Linguistic-discursive strategies of comic representation of death in television advertising
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/19298 |
Resumo: | The paper aims to understand the use of humor by advertising when announces products and services and connect themselves with the symbolic universe about death. The purpose is to understand the linguistic-discursive strategies present in TV advertising presenting death as main subject. The analysis is founded on assumptions of semantic theories and theoretical postulates identified as belonging to the fields of pragmatic-language. Specific contributions of sociological, anthropological and philosophical assist in understanding of the Western historical legacy of death. This exploratory analysis of a set of television advertisements, it indicates that in spite of the seriousness of death, the use as a central theme in the advertising accounts contributes to breaking the current supremacy of sex as recurrently used element by institutionalized socio- discursive practices. |
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Linguistic-discursive strategies of comic representation of death in television advertisingEstrategias lingüístico-discursivas de tratamiento humorístico de la muerte en comerciales televisivosEstratégias linguístico-discursivas de tratamento humorístico da morte em comerciais televisivosAdvertisingHumorDeathAdvertisingDiscurso publicitarioHumorMuerteDiscurso publicitarioDiscurso publicitárioHumorMortePublicidadeThe paper aims to understand the use of humor by advertising when announces products and services and connect themselves with the symbolic universe about death. The purpose is to understand the linguistic-discursive strategies present in TV advertising presenting death as main subject. The analysis is founded on assumptions of semantic theories and theoretical postulates identified as belonging to the fields of pragmatic-language. Specific contributions of sociological, anthropological and philosophical assist in understanding of the Western historical legacy of death. This exploratory analysis of a set of television advertisements, it indicates that in spite of the seriousness of death, the use as a central theme in the advertising accounts contributes to breaking the current supremacy of sex as recurrently used element by institutionalized socio- discursive practices.El texto busca comprender el empleo del humor en la publicidad cuando anuncia productos y servicios y los relaciona al universo simbólico de la muerte. Se procura entender las estrategias lingüístico-discursivas presentes en comerciales televisivos que traen la muerte como figura central. El análisis se fundamenta en presupuestos de las teorías semánticas y en postulados teóricos identificados como pertenecientes a los dominios de la pragmalingüística. Algunas contribuciones puntuales de cuño sociológico, antropológico y filosófico auxilian en la comprensión de parte del legado histórico occidental sobre la muerte. Este análisis exploratorio, de un conjunto de comerciales televisivos, indica que, a pesar de la seriedad de la muerte, su empleo como tema central en las narrativas publicitarias contribuye a quebrar la actual supremacía del sexo como elemento recurrentemente utilizado en las prácticas socio-discursivas institucionalizadas.O texto procura compreender o emprego do humor pela publicidade quando anuncia produtos e serviços e os relaciona ao universo simbólico da morte. Objetiva-se entender estratégias linguísticodiscursivas presentes em comerciais televisivos que trazem a morte como figura central. A análise é alicerçada em pressupostos das teorias semânticas e em postulados teóricos identificados como pertencentes aos domínios da pragmalinguística. Pontuais contributos sociológicos, antropológicos e filosóficos auxiliam na compreensão de parte do legado histórico ocidental sobre a morte. Esta análise exploratória, de um conjunto de comerciais televisivos, indica que mesmo a despeito da seriedade da morte, seu emprego como tema central nas narrativas publicitárias contribui para quebrar a atual supremacia do sexo como elemento recorrentemente utilizado por práticas sociodiscursivas institucionalizadas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2015-05-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1929810.15448/1980-3729.2015.1.19298Revista FAMECOS; Vol. 22 No. 1 (2015); 202-224Revista FAMECOS; Vol. 22 Núm. 1 (2015); 202-224Revista FAMECOS; v. 22 n. 1 (2015); 202-2241980-37291415-054910.15448/1980-3729.2015.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/19298/13120Palacios, Annamaria da Rocha Jatobáinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-07-14T16:18:13Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/19298Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-07-14T16:18:13Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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