Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo |
Texto Completo: | http://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/700 |
Resumo: | Understanding the advertising control system on consumer rights should be a concern of the operator's right, there is a view of the power of the front advertising phenomenon to a vulnerable subject: the consumer. Every day more companies have used marketing and advertising techniques to present their products to the consumer market, and currently a technique that has been widely used is the storytelling, however, this technique must meet certain parameters otherwise lead the consumer into error. This study demonstrates significant legal value, in that it presents a legal analysis of the issue little explored by the doctrine. |
id |
CONPEDI-5_f86f3ffa593a8bd85935dcca9e5109b0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.indexlaw.org:article/700 |
network_acronym_str |
CONPEDI-5 |
network_name_str |
Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo |
repository_id_str |
|
spelling |
Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights UnderStorytelling, o Limiar da Publicidade Ilícta no Âmbito do Direito do ConsumidorStorytelling, Advertising, Misleading publicity, Consumer lawStorytelling, Publicidade, Publicidade enganosa, Direito do consumidorUnderstanding the advertising control system on consumer rights should be a concern of the operator's right, there is a view of the power of the front advertising phenomenon to a vulnerable subject: the consumer. Every day more companies have used marketing and advertising techniques to present their products to the consumer market, and currently a technique that has been widely used is the storytelling, however, this technique must meet certain parameters otherwise lead the consumer into error. This study demonstrates significant legal value, in that it presents a legal analysis of the issue little explored by the doctrine.Compreender o sistema de controle da publicidade no direito do consumidor deve ser uma preocupação do operador do direito, haja a vista o poder do fenômeno publicidade frente a um sujeito vulnerável: o consumidor. Cada dia mais as empresas têm usado técnicas de marketing e publicidade para apresentar seus produtos ao mercado consumidor, e atualmente uma técnica que vem sendo muito utilizada é o storytelling, porém, está técnica deve obedecer alguns parâmetros sob pena de levar o consumidor ao erro. O presente trabalho demonstra expressiva utilidade jurídica, na medida que apresenta uma análise jurídica de tema pouco explorado pela doutrina.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIOliveira, Josinaldo Leal deCezar, Thyago2016-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/70010.26668/IndexLawJournals/2526-0030/2016.v2i1.700Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo; v. 2, n. 1 (2016): JANEIRO - JUNHO; 265-2852526-00302526-0030reponame:Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumoinstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/700/693Direitos autorais 2016 Josinaldo Leal de Oliveira, Thyago Cezarhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2017-02-18T00:47:09Zoai:ojs.indexlaw.org:article/700Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrcONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/oai||indexlawjournals@gmail.com2526-00302526-0030opendoar:2017-02-18T00:47:09Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under Storytelling, o Limiar da Publicidade Ilícta no Âmbito do Direito do Consumidor |
title |
Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under |
spellingShingle |
Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under Oliveira, Josinaldo Leal de Storytelling, Advertising, Misleading publicity, Consumer law Storytelling, Publicidade, Publicidade enganosa, Direito do consumidor |
title_short |
Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under |
title_full |
Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under |
title_fullStr |
Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under |
title_full_unstemmed |
Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under |
title_sort |
Storytelling, the Threshold of Illegal Advertising on Consumer Rights Under |
author |
Oliveira, Josinaldo Leal de |
author_facet |
Oliveira, Josinaldo Leal de Cezar, Thyago |
author_role |
author |
author2 |
Cezar, Thyago |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Josinaldo Leal de Cezar, Thyago |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Storytelling, Advertising, Misleading publicity, Consumer law Storytelling, Publicidade, Publicidade enganosa, Direito do consumidor |
topic |
Storytelling, Advertising, Misleading publicity, Consumer law Storytelling, Publicidade, Publicidade enganosa, Direito do consumidor |
description |
Understanding the advertising control system on consumer rights should be a concern of the operator's right, there is a view of the power of the front advertising phenomenon to a vulnerable subject: the consumer. Every day more companies have used marketing and advertising techniques to present their products to the consumer market, and currently a technique that has been widely used is the storytelling, however, this technique must meet certain parameters otherwise lead the consumer into error. This study demonstrates significant legal value, in that it presents a legal analysis of the issue little explored by the doctrine. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/700 10.26668/IndexLawJournals/2526-0030/2016.v2i1.700 |
url |
http://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/700 |
identifier_str_mv |
10.26668/IndexLawJournals/2526-0030/2016.v2i1.700 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/700/693 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Josinaldo Leal de Oliveira, Thyago Cezar http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Josinaldo Leal de Oliveira, Thyago Cezar http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo; v. 2, n. 1 (2016): JANEIRO - JUNHO; 265-285 2526-0030 2526-0030 reponame:Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) instacron:CONPEDI |
instname_str |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
instacron_str |
CONPEDI |
institution |
CONPEDI |
reponame_str |
Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo |
collection |
Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
repository.mail.fl_str_mv |
||indexlawjournals@gmail.com |
_version_ |
1798316409315393536 |