Collective Management of Rights in Streaming Platforms

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barros, Carolina Geissler Miranda de
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Oliveira, Matheus Andrade
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Direito, Inovação, Propriedade Intelectual e Concorrência
Texto Completo: http://www.indexlaw.org/index.php/revistadipic/article/view/1522
Resumo: This work intends to present a legal panorama of the discussions involving the collective management of copyright and the musical streaming platforms in Brazil, considering the technological revolution and the changes in the consumption of entertainment products, specifically related to the Phonographic market. Content analysis was used through indirect documentation to identify recent changes in Brazilian legislation and trends evidenced by judicial decisions and official manifestations of the Ministry of Culture, in a clear conjuncture of major changes related to collective management.
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spelling Collective Management of Rights in Streaming PlatformsGestão Coletiva de Direitos Autorais nas Plataformas de “Streaming”Copyright; Phonographic Market; Public Execution; Collective Management of Copyright; Streaming.Direito Autoral. Mercado fonográfico. Execução Pública. Gestão Coletiva de Direitos Autorais. Streaming.This work intends to present a legal panorama of the discussions involving the collective management of copyright and the musical streaming platforms in Brazil, considering the technological revolution and the changes in the consumption of entertainment products, specifically related to the Phonographic market. Content analysis was used through indirect documentation to identify recent changes in Brazilian legislation and trends evidenced by judicial decisions and official manifestations of the Ministry of Culture, in a clear conjuncture of major changes related to collective management.Este trabalho pretende apresentar um panorama jurídico das discussões envolvendo a gestão coletiva de direitos autorais e as plataformas de streaming musical no Brasil, tendo em vista a revolução tecnológica e as mudanças no consumo de produtos do entretenimento, especificamente relacionados ao mercado fonográfico. Foi utilizada a análise de conteúdo através de documentação indireta para identificar recentes alterações na legislação brasileira e as tendências evidenciadas por decisões judiciais e manifestações oficiais do Ministério da Cultura, em uma clara conjuntura de grandes mudanças relacionadas à gestão coletiva.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIBarros, Carolina Geissler Miranda deOliveira, Matheus Andrade2016-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadipic/article/view/152210.26668/IndexLawJournals/2526-0014/2016.v2i2.1522Revista de Direito, Inovação, Propriedade Intelectual e Concorrência; v. 2, n. 2 (2016): JULHO-DEZEMBRO; 99-1142526-00142526-0014reponame:Revista de Direito, Inovação, Propriedade Intelectual e Concorrênciainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadipic/article/view/1522/1986Direitos autorais 2017 Carolina Geissler Miranda de Barros, Matheus Andrade Oliveirahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-02-21T04:41:04Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1522Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadipicPRIhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadipic/oai||indexlawjournals@gmail.com2526-00142526-0014opendoar:2018-02-21T04:41:04Revista de Direito, Inovação, Propriedade Intelectual e Concorrência - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
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