Saga of the Unloved Computer

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castro, Claudio de Moura
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/562
Resumo: What technology has to offer to education is ever more abundant, creative and reliable. Be it in the image technology, in the computers and in their combinations, the possibilities are almost endless. Nevertheless, academic schools fail to materialize the benefits one could expect from such resources. While there is ample evidence that well-focused initiatives show positive results on learning, this learning potential does not generalize for educational systems as a whole. School sociology is at odds with the modes of utilization that would make a difference. As a result, students lose. In contrast, computers in students’ homes improve learning. Even more admirable, non-formal schooling modes have been using technology with ample success.
id CESGRANRIO_a29423f56099e686dcfc9840e6af5296
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/562
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Saga of the Unloved ComputerSaga del ordenador malamadoSaga do computador mal-amadoOrdenadores; Educacion; Escuela; Innovacion; TecnologiaComputer; Education; School; Innovation; TechnologyComputador; Educação; Escola; Inovação; TecnologiaWhat technology has to offer to education is ever more abundant, creative and reliable. Be it in the image technology, in the computers and in their combinations, the possibilities are almost endless. Nevertheless, academic schools fail to materialize the benefits one could expect from such resources. While there is ample evidence that well-focused initiatives show positive results on learning, this learning potential does not generalize for educational systems as a whole. School sociology is at odds with the modes of utilization that would make a difference. As a result, students lose. In contrast, computers in students’ homes improve learning. Even more admirable, non-formal schooling modes have been using technology with ample success.Lo que la tecnologia tiene para ofrecerle a la educacion es cada vez mas amplio, creativo y confiable. La oferta es casi ilimitada, ya sea en tecnologia de imagen, en variedad de ordenadores (computadoras) o en sus diversas combinatorias. Sin embargo, los centros academicos no logran utilizarlos en forma exitosa. Hay amplia evidencia de que cuando las iniciativas estan bien focalizadas resultan beneficiosas para los estudiantes. El problema es que tales resultados no se generalizan en los sistemas educativos. La consecuencia es que no mejora el rendimiento de los estudiantes. Es como si la sociologia de la escuela estuviera en guerra con la tecnologia. Por supuesto, los que pierden son los estudiantes. Pero, cuando los ordenadores estan en los hogares de los estudiantes, su aprendizaje puede mejorar. Y mas loable aún es que la educacion no formal impulsa la tecnologia educativa con gran exito.O que a tecnologia tem a oferecer para a educação e cada vez mais abundante, criativo e confiavel. Seja nas tecnologias de imagem, nos computadores e nas suas combinacoes, a oferta e quase ilimitada. Nao obstante, as escolas academicas nao conseguem usar com sucesso tais recursos. Ha ampla evidencia de que iniciativas bem focalizadas mostram resultados muito positivos. Contudo, tais sucessos nao se generalizam e a maioria dos estudos mostra resultados pifios para os sistemas educativos como um todo. A sociologia da escola academica e a tecnologia se enfrentam em batalhas em que saem perdendo os alunos. Nao obstante, os computadores nas casas dos alunos tendem a melhorar o seu rendimento. Ainda mais admiravel, a miriade de solucoes educativas nao-formais fazem excelente uso de todas as tecnologias.Fundação CesgranrioCastro, Claudio de Moura2010-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/562Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 18, n. 68 (2010): Revista Ensaio - Jul./Set.; 611-6321809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:21Zoai:ojs.localhost:article/562Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:21Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Saga of the Unloved Computer
Saga del ordenador malamado
Saga do computador mal-amado
title Saga of the Unloved Computer
spellingShingle Saga of the Unloved Computer
Castro, Claudio de Moura
Ordenadores; Educacion; Escuela; Innovacion; Tecnologia
Computer; Education; School; Innovation; Technology
Computador; Educação; Escola; Inovação; Tecnologia
title_short Saga of the Unloved Computer
title_full Saga of the Unloved Computer
title_fullStr Saga of the Unloved Computer
title_full_unstemmed Saga of the Unloved Computer
title_sort Saga of the Unloved Computer
author Castro, Claudio de Moura
author_facet Castro, Claudio de Moura
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Castro, Claudio de Moura
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Ordenadores; Educacion; Escuela; Innovacion; Tecnologia
Computer; Education; School; Innovation; Technology
Computador; Educação; Escola; Inovação; Tecnologia
topic Ordenadores; Educacion; Escuela; Innovacion; Tecnologia
Computer; Education; School; Innovation; Technology
Computador; Educação; Escola; Inovação; Tecnologia
description What technology has to offer to education is ever more abundant, creative and reliable. Be it in the image technology, in the computers and in their combinations, the possibilities are almost endless. Nevertheless, academic schools fail to materialize the benefits one could expect from such resources. While there is ample evidence that well-focused initiatives show positive results on learning, this learning potential does not generalize for educational systems as a whole. School sociology is at odds with the modes of utilization that would make a difference. As a result, students lose. In contrast, computers in students’ homes improve learning. Even more admirable, non-formal schooling modes have been using technology with ample success.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-07-30
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/562
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/562
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 18, n. 68 (2010): Revista Ensaio - Jul./Set.; 611-632
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832032961134592