Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Josinaldo Leal de
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Cezar, Thyago
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo
Texto Completo: http://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/700
Resumo: Understanding the advertising control system on consumer rights should be a concern of the operator's right, there is a view of the power of the front advertising phenomenon to a vulnerable subject: the consumer. Every day more companies have used marketing and advertising techniques to present their products to the consumer market, and currently a technique that has been widely used is the storytelling, however, this technique must meet certain parameters otherwise lead the consumer into error. This study demonstrates significant legal value, in that it presents a legal analysis of the issue little explored by the doctrine.
id CONPEDI-5_f86f3ffa593a8bd85935dcca9e5109b0
oai_identifier_str oai:ojs.indexlaw.org:article/700
network_acronym_str CONPEDI-5
network_name_str Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo
repository_id_str
spelling Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights UnderStorytelling, o Limiar da Publicidade Ilícta no Âmbito do Direito do ConsumidorStorytelling, Advertising, Misleading publicity, Consumer lawStorytelling, Publicidade, Publicidade enganosa, Direito do consumidorUnderstanding the advertising control system on consumer rights should be a concern of the operator's right, there is a view of the power of the front advertising phenomenon to a vulnerable subject: the consumer. Every day more companies have used marketing and advertising techniques to present their products to the consumer market, and currently a technique that has been widely used is the storytelling, however, this technique must meet certain parameters otherwise lead the consumer into error. This study demonstrates significant legal value, in that it presents a legal analysis of the issue little explored by the doctrine.Compreender o sistema de controle da publicidade no direito do consumidor deve ser uma preocupação do operador do direito, haja a vista o poder do fenômeno publicidade frente a um sujeito vulnerável: o consumidor. Cada dia mais as empresas têm usado técnicas de marketing e publicidade para apresentar seus produtos ao mercado consumidor, e atualmente uma técnica que vem sendo muito utilizada é o storytelling, porém, está técnica deve obedecer alguns parâmetros sob pena de levar o consumidor ao erro. O presente trabalho demonstra expressiva utilidade jurídica, na medida que apresenta uma análise jurídica de tema pouco explorado pela doutrina.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIOliveira, Josinaldo Leal deCezar, Thyago2016-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/70010.26668/IndexLawJournals/2526-0030/2016.v2i1.700Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo; v. 2, n. 1 (2016): JANEIRO - JUNHO; 265-2852526-00302526-0030reponame:Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumoinstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/700/693Direitos autorais 2016 Josinaldo Leal de Oliveira, Thyago Cezarhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2017-02-18T00:47:09Zoai:ojs.indexlaw.org:article/700Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrcONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/oai||indexlawjournals@gmail.com2526-00302526-0030opendoar:2017-02-18T00:47:09Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
dc.title.none.fl_str_mv Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under
Storytelling, o Limiar da Publicidade Ilícta no Âmbito do Direito do Consumidor
title Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under
spellingShingle Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under
Oliveira, Josinaldo Leal de
Storytelling, Advertising, Misleading publicity, Consumer law
Storytelling, Publicidade, Publicidade enganosa, Direito do consumidor
title_short Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under
title_full Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under
title_fullStr Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under
title_full_unstemmed Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under
title_sort Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under
author Oliveira, Josinaldo Leal de
author_facet Oliveira, Josinaldo Leal de
Cezar, Thyago
author_role author
author2 Cezar, Thyago
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Josinaldo Leal de
Cezar, Thyago
dc.subject.por.fl_str_mv Storytelling, Advertising, Misleading publicity, Consumer law
Storytelling, Publicidade, Publicidade enganosa, Direito do consumidor
topic Storytelling, Advertising, Misleading publicity, Consumer law
Storytelling, Publicidade, Publicidade enganosa, Direito do consumidor
description Understanding the advertising control system on consumer rights should be a concern of the operator's right, there is a view of the power of the front advertising phenomenon to a vulnerable subject: the consumer. Every day more companies have used marketing and advertising techniques to present their products to the consumer market, and currently a technique that has been widely used is the storytelling, however, this technique must meet certain parameters otherwise lead the consumer into error. This study demonstrates significant legal value, in that it presents a legal analysis of the issue little explored by the doctrine.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-06-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/700
10.26668/IndexLawJournals/2526-0030/2016.v2i1.700
url http://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/700
identifier_str_mv 10.26668/IndexLawJournals/2526-0030/2016.v2i1.700
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/700/693
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Josinaldo Leal de Oliveira, Thyago Cezar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Josinaldo Leal de Oliveira, Thyago Cezar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo; v. 2, n. 1 (2016): JANEIRO - JUNHO; 265-285
2526-0030
2526-0030
reponame:Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo
instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron:CONPEDI
instname_str Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron_str CONPEDI
institution CONPEDI
reponame_str Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo
collection Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo
repository.name.fl_str_mv Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
repository.mail.fl_str_mv ||indexlawjournals@gmail.com
_version_ 1798316409315393536