Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RevistaBrasileiradePós-Graduação |
Texto Completo: | http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/215 |
Resumo: | This report relates to a didactic experience while conducting the disciplines Seminar I and II, belonging to the Graduate Program in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco. The CAPES Periodical Gateway was utilized as a didactic tool for the restructuring of both the disciplines themselves and their development in conjunction with the graduate students. This type of class construction was based on a commitment to the creation of a critical and reflective university with quality teaching and an effective utilization of available teaching resources. A considerable quantity of scientific material is available online via the internet through the CAPES gateway, which boasts more than 15,000 national and international scientific periodical titles. |
id |
CAPES-1_46c739a35985255b0d28eb8010e4811f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.192.168.0.141:article/215 |
network_acronym_str |
CAPES-1 |
network_name_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
spelling |
Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of PernambucoExperiência didática utilizando o Portal de Periódicos da Capes no Programa de Pós-Graduação em Recursos Pesqueiros e Aquicultura da Universidade Federal Rural de PernambucoExperiencia didáctica utilizando el Portal de Periódicos de la Capes en el Programa de Posgrado en Recursos Pesqueros y Acuicultura de la Universidad Federal Rural de PernambucoCapes. Seminários. Projeto de Pesquisa. Recurso Didático.CAPES. Seminars. Research Project. Didactic Resource.Capes. Seminarios. Proyecto de Investigación. Recurso Didáctico.This report relates to a didactic experience while conducting the disciplines Seminar I and II, belonging to the Graduate Program in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco. The CAPES Periodical Gateway was utilized as a didactic tool for the restructuring of both the disciplines themselves and their development in conjunction with the graduate students. This type of class construction was based on a commitment to the creation of a critical and reflective university with quality teaching and an effective utilization of available teaching resources. A considerable quantity of scientific material is available online via the internet through the CAPES gateway, which boasts more than 15,000 national and international scientific periodical titles.Este é um relato de experiência do oferecimento das disciplinas Seminários I e II do Programa de Pós-Graduação em Recursos Pesqueiros da Universidade Federal Rural de Pernambuco, utilizando como instrumento didático o Portal de Periódicos da Capes, tanto para a reestruturação das disciplinas propriamente ditas como para o seu desenvolvimento com os alunos da pós-graduação. Essa construção teve como premissa o compromisso com uma universidade crítico-reflexiva, com a qualidade do ensino e a exploração de um recurso disponível, pois com a internet havia o acesso on-line de parte importante da produção científica por meio do Portal de Periódicos da Capes, que contém mais de 15 mil títulos de periódicos de dados científicos nacionais e internacionais.Este es un relato de experiencia del ofrecimiento de las disciplinas Seminarios I y II del Programa de Posgrado en Recursos Pesqueros de la Universidad Federal Rural de Pernambuco, utilizando como instrumento didáctico el Portal de Periódicos de la Capes tanto para la reestructuración de las disciplinas propiamente dichas como para su desarrollo con los alumnos del posgrado. Esta construcción tuvo como premisa el compromiso con una universidad crítico reflexiva, con la calidad de la enseñanza y la explotación de un recurso disponible, ya que con Internet se contaba con acceso on-line a una parte importante de la producción científica por medio del Portal de Periódicos de la Capes, que contiene más de 15 mil títulos de periódicos con datos científicos nacionales e internacionales.Revista Brasileira de Pós-GraduaçãoSoares, Maria do Carmo Figueredo2011-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/21510.21713/2358-2332.2011.v8.215RBPG; v. 8, n. 15 (2011)Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 8, n. 15 (2011)2358-23321806-8405reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduaçãoinstname:CAPESinstacron:CAPESporhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/215/205##submission.copyrightStatement##info:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-20T15:50:36Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco Experiência didática utilizando o Portal de Periódicos da Capes no Programa de Pós-Graduação em Recursos Pesqueiros e Aquicultura da Universidade Federal Rural de Pernambuco Experiencia didáctica utilizando el Portal de Periódicos de la Capes en el Programa de Posgrado en Recursos Pesqueros y Acuicultura de la Universidad Federal Rural de Pernambuco |
title |
Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco |
spellingShingle |
Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco Soares, Maria do Carmo Figueredo Capes. Seminários. Projeto de Pesquisa. Recurso Didático. CAPES. Seminars. Research Project. Didactic Resource. Capes. Seminarios. Proyecto de Investigación. Recurso Didáctico. |
title_short |
Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco |
title_full |
Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco |
title_fullStr |
Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco |
title_full_unstemmed |
Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco |
title_sort |
Didactic process utilising the CAPES Periodical Gateway of the Post Graduate Programme in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco |
author |
Soares, Maria do Carmo Figueredo |
author_facet |
Soares, Maria do Carmo Figueredo |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Soares, Maria do Carmo Figueredo |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Capes. Seminários. Projeto de Pesquisa. Recurso Didático. CAPES. Seminars. Research Project. Didactic Resource. Capes. Seminarios. Proyecto de Investigación. Recurso Didáctico. |
topic |
Capes. Seminários. Projeto de Pesquisa. Recurso Didático. CAPES. Seminars. Research Project. Didactic Resource. Capes. Seminarios. Proyecto de Investigación. Recurso Didáctico. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This report relates to a didactic experience while conducting the disciplines Seminar I and II, belonging to the Graduate Program in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco. The CAPES Periodical Gateway was utilized as a didactic tool for the restructuring of both the disciplines themselves and their development in conjunction with the graduate students. This type of class construction was based on a commitment to the creation of a critical and reflective university with quality teaching and an effective utilization of available teaching resources. A considerable quantity of scientific material is available online via the internet through the CAPES gateway, which boasts more than 15,000 national and international scientific periodical titles. Este é um relato de experiência do oferecimento das disciplinas Seminários I e II do Programa de Pós-Graduação em Recursos Pesqueiros da Universidade Federal Rural de Pernambuco, utilizando como instrumento didático o Portal de Periódicos da Capes, tanto para a reestruturação das disciplinas propriamente ditas como para o seu desenvolvimento com os alunos da pós-graduação. Essa construção teve como premissa o compromisso com uma universidade crítico-reflexiva, com a qualidade do ensino e a exploração de um recurso disponível, pois com a internet havia o acesso on-line de parte importante da produção científica por meio do Portal de Periódicos da Capes, que contém mais de 15 mil títulos de periódicos de dados científicos nacionais e internacionais. Este es un relato de experiencia del ofrecimiento de las disciplinas Seminarios I y II del Programa de Posgrado en Recursos Pesqueros de la Universidad Federal Rural de Pernambuco, utilizando como instrumento didáctico el Portal de Periódicos de la Capes tanto para la reestructuración de las disciplinas propiamente dichas como para su desarrollo con los alumnos del posgrado. Esta construcción tuvo como premisa el compromiso con una universidad crítico reflexiva, con la calidad de la enseñanza y la explotación de un recurso disponible, ya que con Internet se contaba con acceso on-line a una parte importante de la producción científica por medio del Portal de Periódicos de la Capes, que contiene más de 15 mil títulos de periódicos con datos científicos nacionales e internacionales. |
description |
This report relates to a didactic experience while conducting the disciplines Seminar I and II, belonging to the Graduate Program in Fisheries and Aquaculture at the Federal Rural University of Pernambuco. The CAPES Periodical Gateway was utilized as a didactic tool for the restructuring of both the disciplines themselves and their development in conjunction with the graduate students. This type of class construction was based on a commitment to the creation of a critical and reflective university with quality teaching and an effective utilization of available teaching resources. A considerable quantity of scientific material is available online via the internet through the CAPES gateway, which boasts more than 15,000 national and international scientific periodical titles. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-03-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/215 10.21713/2358-2332.2011.v8.215 |
url |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/215 |
identifier_str_mv |
10.21713/2358-2332.2011.v8.215 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/215/205 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
##submission.copyrightStatement## info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
##submission.copyrightStatement## |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
dc.source.none.fl_str_mv |
RBPG; v. 8, n. 15 (2011) Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 8, n. 15 (2011) 2358-2332 1806-8405 reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduação instname:CAPES instacron:CAPES |
reponame_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
collection |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
instname_str |
CAPES |
instacron_str |
CAPES |
institution |
CAPES |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1639987074344943616 |