Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/703 |
Resumo: | This paper focuses on the Environmental Communication challenges. The academic and professional area, that is recent and brings a conception considered utopic, faces difficulties to accomplish itself in the context of thehegemonic development system. The reflexion favors the construction of a critical thought on this communication in the scope of developing countries, from the standpoint of consumption. For in such a way, a interdisciplinary bibliographical revision was done, supported on some examples that tell about actions of Environmental Communication. |
id |
ESPM-3_efb73dc32a6328f1bb9874228d6b19dc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/703 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Environmental Communication difficulties in the hegemonic development contextLos dilemas de la Comunicación Ambiental en el contexto del Desarrollo HegemónicoOs dilemas da Comunicação Ambiental no contexto do desenvolvimento hegemônicoEnvironmental CommunicationConsumptionCritical thoughtsComunicación ambientalConsumoPensamiento críticoComunicação ambientalConsumoPensamento críticoThis paper focuses on the Environmental Communication challenges. The academic and professional area, that is recent and brings a conception considered utopic, faces difficulties to accomplish itself in the context of thehegemonic development system. The reflexion favors the construction of a critical thought on this communication in the scope of developing countries, from the standpoint of consumption. For in such a way, a interdisciplinary bibliographical revision was done, supported on some examples that tell about actions of Environmental Communication.Este artículo se centra en los desafios de la Comunicación Ambiental. Esta es un área académica y profesional reciente que implica una concepción considerada utópica, ante las dificultades para posicionarse en el contextodel sistema de desarrollo hegemónico. La reflexión alienta la construcción de un pensamiento crítico sobre el papel de la comunicación dentro de los países en desarrollo, bajo el enfoque del consumo. Para ello, hacemos revisión de la literatura interdisciplinaria, com el apoyo de algunos ejemplos que relatan acciones de la Comunicación Ambiental.O texto abarca quais desafios a Comunicação Ambiental, considerada como um “vir a ser”, enfrenta para se efetivar no contexto do modelo de desenvolvimento hegemônico. A reflexão favorece a construção de pensamento crítico sobre essa comunicação no âmbito de países em desenvolvimento, sob o enfoque do consumo. Para tanto, realiza-se revisão bibliográfica interdisciplinar, apoiada em alguns exemplos que relatam ações de Comunicação Ambiental.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/70310.18568/cmc.v11i32.703Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-221Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-221Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-2211983-707010.18568/cmc.v11i32reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/703/pdf_32Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDel Vecchio de Lima, MyrianBeling Loose, EloisaSchneider, Thaís CristinaNogarolli, Aparecida de FátimaLambach, Higor Francisco2015-01-21T16:12:55Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/703Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-01-21T16:12:55Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context Los dilemas de la Comunicación Ambiental en el contexto del Desarrollo Hegemónico Os dilemas da Comunicação Ambiental no contexto do desenvolvimento hegemônico |
title |
Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context |
spellingShingle |
Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context Del Vecchio de Lima, Myrian Environmental Communication Consumption Critical thoughts Comunicación ambiental Consumo Pensamiento crítico Comunicação ambiental Consumo Pensamento crítico |
title_short |
Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context |
title_full |
Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context |
title_fullStr |
Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context |
title_full_unstemmed |
Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context |
title_sort |
Environmental Communication difficulties in the hegemonic development context |
author |
Del Vecchio de Lima, Myrian |
author_facet |
Del Vecchio de Lima, Myrian Beling Loose, Eloisa Schneider, Thaís Cristina Nogarolli, Aparecida de Fátima Lambach, Higor Francisco |
author_role |
author |
author2 |
Beling Loose, Eloisa Schneider, Thaís Cristina Nogarolli, Aparecida de Fátima Lambach, Higor Francisco |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Del Vecchio de Lima, Myrian Beling Loose, Eloisa Schneider, Thaís Cristina Nogarolli, Aparecida de Fátima Lambach, Higor Francisco |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Environmental Communication Consumption Critical thoughts Comunicación ambiental Consumo Pensamiento crítico Comunicação ambiental Consumo Pensamento crítico |
topic |
Environmental Communication Consumption Critical thoughts Comunicación ambiental Consumo Pensamiento crítico Comunicação ambiental Consumo Pensamento crítico |
description |
This paper focuses on the Environmental Communication challenges. The academic and professional area, that is recent and brings a conception considered utopic, faces difficulties to accomplish itself in the context of thehegemonic development system. The reflexion favors the construction of a critical thought on this communication in the scope of developing countries, from the standpoint of consumption. For in such a way, a interdisciplinary bibliographical revision was done, supported on some examples that tell about actions of Environmental Communication. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/703 10.18568/cmc.v11i32.703 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/703 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v11i32.703 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/703/pdf_32 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-221 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-221 Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 203-221 1983-7070 10.18568/cmc.v11i32 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299999682560 |