Applied Blended Teaching: Experience Report with Postgraduate Students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia |
Texto Completo: | https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/3967 |
Resumo: | Abstract: This experience report focuses on the application of the blended teaching methodology in the station rotation model. The motivation for the study was the scarce production in Portuguese language on blended education involving postgraduate students, which have encouraged the researchers to implement the method with subjects of this level of instruction. Regarding on the methodological processes, the application of questionnaires was relevant in order to validate the results obtained. This is an applied research, of a qualitative nature, which considered as analysis the observations of the researchers and the audio collected during the proposed activities. Therefore, blended teaching is a dynamic methodology that allowed the active participation of student-subjects in the learning process. Keywords: Hybrid Teaching. Rotation by stations. Postgraduate. |
id |
IFRS-1_5316f5da5ffb3f1bd5dcd16754e06f92 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.ifrs.edu.br:article/3967 |
network_acronym_str |
IFRS-1 |
network_name_str |
Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Applied Blended Teaching: Experience Report with Postgraduate StudentsEducación Híbrida Aplicada: Informe de Experiencia con Estudiantes de PosgradoEnsino híbrido aplicado: relato de experiência com estudantes de pós-graduaçãoAbstract: This experience report focuses on the application of the blended teaching methodology in the station rotation model. The motivation for the study was the scarce production in Portuguese language on blended education involving postgraduate students, which have encouraged the researchers to implement the method with subjects of this level of instruction. Regarding on the methodological processes, the application of questionnaires was relevant in order to validate the results obtained. This is an applied research, of a qualitative nature, which considered as analysis the observations of the researchers and the audio collected during the proposed activities. Therefore, blended teaching is a dynamic methodology that allowed the active participation of student-subjects in the learning process. Keywords: Hybrid Teaching. Rotation by stations. Postgraduate.Resumen: El informe de experiencia se centra en la aplicación de la metodología de enseñanza híbrida, en el modelo de rotación por estaciones. El estudio tuvo como punto motivador la baja producción literaria en lengua portuguesa sobre educación híbrida con estudiantes de posgrado, lo que alentó a los investigadores a implementar el método con el tema de este nivel de educación. Sobre los procesos metodológicos, la aplicación de cuestionarios fue pertinente, para validar los resultados obtenidos. Es una investigación aplicada de naturaleza cualitativa, que utilizó como análisis las observaciones de los investigadores y el audio recogido durante las actividades propuestas. Se descubrió que la enseñanza híbrida es una metodología dinámica que permite la participación activa de los alumnos en el proceso de aprendizaje. Palabras clave: Enseñanza híbrida. Rotación por estaciones. Posgraduación.Resumo: O presente relato de experiência tem como foco a aplicação da metodologia de ensino híbrido - modelo de rotação por estações, com estudantes de um curso de pós-graduação stricto sensu. O estudo teve como ponto motivador o baixo índice de pesquisas com ensino híbrido envolvendo estudantes de pós-graduação, o que incentivou os pesquisadores a implementarem o método com sujeitos nesse nível de ensino. Sobre os processos metodológicos, a aplicação de questionários se fez pertinente a fim de coletar dados para posterior análise e para validar os resultados levantados. Trata-se de uma pesquisa aplicada, de natureza qualitativa em que se utilizou da pesquisa-ação, tendo como ponto de partida as observações dos pesquisadores e o áudio coletado durante as atividades propostas. Verificou-se que o ensino híbrido se trata de uma metodologia dinâmica que permitiu a participação ativa dos alunos-sujeitos no processo de aprendizagem. Palavras-chave: Ensino Híbrido. Rotação por estações. Pós-Graduação.Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul2020-07-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/396710.35819/tear.v9.n1.a3967#Tear: Journal of Education, Science and Technology; Vol. 9 No. 1 (2020): SOCIOSCIENTIFIC CONTROVERSIES ON THE INTERDISCIPLINARY PERSPECTIVE FOR TEACHER TRAINING#Tear Revista de Educación, Ciencia y Tecnología; Vol. 9 Núm. 1 (2020): CONTROVERSIAS SOCIOCIENTÍFICAS EN LA PERSPECTIVA INTERDISCIPLINARIA DE FORMACIÓN DE PROFESORES#Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia; v. 9 n. 1 (2020): CONTROVÉRSIAS SOCIOCIENTÍFICAS NA PERSPECTIVA INTERDISCIPLINAR DE FORMAÇÃO DE PROFESSORES2238-807910.35819/tear.v9.n1reponame:Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologiainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS)instacron:IFRSporhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/3967/2665Copyright (c) 2020 #Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessVelasques, Fransciély ValladasSoares, Sinara TresLuce, Bruno FortesBertagnolli, Silvia CastroEstabel, Lizandra Brasil2020-07-13T13:00:54Zoai:ojs2.periodicos.ifrs.edu.br:article/3967Revistahttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tearPUBhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/oai||tear@canoas.ifrs.edu.br2238-80792238-8079opendoar:2020-07-13T13:00:54Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Applied Blended Teaching: Experience Report with Postgraduate Students Educación Híbrida Aplicada: Informe de Experiencia con Estudiantes de Posgrado Ensino híbrido aplicado: relato de experiência com estudantes de pós-graduação |
title |
Applied Blended Teaching: Experience Report with Postgraduate Students |
spellingShingle |
Applied Blended Teaching: Experience Report with Postgraduate Students Velasques, Fransciély Valladas |
title_short |
Applied Blended Teaching: Experience Report with Postgraduate Students |
title_full |
Applied Blended Teaching: Experience Report with Postgraduate Students |
title_fullStr |
Applied Blended Teaching: Experience Report with Postgraduate Students |
title_full_unstemmed |
Applied Blended Teaching: Experience Report with Postgraduate Students |
title_sort |
Applied Blended Teaching: Experience Report with Postgraduate Students |
author |
Velasques, Fransciély Valladas |
author_facet |
Velasques, Fransciély Valladas Soares, Sinara Tres Luce, Bruno Fortes Bertagnolli, Silvia Castro Estabel, Lizandra Brasil |
author_role |
author |
author2 |
Soares, Sinara Tres Luce, Bruno Fortes Bertagnolli, Silvia Castro Estabel, Lizandra Brasil |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Velasques, Fransciély Valladas Soares, Sinara Tres Luce, Bruno Fortes Bertagnolli, Silvia Castro Estabel, Lizandra Brasil |
description |
Abstract: This experience report focuses on the application of the blended teaching methodology in the station rotation model. The motivation for the study was the scarce production in Portuguese language on blended education involving postgraduate students, which have encouraged the researchers to implement the method with subjects of this level of instruction. Regarding on the methodological processes, the application of questionnaires was relevant in order to validate the results obtained. This is an applied research, of a qualitative nature, which considered as analysis the observations of the researchers and the audio collected during the proposed activities. Therefore, blended teaching is a dynamic methodology that allowed the active participation of student-subjects in the learning process. Keywords: Hybrid Teaching. Rotation by stations. Postgraduate. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/3967 10.35819/tear.v9.n1.a3967 |
url |
https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/3967 |
identifier_str_mv |
10.35819/tear.v9.n1.a3967 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/3967/2665 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 #Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 #Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
#Tear: Journal of Education, Science and Technology; Vol. 9 No. 1 (2020): SOCIOSCIENTIFIC CONTROVERSIES ON THE INTERDISCIPLINARY PERSPECTIVE FOR TEACHER TRAINING #Tear Revista de Educación, Ciencia y Tecnología; Vol. 9 Núm. 1 (2020): CONTROVERSIAS SOCIOCIENTÍFICAS EN LA PERSPECTIVA INTERDISCIPLINARIA DE FORMACIÓN DE PROFESORES #Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia; v. 9 n. 1 (2020): CONTROVÉRSIAS SOCIOCIENTÍFICAS NA PERSPECTIVA INTERDISCIPLINAR DE FORMAÇÃO DE PROFESSORES 2238-8079 10.35819/tear.v9.n1 reponame:Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS) instacron:IFRS |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS) |
instacron_str |
IFRS |
institution |
IFRS |
reponame_str |
Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia |
collection |
Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||tear@canoas.ifrs.edu.br |
_version_ |
1814253919379914752 |