Saga of the Unloved Computer
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/562 |
Resumo: | What technology has to offer to education is ever more abundant, creative and reliable. Be it in the image technology, in the computers and in their combinations, the possibilities are almost endless. Nevertheless, academic schools fail to materialize the benefits one could expect from such resources. While there is ample evidence that well-focused initiatives show positive results on learning, this learning potential does not generalize for educational systems as a whole. School sociology is at odds with the modes of utilization that would make a difference. As a result, students lose. In contrast, computers in students’ homes improve learning. Even more admirable, non-formal schooling modes have been using technology with ample success. |
id |
CESGRANRIO_a29423f56099e686dcfc9840e6af5296 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/562 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Saga of the Unloved ComputerSaga del ordenador malamadoSaga do computador mal-amadoOrdenadores; Educacion; Escuela; Innovacion; TecnologiaComputer; Education; School; Innovation; TechnologyComputador; Educação; Escola; Inovação; TecnologiaWhat technology has to offer to education is ever more abundant, creative and reliable. Be it in the image technology, in the computers and in their combinations, the possibilities are almost endless. Nevertheless, academic schools fail to materialize the benefits one could expect from such resources. While there is ample evidence that well-focused initiatives show positive results on learning, this learning potential does not generalize for educational systems as a whole. School sociology is at odds with the modes of utilization that would make a difference. As a result, students lose. In contrast, computers in students’ homes improve learning. Even more admirable, non-formal schooling modes have been using technology with ample success.Lo que la tecnologia tiene para ofrecerle a la educacion es cada vez mas amplio, creativo y confiable. La oferta es casi ilimitada, ya sea en tecnologia de imagen, en variedad de ordenadores (computadoras) o en sus diversas combinatorias. Sin embargo, los centros academicos no logran utilizarlos en forma exitosa. Hay amplia evidencia de que cuando las iniciativas estan bien focalizadas resultan beneficiosas para los estudiantes. El problema es que tales resultados no se generalizan en los sistemas educativos. La consecuencia es que no mejora el rendimiento de los estudiantes. Es como si la sociologia de la escuela estuviera en guerra con la tecnologia. Por supuesto, los que pierden son los estudiantes. Pero, cuando los ordenadores estan en los hogares de los estudiantes, su aprendizaje puede mejorar. Y mas loable aún es que la educacion no formal impulsa la tecnologia educativa con gran exito.O que a tecnologia tem a oferecer para a educação e cada vez mais abundante, criativo e confiavel. Seja nas tecnologias de imagem, nos computadores e nas suas combinacoes, a oferta e quase ilimitada. Nao obstante, as escolas academicas nao conseguem usar com sucesso tais recursos. Ha ampla evidencia de que iniciativas bem focalizadas mostram resultados muito positivos. Contudo, tais sucessos nao se generalizam e a maioria dos estudos mostra resultados pifios para os sistemas educativos como um todo. A sociologia da escola academica e a tecnologia se enfrentam em batalhas em que saem perdendo os alunos. Nao obstante, os computadores nas casas dos alunos tendem a melhorar o seu rendimento. Ainda mais admiravel, a miriade de solucoes educativas nao-formais fazem excelente uso de todas as tecnologias.Fundação CesgranrioCastro, Claudio de Moura2010-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/562Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 18, n. 68 (2010): Revista Ensaio - Jul./Set.; 611-6321809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:21Zoai:ojs.localhost:article/562Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:21Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Saga of the Unloved Computer Saga del ordenador malamado Saga do computador mal-amado |
title |
Saga of the Unloved Computer |
spellingShingle |
Saga of the Unloved Computer Castro, Claudio de Moura Ordenadores; Educacion; Escuela; Innovacion; Tecnologia Computer; Education; School; Innovation; Technology Computador; Educação; Escola; Inovação; Tecnologia |
title_short |
Saga of the Unloved Computer |
title_full |
Saga of the Unloved Computer |
title_fullStr |
Saga of the Unloved Computer |
title_full_unstemmed |
Saga of the Unloved Computer |
title_sort |
Saga of the Unloved Computer |
author |
Castro, Claudio de Moura |
author_facet |
Castro, Claudio de Moura |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castro, Claudio de Moura |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ordenadores; Educacion; Escuela; Innovacion; Tecnologia Computer; Education; School; Innovation; Technology Computador; Educação; Escola; Inovação; Tecnologia |
topic |
Ordenadores; Educacion; Escuela; Innovacion; Tecnologia Computer; Education; School; Innovation; Technology Computador; Educação; Escola; Inovação; Tecnologia |
description |
What technology has to offer to education is ever more abundant, creative and reliable. Be it in the image technology, in the computers and in their combinations, the possibilities are almost endless. Nevertheless, academic schools fail to materialize the benefits one could expect from such resources. While there is ample evidence that well-focused initiatives show positive results on learning, this learning potential does not generalize for educational systems as a whole. School sociology is at odds with the modes of utilization that would make a difference. As a result, students lose. In contrast, computers in students’ homes improve learning. Even more admirable, non-formal schooling modes have been using technology with ample success. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-07-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/562 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/562 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 18, n. 68 (2010): Revista Ensaio - Jul./Set.; 611-632 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832032961134592 |