Advertainment: uma presença ausente - o não-dito no discurso publicitário dos filmes da série "the hire" da BMW
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
Texto Completo: | http://tede2.espm.br/handle/tede/212 |
Resumo: | The dialogue between cinema and audiovisual publicity dates back to the origins of cinema itself, when Thomas Edison produced the first known publicity film in 1897, a little over a year after the presentation of the Lumiére Brothers cinematograph. In addition to making use of cinematographic language, audiovisual publicity – due to its mimetic character – uses cinema intertextually by imitating it, citing it, saluting it, or parodying it. In contemporary society, audiovisual publicity has converted itself into a consumer object, the so-called advertainment – an entertainment product created as a vehicle for promoting specific advertisers. Starting with the eight-installment short film series titled “The Hire”, produced for German automaker BMW, this study aims to disclose the publicity discourse of advertainment, by listening for the unsaid in these movies, using French discourse analysis |
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In addition to making use of cinematographic language, audiovisual publicity – due to its mimetic character – uses cinema intertextually by imitating it, citing it, saluting it, or parodying it. In contemporary society, audiovisual publicity has converted itself into a consumer object, the so-called advertainment – an entertainment product created as a vehicle for promoting specific advertisers. Starting with the eight-installment short film series titled “The Hire”, produced for German automaker BMW, this study aims to disclose the publicity discourse of advertainment, by listening for the unsaid in these movies, using French discourse analysisO diálogo entre o cinema e a publicidade audiovisual remonta às origens do próprio cinema, quando, em 1897, Thomas Edison produz o primeiro filme publicitário de que se tem notícia, pouco mais de um ano após a exibição do cinematógrafo dos irmãos Lumiére. Além de utilizar-se da linguagem cinematográfica, a publicidade audiovisual, graças ao seu caráter mimético, tem o cinema como intertexto, imitando-o, citando-o, homenageando-o ou parodiando-o. Na sociedade contemporânea, a publicidade audiovisual converteu-se, ela mesma, em objeto de consumo, no chamado advertainment, produto de entretenimento criado como um veículo para promover anunciantes específicos. A partir da série de oito filmes de curta-metragem intitulada “The Hire”, produzida para a indústria automobilística alemã BMW, este estudo pretende desvelar o discurso publicitário do advertainment, ouvindo os não-ditos contidos nestes filmes, através da análise do discurso da escola francesaSubmitted by Odilio Hilario Moreira Júnior (odilio@espm.br) on 2016-11-28T16:16:45Z No. of bitstreams: 1 Marcelo Eduardo Ribaric.pdf: 6983024 bytes, checksum: fe42ec15d0fdfe66820e17b122374fb4 (MD5)Approved for entry into archive by Odilio Hilario Moreira Júnior (odilio@espm.br) on 2016-11-28T16:16:57Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Marcelo Eduardo Ribaric.pdf: 6983024 bytes, checksum: fe42ec15d0fdfe66820e17b122374fb4 (MD5)Approved for entry into archive by Debora Cristina Bonfim Aquarone (deborabonfim@espm.br) on 2016-11-28T16:25:05Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Marcelo Eduardo Ribaric.pdf: 6983024 bytes, checksum: fe42ec15d0fdfe66820e17b122374fb4 (MD5)Made available in DSpace on 2016-11-28T16:25:48Z (GMT). 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