CAPES
reponame_str RevistaBrasileiradePós-Graduação
collection RevistaBrasileiradePós-Graduação
instname_str CAPES
instacron_str CAPES
institution CAPES
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1639987074344943616