Class council with student participation: understandings about learning evaluation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4907 |
Resumo: | This article aims to analyze student participation in class councils and its possible meaning for learning evaluation. It was based on the understanding that such participation and interaction with teachers in this context can constitute an essential element which favors student autonomy and development, as well as other learning and evaluation practices. Based on qualitative research, a case study was carried out in a school with a class council having student participation. The understandings of the subjects in the class council reveal that student participation can provide a more horizontal relationship, dialogue and negotiation between teachers and students. This favors reflections and changes in the subjects that comprise the teaching and learning process. |
id |
FCC-2_eb4c5a215d92e19c4f463685847eacc2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/4907 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Class council with student participation: understandings about learning evaluationConsejo de clase con participación estudiantil: comprensiones sobre la evaluación del aprendizajeConselho de classe com participação estudantil: compreensões sobre avaliação da aprendizagemConselho de ClasseParticipação do AlunoAvaliação da AprendizagemRelação Professor-AlunoAvaliação FormativaConsejo de ClaseParticipación del AlumnoEvaluación del AprendizajeRelación Profesor-Alumno.Class CouncilStudent ParticipationLearning AssessmentTeacher-Student RelationshipThis article aims to analyze student participation in class councils and its possible meaning for learning evaluation. It was based on the understanding that such participation and interaction with teachers in this context can constitute an essential element which favors student autonomy and development, as well as other learning and evaluation practices. Based on qualitative research, a case study was carried out in a school with a class council having student participation. The understandings of the subjects in the class council reveal that student participation can provide a more horizontal relationship, dialogue and negotiation between teachers and students. This favors reflections and changes in the subjects that comprise the teaching and learning process. Este artículo tiene el objetivo de analizar la participación de estudiantes en el consejo de clase y sus posibles significados para evaluar el aprendizaje. Se partió de la comprensión de que tal participación y la interacción con los docentes en dicho espacio pueden constituir un elemento de fundamental importancia para favorecer la autonomía y el desarrollo de los alumnos, así como otras prácticas de aprendizajes y evaluación. En base a una investigación de naturaleza cualitativa, se llevó a cabo un estudio de caso en una escuela que posee un consejo de clase con la participación de estudiantes. Las comprensiones de los miembros del consejo de clase revelan que la participación estudiantil logra proporcionar una relación más horizontal, de diálogo y negociación entre docentes y alumnos, lo que favorece algunas reflexiones y cambios en los individuos que componen el proceso de enseñanza y aprendizaje. Este artigo tem como objetivo analisar a participação de estudantes em conselho de classe e os possíveis significados dessa para a avaliação da aprendizagem. Partiu-se da compreensão de que tal participação e a interação com os docentes nesse espaço podem se constituir como elemento de fundamental importância para favorecer a autonomia e o desenvolvimento dos estudantes e, ainda, outras práticas de aprendizagens e avaliação. Apoiado na pesquisa de natureza qualitativa, foi realizado um estudo de caso em uma escola que possui conselho de classe com participação dos estudantes. As compreensões dos sujeitos que integram o conselho de classe revelam que a participação estudantil consegue proporcionar uma relação mais horizontal, de diálogo e negociação entre docentes e estudantes, o que favorece algumas reflexões e mudanças nos sujeitos que compõem o processo de ensino e aprendizagens.Fundação Carlos Chagas2021-05-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/490710.18222/eae.v29i72.4907Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 738-773Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 Núm. 72 (2018): set./dez. 2018; 738-773Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 738-773Estudos em Avaliação Educacional; V. 29 N. 72 (2018): set./dez. 2018; 738-773Estudos em Avaliação Educacional; v. 29 n. 72 (2018): set./dez. 2018; 738-7731984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4907/3711Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMagnata, Rubia Cavalcante VicenteAbranches, Ana de Fátima Pereira de Sousa2021-05-21T13:37:35Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/4907Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2021-05-21T13:37:35Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Class council with student participation: understandings about learning evaluation Consejo de clase con participación estudiantil: comprensiones sobre la evaluación del aprendizaje Conselho de classe com participação estudantil: compreensões sobre avaliação da aprendizagem |
title |
Class council with student participation: understandings about learning evaluation |
spellingShingle |
Class council with student participation: understandings about learning evaluation Magnata, Rubia Cavalcante Vicente Conselho de Classe Participação do Aluno Avaliação da Aprendizagem Relação Professor-Aluno Avaliação Formativa Consejo de Clase Participación del Alumno Evaluación del Aprendizaje Relación Profesor-Alumno. Class Council Student Participation Learning Assessment Teacher-Student Relationship |
title_short |
Class council with student participation: understandings about learning evaluation |
title_full |
Class council with student participation: understandings about learning evaluation |
title_fullStr |
Class council with student participation: understandings about learning evaluation |
title_full_unstemmed |
Class council with student participation: understandings about learning evaluation |
title_sort |
Class council with student participation: understandings about learning evaluation |
author |
Magnata, Rubia Cavalcante Vicente |
author_facet |
Magnata, Rubia Cavalcante Vicente Abranches, Ana de Fátima Pereira de Sousa |
author_role |
author |
author2 |
Abranches, Ana de Fátima Pereira de Sousa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Magnata, Rubia Cavalcante Vicente Abranches, Ana de Fátima Pereira de Sousa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Conselho de Classe Participação do Aluno Avaliação da Aprendizagem Relação Professor-Aluno Avaliação Formativa Consejo de Clase Participación del Alumno Evaluación del Aprendizaje Relación Profesor-Alumno. Class Council Student Participation Learning Assessment Teacher-Student Relationship |
topic |
Conselho de Classe Participação do Aluno Avaliação da Aprendizagem Relação Professor-Aluno Avaliação Formativa Consejo de Clase Participación del Alumno Evaluación del Aprendizaje Relación Profesor-Alumno. Class Council Student Participation Learning Assessment Teacher-Student Relationship |
description |
This article aims to analyze student participation in class councils and its possible meaning for learning evaluation. It was based on the understanding that such participation and interaction with teachers in this context can constitute an essential element which favors student autonomy and development, as well as other learning and evaluation practices. Based on qualitative research, a case study was carried out in a school with a class council having student participation. The understandings of the subjects in the class council reveal that student participation can provide a more horizontal relationship, dialogue and negotiation between teachers and students. This favors reflections and changes in the subjects that comprise the teaching and learning process. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-05-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4907 10.18222/eae.v29i72.4907 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4907 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v29i72.4907 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4907/3711 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 738-773 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 Núm. 72 (2018): set./dez. 2018; 738-773 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 29 No. 72 (2018): set./dez. 2018; 738-773 Estudos em Avaliação Educacional; V. 29 N. 72 (2018): set./dez. 2018; 738-773 Estudos em Avaliação Educacional; v. 29 n. 72 (2018): set./dez. 2018; 738-773 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332422567460864 |