Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Del Vecchio de Lima, Myrian
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Beling Loose, Eloisa, Schneider, Thaís Cristina, Nogarolli, Aparecida de Fátima, Lambach, Higor Francisco
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/703
Resumo: This paper focuses on the Environmental Communication challenges. The academic and professional area, that is recent and brings a conception considered utopic, faces difficulties to accomplish itself in the context of thehegemonic development system. The reflexion favors the construction of a critical thought on this communication in the scope of developing countries, from the standpoint of consumption. For in such a way, a interdisciplinary bibliographical revision was done, supported on some examples that tell about actions of Environmental Communication.
id ESPM-3_efb73dc32a6328f1bb9874228d6b19dc
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/703
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Environmental Communication difficulties in the hegemonic development contextLos dilemas de la Comunicación Ambiental en el contexto del Desarrollo HegemónicoOs dilemas da Comunicação Ambiental no contexto do desenvolvimento hegemônicoEnvironmental CommunicationConsumptionCritical thoughtsComunicación ambientalConsumoPensamiento críticoComunicação ambientalConsumoPensamento críticoThis paper focuses on the Environmental Communication challenges. The academic and professional area, that is recent and brings a conception considered utopic, faces difficulties to accomplish itself in the context of thehegemonic development system. The reflexion favors the construction of a critical thought on this communication in the scope of developing countries, from the standpoint of consumption. For in such a way, a interdisciplinary bibliographical revision was done, supported on some examples that tell about actions of Environmental Communication.Este artículo se centra en los desafios de la Comunicación Ambiental. Esta es un área académica y profesional reciente que implica una concepción considerada utópica, ante las dificultades para posicionarse en el contextodel sistema de desarrollo hegemónico. La reflexión alienta la construcción de un pensamiento crítico sobre el papel de la comunicación dentro de los países en desarrollo, bajo el enfoque del consumo. Para ello, hacemos revisión de la literatura interdisciplinaria, com el apoyo de algunos ejemplos que relatan acciones de la Comunicación Ambiental.O texto abarca quais desafios a Comunicação Ambiental, considerada como um “vir a ser”, enfrenta para se efetivar no contexto do modelo de desenvolvimento hegemônico. A reflexão favorece a construção de pensamento crítico sobre essa comunicação no âmbito de países em desenvolvimento, sob o enfoque do consumo. Para tanto, realiza-se revisão bibliográfica interdisciplinar, apoiada em alguns exemplos que relatam ações de Comunicação Ambiental.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/70310.18568/cmc.v11i32.703Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-221Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-221Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-2211983-707010.18568/cmc.v11i32reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/703/pdf_32Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDel Vecchio de Lima, MyrianBeling Loose, EloisaSchneider, Thaís CristinaNogarolli, Aparecida de FátimaLambach, Higor Francisco2015-01-21T16:12:55Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/703Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-01-21T16:12:55Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context
Los dilemas de la Comunicación Ambiental en el contexto del Desarrollo Hegemónico
Os dilemas da Comunicação Ambiental no contexto do desenvolvimento hegemônico
title Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context
spellingShingle Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context
Del Vecchio de Lima, Myrian
Environmental Communication
Consumption
Critical thoughts
Comunicación ambiental
Consumo
Pensamiento crítico
Comunicação ambiental
Consumo
Pensamento crítico
title_short Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context
title_full Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context
title_fullStr Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context
title_full_unstemmed Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context
title_sort Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context
author Del Vecchio de Lima, Myrian
author_facet Del Vecchio de Lima, Myrian
Beling Loose, Eloisa
Schneider, Thaís Cristina
Nogarolli, Aparecida de Fátima
Lambach, Higor Francisco
author_role author
author2 Beling Loose, Eloisa
Schneider, Thaís Cristina
Nogarolli, Aparecida de Fátima
Lambach, Higor Francisco
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Del Vecchio de Lima, Myrian
Beling Loose, Eloisa
Schneider, Thaís Cristina
Nogarolli, Aparecida de Fátima
Lambach, Higor Francisco
dc.subject.por.fl_str_mv Environmental Communication
Consumption
Critical thoughts
Comunicación ambiental
Consumo
Pensamiento crítico
Comunicação ambiental
Consumo
Pensamento crítico
topic Environmental Communication
Consumption
Critical thoughts
Comunicación ambiental
Consumo
Pensamiento crítico
Comunicação ambiental
Consumo
Pensamento crítico
description This paper focuses on the Environmental Communication challenges. The academic and professional area, that is recent and brings a conception considered utopic, faces difficulties to accomplish itself in the context of thehegemonic development system. The reflexion favors the construction of a critical thought on this communication in the scope of developing countries, from the standpoint of consumption. For in such a way, a interdisciplinary bibliographical revision was done, supported on some examples that tell about actions of Environmental Communication.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/703
10.18568/cmc.v11i32.703
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/703
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v11i32.703
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/703/pdf_32
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-221
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-221
Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-221
1983-7070
10.18568/cmc.v11i32
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890299999682560