Public funding for basic education and the quality of learning: a regional assessment of the results from Fundef
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6635 |
Resumo: | Since 1998, public funding for basic education in Brazil has been organized by the Fund for Maintenance and Development of Basic Education and Teaching Valorization (Fundef). One of the goals of this fund is to assure resources for basic education public funding, guaranteeing its quality and thus the improvement of student pro- ficiency. This article analyzes the effects of Fundef in student performance utilizing public data from the fund and from Saeb (basic education statistics synopsis). The results suggest that financial support and teacher qualification are important for the improvement of public education. |
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Public funding for basic education and the quality of learning: a regional assessment of the results from FundefInvestimento público em educação fundamental e a qualidade do ensino: uma avaliação regional dos resultados do FundefFundefeducation fundingbasic education.Fundeffinanciamento da educaçãoensino fundamental.Since 1998, public funding for basic education in Brazil has been organized by the Fund for Maintenance and Development of Basic Education and Teaching Valorization (Fundef). One of the goals of this fund is to assure resources for basic education public funding, guaranteeing its quality and thus the improvement of student pro- ficiency. This article analyzes the effects of Fundef in student performance utilizing public data from the fund and from Saeb (basic education statistics synopsis). The results suggest that financial support and teacher qualification are important for the improvement of public education.Desde 1998, o financiamento da educação pública fundamental no Brasil está sub- metido a critérios de vinculação de receitas governamentais regulamentados pelo Fundef (Fundo de Manutenção e Desenvolvimento do Ensino Fundamental e de Valorização do Magistério). Entre os objetivos do fundo está o de garantir recursos mínimos para o investimento público em educação fundamental, assegurando a qua- lidade do ensino oferecido e, por conseguinte, a melhora na proficiência dos alunos. Com base nos dados de volume de recursos investidos no ensino fundamental via Fundef e nos resultados das Saebs (sinopses estatísticas da educação básica), este artigo analisa os efeitos dessa política pública sobre o desempenho dos alunos da rede pública de ensino fundamental brasileira. Os resultados apontam a importân- cia do aporte financeiro e da qualificação do magistério para o aperfeiçoamento da qualidade da educação pública.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2008-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6635Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 42 No. 2 (2008); 327 a 347Revista de Administração Pública; Vol. 42 Núm. 2 (2008); 327 a 347Revista de Administração Pública; v. 42 n. 2 (2008); 327 a 3471982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6635/5219Sobreira, RogérioCampos, Bruno Césarinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-17T20:53:26Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/6635Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-11-17T20:53:26Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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