UM ESTUDO SOBRE A PULVERIZAÇÃO DA VERBA PUBLICITÁRIA
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
Texto Completo: | http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/377 |
Resumo: | Narrative of a research on the alterations in course about the use of advertising media. It shows that, in recentyears, had intensified the diversification of publicity vehicles creating space for what is called alternative media. Ithas also an increase of the use of other communication tools and the Internet has shown as the most promising.The marketing experts have, more and more, explored alternative ways which do not need great investments.This configures a Paradigm Shift. The traditional media as television, newspaper, periodical and magazine arenot more the only media. In the last times there are adaptations to each case. It is considered, first place, how toarrive at the public-target. The method used for this research was raising data in books, reviewed, periodicalsand Internet. In these vehicles articles and news articles had been chosen approaching the subject and then,made the analyses and reflections. It is a qualitative research that also is fit as Content Analysis. The resultsconfirm the initial hypothesis. It has a crisis or significant change in the distribution of the sum applied foradvertising in the media. |
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UM ESTUDO SOBRE A PULVERIZAÇÃO DA VERBA PUBLICITÁRIAdispêndios em publicidade; marketing; mídia alternativa; publicidadeadvertising; expenses; marketing; alternative media; publicityNarrative of a research on the alterations in course about the use of advertising media. It shows that, in recentyears, had intensified the diversification of publicity vehicles creating space for what is called alternative media. Ithas also an increase of the use of other communication tools and the Internet has shown as the most promising.The marketing experts have, more and more, explored alternative ways which do not need great investments.This configures a Paradigm Shift. The traditional media as television, newspaper, periodical and magazine arenot more the only media. In the last times there are adaptations to each case. It is considered, first place, how toarrive at the public-target. The method used for this research was raising data in books, reviewed, periodicalsand Internet. In these vehicles articles and news articles had been chosen approaching the subject and then,made the analyses and reflections. It is a qualitative research that also is fit as Content Analysis. The resultsconfirm the initial hypothesis. It has a crisis or significant change in the distribution of the sum applied foradvertising in the media.Relato de pesquisa sobre as alterações em curso quanto ao uso das mídias de publicidade. Mostra que, nosúltimos anos, intensificou-se a diversificação dos veículos de propaganda, criando espaço para o que sedenomina mídia alternativa. Há também um aumento da utilização de outras ferramentas de comunicação dasquais a internet tem se mostrado a mais promissora. Os profissionais de marketing têm, cada vez mais,explorado meios alternativos que não necessitam de grandes investimentos. Há o que configura uma quebra deparadigma. As mídias tradicionais como a televisão, jornal e revista não são mais os únicos meios decomunicação. Há nos últimos tempos uma adaptação a cada caso. Considera-se, em primeiro lugar, comochegar ao público-alvo. O método utilizado para esta pesquisa foi o de levantando de dados em livros, revistas,jornais e internet. Nesses veículos foram escolhidos artigos e reportagens abordando o assunto e, então, feitasas análises e considerações. Trata-se de uma pesquisa qualitativa que também se enquadra como Análise deConteúdo. Os resultados alcançados confirmam a hipótese inicial. Há uma crise ou mudança significativa nadistribuição do montante aplicado nas mídias para a publicidade.Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESBotelho, Joacy MachadoAlmeida, Edgar2006-05-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/37710.21529/RECADM.20060501009Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 5, n. 1 (2006): Janeiro-Junho; 1-14Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 5, n. 1 (2006): Janeiro-Junho; 1-14Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 5, n. 1 (2006): Janeiro-Junho; 1-141677-738710.21529/RECADM.20060501reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/377/280Direitos autorais 2006 Joacy Machado Botelho, Edgar Almeidahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2019-05-06T18:41:18Zoai:periodicosibepes.org.br:article/377Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2019-05-06T18:41:18Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false |
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