A brazilian agenda for the studies in organizational learning

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Antonello, Claudia Simone
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Godoy, Arilda Schmidt
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36338
Resumo: The present article provides significant results obtained from a study in which the main objective was to explore the speeches forming the Organizational Learning field, using the methodology of metatriangulation. The selection of research sources tried to ensure covering top tier national periodicals and congress proceedings in the area of administration approaching this subject, within the period 2001-2005. The analysisallowed for the establishment of a agenda for Organizational Learning studies in Brazil.
id FGV-7_4d948682908edac9b163fd9fc4648239
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/36338
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling A brazilian agenda for the studies in organizational learningUma agenda brasileira para os estudos em aprendizagem organizacionalOrganizational learningpractice-based learningmetatriangulationmultiparadigm reviewresearch methodAprendizagem organizacionalaprendizagem baseada em práticasmetatriagulaçãorevisão multiparadigmáticamétodo de pesquisaThe present article provides significant results obtained from a study in which the main objective was to explore the speeches forming the Organizational Learning field, using the methodology of metatriangulation. The selection of research sources tried to ensure covering top tier national periodicals and congress proceedings in the area of administration approaching this subject, within the period 2001-2005. The analysisallowed for the establishment of a agenda for Organizational Learning studies in Brazil.O presente artigo apresenta os resultados mais significativos obtidos em um estudo que teve como principal objetivo explorar os discursos formadores do campo de conhecimento da Aprendizagem Organizacional e que utilizou a metodologia denominada metatriangulação. A seleção das fontes de pesquisa procurou assegurar a cobertura dos periódicos nacionais e dos anais de congresso mais expressivos e consolidados, na área de conhecimento de administração, que abordaram este tema, no período de 2001-2005. A análise dos resultados permitiu delinear uma agenda para os estudos em Aprendizagem Organizacional no Brasil.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2009-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36338RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 49 No. 3 (2009): julho-setembro; 266-281RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 49 Núm. 3 (2009): julho-setembro; 266-281RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 49 n. 3 (2009): julho-setembro; 266-2812178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36338/35114Antonello, Claudia SimoneGodoy, Arilda Schmidtinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:38:29Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/36338Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:02:54.276457Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
dc.title.none.fl_str_mv A brazilian agenda for the studies in organizational learning
Uma agenda brasileira para os estudos em aprendizagem organizacional
title A brazilian agenda for the studies in organizational learning
spellingShingle A brazilian agenda for the studies in organizational learning
Antonello, Claudia Simone
Organizational learning
practice-based learning
metatriangulation
multiparadigm review
research method
Aprendizagem organizacional
aprendizagem baseada em práticas
metatriagulação
revisão multiparadigmática
método de pesquisa
title_short A brazilian agenda for the studies in organizational learning
title_full A brazilian agenda for the studies in organizational learning
title_fullStr A brazilian agenda for the studies in organizational learning
title_full_unstemmed A brazilian agenda for the studies in organizational learning
title_sort A brazilian agenda for the studies in organizational learning
author Antonello, Claudia Simone
author_facet Antonello, Claudia Simone
Godoy, Arilda Schmidt
author_role author
author2 Godoy, Arilda Schmidt
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Antonello, Claudia Simone
Godoy, Arilda Schmidt
dc.subject.por.fl_str_mv Organizational learning
practice-based learning
metatriangulation
multiparadigm review
research method
Aprendizagem organizacional
aprendizagem baseada em práticas
metatriagulação
revisão multiparadigmática
método de pesquisa
topic Organizational learning
practice-based learning
metatriangulation
multiparadigm review
research method
Aprendizagem organizacional
aprendizagem baseada em práticas
metatriagulação
revisão multiparadigmática
método de pesquisa
description The present article provides significant results obtained from a study in which the main objective was to explore the speeches forming the Organizational Learning field, using the methodology of metatriangulation. The selection of research sources tried to ensure covering top tier national periodicals and congress proceedings in the area of administration approaching this subject, within the period 2001-2005. The analysisallowed for the establishment of a agenda for Organizational Learning studies in Brazil.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-07-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36338
url https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36338
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36338/35114
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 49 No. 3 (2009): julho-setembro; 266-281
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 49 Núm. 3 (2009): julho-setembro; 266-281
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 49 n. 3 (2009): julho-setembro; 266-281
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1798943133990387712