Retention in MOOCS: some key factors

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chiappe, Andres
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Castillo, Blanca Diana Lorena
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667
Resumo: The dropping out of students in the Massive Open Online Courses (Mooc) has been the subject of debate and concern on the part of educational researchers and practitioners during the last decade. Considering its growth as an educational trend and the emerging research generated on this topic, a systematic review of literature on 131 studies was conducted about attrition in both cMooc and xMoocs. The results highlight the role of collaboration, the sense of community, the need for certification and standardization as the main factors that affect attrition in Moocs.
id CESGRANRIO_4464e689a614e1c41eb605f928db9e88
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/2667
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Retention in MOOCS: some key factorsDeserción en los MOOC: algunos factores claveDeserção em MOOCS: alguns fatores-chaveEducationMooc; Online Courses; Open Education; Dropout; Virtual Education; CertificationMooc; Cursos en Línea; Educación Abierta; Abandono Escolar; Educación Virtual; CertificaciónMooc; Cursos Online; Educação Aberta; Cair Fora; Educação Virtual; CertificaçãoThe dropping out of students in the Massive Open Online Courses (Mooc) has been the subject of debate and concern on the part of educational researchers and practitioners during the last decade. Considering its growth as an educational trend and the emerging research generated on this topic, a systematic review of literature on 131 studies was conducted about attrition in both cMooc and xMoocs. The results highlight the role of collaboration, the sense of community, the need for certification and standardization as the main factors that affect attrition in Moocs.La deserción de los estudiantes en los Cursos Masivos Abiertos y en línea (Mooc) ha venido siendo tema de debate y preocupación por parte de educadores e investigadores durante la última década. Teniendo en cuenta su crecimiento como tendencia educativa y la emergente investigación generada en esta materia, se adelantó una revisión sistemática de literatura sobre 131 estudios realizados acerca de la deserción tanto en los cMooc como en los xMooc, cuyos resultados resaltan el papel de la colaboración, el sentido de comunidad, la necesidad de certificación y la estandarización como principales factores que afectan la deserción en los Mooc.O abandono dos alunos nos Cursos Online Abertos Massivos (Mooc) tem sido objeto de debate e preocupação por parte de pesquisadores e profissionais da área educacional durante a última década. Considerando seu crescimento como uma tendência educacional e as pesquisas emergentes geradas sobre esse tema, foi realizada uma revisão sistemática da literatura em 131 estudos sobre o atrito nos cMooc e xMoocs. Os resultados destacam o papel da colaboração, o senso de comunidade, a necessidade de certificação e padronização como os principais fatores que afetam o atrito nos Moocs.Fundação CesgranrioChiappe, AndresCastillo, Blanca Diana Lorena2021-01-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/266710.1590/s0104-40362020002802667Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 29, n. 110 (2021): Revista Ensaio Jan./Mar.; 112-1341809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1337https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1336https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1339Direitos autorais 2021 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-26T15:37:36Zoai:ojs.localhost:article/2667Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2021-04-26T15:37:36Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Retention in MOOCS: some key factors
Deserción en los MOOC: algunos factores clave
Deserção em MOOCS: alguns fatores-chave
title Retention in MOOCS: some key factors
spellingShingle Retention in MOOCS: some key factors
Chiappe, Andres
Education
Mooc; Online Courses; Open Education; Dropout; Virtual Education; Certification
Mooc; Cursos en Línea; Educación Abierta; Abandono Escolar; Educación Virtual; Certificación
Mooc; Cursos Online; Educação Aberta; Cair Fora; Educação Virtual; Certificação
title_short Retention in MOOCS: some key factors
title_full Retention in MOOCS: some key factors
title_fullStr Retention in MOOCS: some key factors
title_full_unstemmed Retention in MOOCS: some key factors
title_sort Retention in MOOCS: some key factors
author Chiappe, Andres
author_facet Chiappe, Andres
Castillo, Blanca Diana Lorena
author_role author
author2 Castillo, Blanca Diana Lorena
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Chiappe, Andres
Castillo, Blanca Diana Lorena
dc.subject.none.fl_str_mv

dc.subject.por.fl_str_mv Education
Mooc; Online Courses; Open Education; Dropout; Virtual Education; Certification
Mooc; Cursos en Línea; Educación Abierta; Abandono Escolar; Educación Virtual; Certificación
Mooc; Cursos Online; Educação Aberta; Cair Fora; Educação Virtual; Certificação
topic Education
Mooc; Online Courses; Open Education; Dropout; Virtual Education; Certification
Mooc; Cursos en Línea; Educación Abierta; Abandono Escolar; Educación Virtual; Certificación
Mooc; Cursos Online; Educação Aberta; Cair Fora; Educação Virtual; Certificação
description The dropping out of students in the Massive Open Online Courses (Mooc) has been the subject of debate and concern on the part of educational researchers and practitioners during the last decade. Considering its growth as an educational trend and the emerging research generated on this topic, a systematic review of literature on 131 studies was conducted about attrition in both cMooc and xMoocs. The results highlight the role of collaboration, the sense of community, the need for certification and standardization as the main factors that affect attrition in Moocs.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-28
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667
10.1590/s0104-40362020002802667
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667
identifier_str_mv 10.1590/s0104-40362020002802667
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1337
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1336
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2667/1339
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2021 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2021 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 29, n. 110 (2021): Revista Ensaio Jan./Mar.; 112-134
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832034151268352