Digital Information and Communication Technologies: challenges and possibilities for integration in school Physical Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Pesquiseduca |
Texto Completo: | https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/958 |
Resumo: | This essay analyzes the insertion of Digital Information and Communication Technologies in Physical Education classes at school. To this end, we present different reflections on the challenges related to teacher training, the conflict between theoretical and practical classes, infrastructure, and teaching conditions. It also addresses different paths so that Digital Information and Communication Technologies can be integrated in Physical Education classes at school in a critical, creative and ethical way. Finally, even though the challenges pose real obstacles, the existing initiatives indicate that the use of Digital Information and Communication Technologies is diverse and has a relevant training potential that can no longer be ignored. Keywords: Physical Education. School. Digital Information and Communication Technologies. |
id |
EDUL-1_7fb8c4948b12218ebbe4e1787998bff0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/958 |
network_acronym_str |
EDUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository_id_str |
|
spelling |
Digital Information and Communication Technologies: challenges and possibilities for integration in school Physical EducationTecnologias Digitais de Informação e Comunicação: desafios e possibilidades para a inserção na Educação Física escolarEducação FísicaEscolaTecnologias Digitais de Informação e ComunicaçãoEducação Física EscolarThis essay analyzes the insertion of Digital Information and Communication Technologies in Physical Education classes at school. To this end, we present different reflections on the challenges related to teacher training, the conflict between theoretical and practical classes, infrastructure, and teaching conditions. It also addresses different paths so that Digital Information and Communication Technologies can be integrated in Physical Education classes at school in a critical, creative and ethical way. Finally, even though the challenges pose real obstacles, the existing initiatives indicate that the use of Digital Information and Communication Technologies is diverse and has a relevant training potential that can no longer be ignored. Keywords: Physical Education. School. Digital Information and Communication Technologies.O presente ensaio analisa a inserção das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação nas aulas de Educação Física escolar. Para tal, apresentamos diferentes reflexões acerca dos desafios relacionados à formação de professores, ao conflito entre aulas teóricas e práticas, à infraestrutura e às condições do trabalho docente, abordando também diversos caminhos para que a inserção das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação possa ocorrer nas aulas de Educação Física escolar de forma crítica, criativa e ética. Por fim, ainda que os desafios apresentem entraves reais, as iniciativas existentes indicam que o uso das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação é diverso e com um relevante potencial formativo que não pode ser mais ignorado. Palavras chave: Educação Física. Escola. Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação.EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos2021-02-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/95810.58422/repesq.2020.e958REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 12 n. 28 (2020): POLÍTICAS DE EDUCAÇÃO, INTERNACIONALIZAÇÃO E FORMAÇÃO DE PROFESSORES; 570-5862177-1626reponame:Revista Eletrônica Pesquiseducainstname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)instacron:EDULporhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/958/868Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCAhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGemente, Flórence Rosana FaganelloSilva, Ana Paula Salles daMatthiesen, Sara Quenzer2023-06-26T22:57:16Zoai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/958Revistahttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/indexPRIhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/oai||pesquiseduca@unisantos.br2177-16262177-1626opendoar:2023-06-26T22:57:16Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Digital Information and Communication Technologies: challenges and possibilities for integration in school Physical Education Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação: desafios e possibilidades para a inserção na Educação Física escolar |
title |
Digital Information and Communication Technologies: challenges and possibilities for integration in school Physical Education |
spellingShingle |
Digital Information and Communication Technologies: challenges and possibilities for integration in school Physical Education Gemente, Flórence Rosana Faganello Educação Física Escola Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação Educação Física Escolar |
title_short |
Digital Information and Communication Technologies: challenges and possibilities for integration in school Physical Education |
title_full |
Digital Information and Communication Technologies: challenges and possibilities for integration in school Physical Education |
title_fullStr |
Digital Information and Communication Technologies: challenges and possibilities for integration in school Physical Education |
title_full_unstemmed |
Digital Information and Communication Technologies: challenges and possibilities for integration in school Physical Education |
title_sort |
Digital Information and Communication Technologies: challenges and possibilities for integration in school Physical Education |
author |
Gemente, Flórence Rosana Faganello |
author_facet |
Gemente, Flórence Rosana Faganello Silva, Ana Paula Salles da Matthiesen, Sara Quenzer |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Ana Paula Salles da Matthiesen, Sara Quenzer |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gemente, Flórence Rosana Faganello Silva, Ana Paula Salles da Matthiesen, Sara Quenzer |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Física Escola Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação Educação Física Escolar |
topic |
Educação Física Escola Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação Educação Física Escolar |
description |
This essay analyzes the insertion of Digital Information and Communication Technologies in Physical Education classes at school. To this end, we present different reflections on the challenges related to teacher training, the conflict between theoretical and practical classes, infrastructure, and teaching conditions. It also addresses different paths so that Digital Information and Communication Technologies can be integrated in Physical Education classes at school in a critical, creative and ethical way. Finally, even though the challenges pose real obstacles, the existing initiatives indicate that the use of Digital Information and Communication Technologies is diverse and has a relevant training potential that can no longer be ignored. Keywords: Physical Education. School. Digital Information and Communication Technologies. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-02-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/958 10.58422/repesq.2020.e958 |
url |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/958 |
identifier_str_mv |
10.58422/repesq.2020.e958 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/958/868 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 12 n. 28 (2020): POLÍTICAS DE EDUCAÇÃO, INTERNACIONALIZAÇÃO E FORMAÇÃO DE PROFESSORES; 570-586 2177-1626 reponame:Revista Eletrônica Pesquiseduca instname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) instacron:EDUL |
instname_str |
Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
instacron_str |
EDUL |
institution |
EDUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
collection |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pesquiseduca@unisantos.br |
_version_ |
1793890352829038592 |