Retention in MOOCS: some key factors
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667 |
Resumo: | The dropping out of students in the Massive Open Online Courses (Mooc) has been the subject of debate and concern on the part of educational researchers and practitioners during the last decade. Considering its growth as an educational trend and the emerging research generated on this topic, a systematic review of literature on 131 studies was conducted about attrition in both cMooc and xMoocs. The results highlight the role of collaboration, the sense of community, the need for certification and standardization as the main factors that affect attrition in Moocs. |
id |
CESGRANRIO_4464e689a614e1c41eb605f928db9e88 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/2667 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Retention in MOOCS: some key factorsDeserción en los MOOC: algunos factores claveDeserção em MOOCS: alguns fatores-chaveEducationMooc; Online Courses; Open Education; Dropout; Virtual Education; CertificationMooc; Cursos en Línea; Educación Abierta; Abandono Escolar; Educación Virtual; CertificaciónMooc; Cursos Online; Educação Aberta; Cair Fora; Educação Virtual; CertificaçãoThe dropping out of students in the Massive Open Online Courses (Mooc) has been the subject of debate and concern on the part of educational researchers and practitioners during the last decade. Considering its growth as an educational trend and the emerging research generated on this topic, a systematic review of literature on 131 studies was conducted about attrition in both cMooc and xMoocs. The results highlight the role of collaboration, the sense of community, the need for certification and standardization as the main factors that affect attrition in Moocs.La deserción de los estudiantes en los Cursos Masivos Abiertos y en línea (Mooc) ha venido siendo tema de debate y preocupación por parte de educadores e investigadores durante la última década. Teniendo en cuenta su crecimiento como tendencia educativa y la emergente investigación generada en esta materia, se adelantó una revisión sistemática de literatura sobre 131 estudios realizados acerca de la deserción tanto en los cMooc como en los xMooc, cuyos resultados resaltan el papel de la colaboración, el sentido de comunidad, la necesidad de certificación y la estandarización como principales factores que afectan la deserción en los Mooc.O abandono dos alunos nos Cursos Online Abertos Massivos (Mooc) tem sido objeto de debate e preocupação por parte de pesquisadores e profissionais da área educacional durante a última década. Considerando seu crescimento como uma tendência educacional e as pesquisas emergentes geradas sobre esse tema, foi realizada uma revisão sistemática da literatura em 131 estudos sobre o atrito nos cMooc e xMoocs. Os resultados destacam o papel da colaboração, o senso de comunidade, a necessidade de certificação e padronização como os principais fatores que afetam o atrito nos Moocs.Fundação CesgranrioChiappe, AndresCastillo, Blanca Diana Lorena2021-01-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/266710.1590/s0104-40362020002802667Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 29, n. 110 (2021): Revista Ensaio Jan./Mar.; 112-1341809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1337https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1336https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1339Direitos autorais 2021 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-26T15:37:36Zoai:ojs.localhost:article/2667Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2021-04-26T15:37:36Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Retention in MOOCS: some key factors Deserción en los MOOC: algunos factores clave Deserção em MOOCS: alguns fatores-chave |
title |
Retention in MOOCS: some key factors |
spellingShingle |
Retention in MOOCS: some key factors Chiappe, Andres Education Mooc; Online Courses; Open Education; Dropout; Virtual Education; Certification Mooc; Cursos en Línea; Educación Abierta; Abandono Escolar; Educación Virtual; Certificación Mooc; Cursos Online; Educação Aberta; Cair Fora; Educação Virtual; Certificação |
title_short |
Retention in MOOCS: some key factors |
title_full |
Retention in MOOCS: some key factors |
title_fullStr |
Retention in MOOCS: some key factors |
title_full_unstemmed |
Retention in MOOCS: some key factors |
title_sort |
Retention in MOOCS: some key factors |
author |
Chiappe, Andres |
author_facet |
Chiappe, Andres Castillo, Blanca Diana Lorena |
author_role |
author |
author2 |
Castillo, Blanca Diana Lorena |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Chiappe, Andres Castillo, Blanca Diana Lorena |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education Mooc; Online Courses; Open Education; Dropout; Virtual Education; Certification Mooc; Cursos en Línea; Educación Abierta; Abandono Escolar; Educación Virtual; Certificación Mooc; Cursos Online; Educação Aberta; Cair Fora; Educação Virtual; Certificação |
topic |
Education Mooc; Online Courses; Open Education; Dropout; Virtual Education; Certification Mooc; Cursos en Línea; Educación Abierta; Abandono Escolar; Educación Virtual; Certificación Mooc; Cursos Online; Educação Aberta; Cair Fora; Educação Virtual; Certificação |
description |
The dropping out of students in the Massive Open Online Courses (Mooc) has been the subject of debate and concern on the part of educational researchers and practitioners during the last decade. Considering its growth as an educational trend and the emerging research generated on this topic, a systematic review of literature on 131 studies was conducted about attrition in both cMooc and xMoocs. The results highlight the role of collaboration, the sense of community, the need for certification and standardization as the main factors that affect attrition in Moocs. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-28 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667 10.1590/s0104-40362020002802667 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667 |
identifier_str_mv |
10.1590/s0104-40362020002802667 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1337 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1336 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1339 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2021 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2021 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 29, n. 110 (2021): Revista Ensaio Jan./Mar.; 112-134 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832034151268352 |